Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Rybaření u Hlásné Třebáně z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 12.1.2014 (18:19:40)
další>

    Rybařil jsem u Berounky kousek od Hlásné Třebáně. Ranní opar se pomalu plazil nad vodní hladinou a slunce jen neochotně stoupalo nad hradbou stromů v zátočině řeky. Do modrého plecháčku jsem si nalil trochu horkého čaje z termosky, držel jsem jej v dlaních a ohříval si prokřehlé prsty. Hladina byla klidná, bez vlnek a bez známek pohybu. Berounka v těchto místech proudí opravdu velmi pomalu. Přivřel jsem oči a ponořil se do myšlenek o ničem. Takový ten stav, kdy myšlenky jen volně proudí hlavou a vaše mysl je čistá, bez nepříjemných vzpomínek a bez výčitek. Rybaření je u většiny rybářů v mém věku stejně jen o klidu a pohodě a ne o rybách.

    Opar se rozplynul, slunce hřálo, vodní hladina ožila a několik rybářů v okolí mělo první záběry. Chvilku jsem pozoroval vodní hladinu a opět jsem zavřel oči.

    Moji pozornost upoutal zvuk motoru vytáčeného do vysokých otáček. Zvuk se blížil a bylo slyšet i kvílení pneumatik v zatáčce. Vstal jsem a otočil jsem se k silnici, abych viděl toho blázna. V tom jsem si uvědomil, že od Hlásné Třebáně přijíždí autobus. Je to místo, kde jednu stranu silnice lemuje asi třímetrový sráz a řeka a na druhé straně vysoká skála. Kvílení kol sílilo a již bylo vidět červený kabriolet. Ve snaze vyhnout se srážce, zajel autobus co nejblíže ke krajnici. Ozvala se tupá rána a kabriolet bokem narazil do autobusu. Podmáčená krajnice se utrhla, a autobus se zakymácel. Ozval se zvuk praskajících větví, když autobus s rachocením projel křovím a s velkým žblunknutím sklouzl do řeky. Víc jak polovina autobusu zmizela v řece a ten se ihned začal plnit vodou. To se již ze všech stran sbíhali k autobusu rybáři. Všimli jsme si, že to byl výletní autobus plný školních dětí.

     Když jsem doběhl k autobusu, rozbil jeden z rybářů zadní okno kamenem. Holýma rukama odstraňoval zbytky skla. To již učitelky a řidič podávali děti k zadnímu oknu a my jsme odnášeli na suchou zem. Několik dětí bylo zraněno od střepů a nárazem. Z autobusu se ozýval křik a pláč zmatených a vystrašených dětí. Držel jsem v náručí děvče, kterému se z hlavy řinula krev. Neplakala, jen se na mne vystrašeně dívala. Setřel jsem jí krev z čela kapesníkem a ujistil jsem ji, že to bude dobré. Kývla hlavou a upřeně se na mne dívala. To už někdo přinesl lékárničku a začal zraněné děti ošetřovat. Za chvilku zastavil u nehody další řidič a nabídl se, že dojede do Hlásné Třebáně zavolat záchranku a veřejnou bezpečnost. Mezi tím jedna z učitelek kontrolovala děti a druhá ovázala ruce rybáři, který se pořezal o okno, a šla ošetřit řidiče kabrioletu. Během pár minut byli všichni z autobusu na břehu. Vše proběhlo úžasně rychle. Naštěstí zranění nebyla až tak vážná. Zastavili další dva řidiči a přinesli další lékárničky. První záchranka přijela až za dlouhých dvacet pět minut. Po ní během pár minut další dvě a bezpečnost. Autobus se sice až do příjezdu jeřábu nepotopil, ale to nemohl nikdo vědět.

    Domů jsem přijel až k večeru. „Proboha co se ti stalo, ty jsi měl nehodu?“ spustila žena, když uviděla, že jsem celý od krve. Vyprávěl jsem jí, co se stalo a jak všichni pomáhali. Byl to skvělý pocit, že jsem i já přispěl k záchraně těch dětí.

    Slunce se sklánělo nad obzorem a obloha se zbarvila do ruda. Seděl jsem na verandě a přemýšlel, jaké to bylo štěstí. Autobus se nepotopil, byli tam rybáři, kteří pomohli, a nikdo nezemřel nebo nebyl těžce raněn. Žena mi přinesla hrnek čaje s rumem. Natáhl jsem ruku a ta se mi ještě stále třásla. „ To bude dobré,“ řekla a položila mi ruku na rameno. „Stejně je to ale dobrý pocit, co?“ zeptala se a naše pohledy se setkaly. Přikývl jsem a zavřel oči. „Přes vše zlé co se dnes stalo, to byl ale dobrý den,“řekla žena, „všichni se vrátili domů.“



Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 12.1.2014 > Je to napsané volně podle vyprávění. Na netu se mi sice nepodařilo najít žádné podrobnosti, ale pamatuji si to i z vyprávění otce.
<reagovat 
čtenář Marta - 12.1.2014 > Muselo to být opravdu děsivé. ještě že to dobře dopadlo. Hezky napsané.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 13.1.2014 > zaujalo mě zarámování povídky v popisech přírody, asi nechtěně mě napadá spojitost krve X západu slunce
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 13.1.2014 > František Vyrut> Děkuji moc za zastavení. Já to místo, kde se to stalo znám. Jako kluk jsem tam jezdíval s otcem na ryby. Tak že popis je podle toho co si pamatuji.  Díky.
<reagovat 
anae (Občasný) - 13.1.2014 > jo testosteron a k tomu ještě adrenalín, to je prevít! kolem Berounky se děje věcí!!
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 13.1.2014 > anae> Díky moc za zastavení.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 14.1.2014 > Jo líbí.Popis místa je moc dobrý a jsou v tom i emoce.
Doporučil 
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 13.1.2014 > Moc zajímavý příběh a dobře napsaný. Je výhoda, když znáš prostředí kde se to stalo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 15.1.2014 > vilma999> Děkuji za zastavení.
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 14.1.2014 > Zajímavé, ale přijde mi to spíš jako novinová zpráva než jako povídka.
Body: 4
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 15.1.2014 > P.V.Ctihodný> Děkuji za zastavení.
<reagovat 
Čtenář - 14.1.2014 > Parazitovanie na nehodach nestaci iba v spravach, krv deti a nehoda, pridame par banalnych postrehov a trapnosti... to je prosto Lada34 a jeho fanusikovia
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 15.1.2014 > čtenář> Sbírám příběhy lidí a pokud se mi to zdá trochu zajímavé, tak jejich vyprávění zveřejním. Díky za zastavení.
<reagovat 
Smutná blecha (Občasný) - 19.1.2014 > Jak by to bývalo třeba dopadlo, kdyby na místě nebyli ti rybáři... kéž by všichni řidiči jezdili ohleduplně k ostatním... nejhorší je, když se obětí stanou děti!!!
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.1.2014 > Smutná blecha> Díky za zastavení.
<reagovat 
Mima (Občasný) - 19.1.2014 > ...no, nevím, proč zde publikovat pouhé přepovídání událostí, které se dějí bohužel dnes a denně, nejen u Hlásné Třebáně při lovu ryb....Při výběru příspěvků bych se soustředila spíše na ty, které vybočují něčím z řady,třeba "duchařiny" dobře napsané, nebo výsledky tvůrčí imaginace, čtenáři se určitě najdou....:-))...

Teď úplně o něčem jiném..., právě koukám dolů na tabulku, a v poslední řádce vidím " Příspěvěk na zeď facebooku....Jsou to opravdu skoro věky, kdy si redakce hlídala aspoň překlepy, a to je to nejmenší, co by se jí mohlo vyčítat...:-(...
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.1.2014 > Mima> Díky za zastavení. Podle vyprávění to byl pro toho rybáře opravdu zvláštní zážitek. Mluvil o tom jako o zázraku. Bylo vidět, že jej to ovlivnilo. Díky.
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 19.1.2014 > lada34> ...Kdyby každý byl schopen dobře napsat o sobě knihu, o svých zážitcích, které jej silně ovlivnily, o "svých zázracích", o svých myšlenkách, pocitech, křivdách, prohrách i úspěchu,...nedošlo by na klasiky... Možná i proto se vyjadřují autoři někdy v kratších literárních útvarech, kde lze krátce vystihnout mnohé jiné životní cesty , které se potkávají, protínají, i míjejí s těmi našimi.Jsou věci a události nesrovnatelné skoro vůbec s ničím.., ale to už je zase o něčem úplně jiném...
Přeji mnoho nových inspirací v novém roce!:-))...
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 20.1.2014 > Mima> I tobě přeji jen to nej v novém roce a děkuji za zastavení. Sbírám příběhy lidí již víc jak třicet let a je zvláštní, jak někoho ovlivní docela obyčejná věc, které ostatní nepřikládají žádný význam. Znám příběh mladého lékaře, který se po nehodě na motocyklu úplně změnil. Nehoda nebyla vůbec vážná. Jen měl několik zlomených kostí. Z nemocnice se prý vrátil úplně jiný člověk. V dobrém slova smyslu. Díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 (80) 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter