Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Láska z jiného světa z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Občasný) - publikováno 20.2.2013 (16:52:26)
další>

        Jana byla štíhlá bruneta, opravdu krásná a milá. Měla dlouhé vlnité vlasy a nádherný úsměv. Bohužel již půl roku se usmívá na někoho jiného. Z počátku jsem tvrdil, že chápu, že má jiný životní cíl, ale stejně jsem na ni nemohl zapomenout. Nedávno jsem jí potkal a pochopil jsem. Norkový kožich stříbrné barvy jí moc slušel. Usoudil jsem tudíž, že Jana je nenávratně pryč.  Cítil jsem se volný, ale sám. Přes den to docela šlo, ale večer co večer jsem na ní stejně myslel.

      Až jednou, byl začátek září a vracel jsem se dost pozdě domů. Poslední tramvaj ze Smíchova měla konečnou v Motole u autoservisu a dál jsem musel pěšky. Ne že bych se bál, ale cestu kolem krematoria jsem moc nemusel. Konečně se v dáli objevila první světla domů a křižovatka Bílý Beránek. „Teď už to mám domů jen deset minut“ pomyslel jsem si.  Na rohu Hlušičkové ulice se pojednou objevila postava. Zastavil jsem a srdce mi bušilo strachy.

„Promiňte prosím“, oslovila mne,“Mohu kousek s vámi, nerada tu chodím sama“. „Jistě, slečno, to je samozřejmé“. Spadl mi kámen ze srdce, bušení přestalo a i já jsem byl rád, že nejdu sám. Začali jsme si povídat nejdřív jen tak a pak mi řekla, že jí přítel opustil a že se z toho dlouho nemohla vzpamatovat. Došli jsme až k Bílému Beránku a já se chtěl rozloučit. „To je škoda“, řekla,“ a nešel byste se mnou ještě kousek?“  A tak jsem místo domů, šel s neznámou dívkou až na začátek Zličína, k benzínové stanici Na Radosti. Tam jsme se zastavili. V slabém světle pouličního osvětlení mi připadala docela hezká. Zeptal jsem se, zda jí ještě někdy uvidím, pokrčila rameny a řekla jen“možná“. Usmála se, zvedla ruku k pozdravu, řekla, že je Magda a zmizela v temnu neosvětlené ulice.  To byla první noc, co jsem na Janu nemyslel.

      A tak šel den za dnem a na Magdu jsem téměř zapomněl. Až v sobotu k večeru mne oslovila na konečné tramvaje. Zase jsme šli spolu pěšky, ale tentokrát jsme nespěchali. Líbilo se mi s ní povídat. Bylo to jiné, takové zvláštní.

Došli jsme opět až do Zličína. Zeptal jsem se, jestli by někdy nechtěla jít třeba do kina. Zavrtěla hlavou a zdálo se mi, že trochu posmutněla. „Moc hezky se mi s tebou povídá, nech to tak prosím“. Cestou domů mne napadlo, že jsem jí mohl dát alespoň pusu na dobrou noc.  Přemýšlel jsem o tom, jak moc jiná Magda je, než byla Jana. Krásné černé oči, medový hlas a neposlušné černé vlasy.

    Hned druhý den na mne čekala opět na konečné v Motole.  Usmívala se již z dálky.  Bylo zvláštní, jak jsem se na ní těšil a jak hezké bylo si s ní povídat. Dohodli jsme se, že se podíváme až ke Kapli Nalezení sv. Kříže.  Cestou do kopce jsem jí vzal za ruku. Nejprve ucukla, když jsem se jí dotknul, ale nakonec mě sama za ruku vzala. I když jsme si cestu domů prodlužovali, jak jen to šlo, tak stejně jsme nakonec k benzínce Na Radosti došli. Při loučení jsem se nahnul a naše rty se lehce dotkly. Projel mnou elektrický proud. Cítil jsem každičký nerv ve svém těle. Něco tak zvláštního jsem nikdy nezažil. Trochu udiveně na mne pohlédla a vzápětí mne sama políbila, tentokrát silněji. Opět ten příval energie a mravenčení v celém těle. Domů jsem neutíkal, ale přímo letěl. Vznášel jsem se nad rozbitou cestou přes obrubníky, viadukt i železniční přejezd a najednou jsem byl doma. Zvláštní, opravdu zvláštní pocit.

    Druhý den, to byl myslím čtvrtek, jsem Magdu vyhlížel z tramvaje, ale nebyla tam. Ani cestou domů se ke mně nepřidala. Trochu zklamaný jsem došel domů. „Snad zítra“, říkal jsem si sám pro sebe. Bohužel nepřišla ani další den a ani v sobotu.

      V pondělí cestou z práce, ani nevím, co mne to napadlo, jsem u Bílého Beránka nezabočil domů, ale pokračoval do Zličína. Snad jsem doufal, že jí potkám, i když jsem vlastně nevěděl, kde Magda bydlí. Došel jsem k benzinové pumpě a něco mne hnalo dál. Došel jsem až ke křižovatce s ulicí Hrozenkovská, kde se dalo jít zpátky na Řepy, nebo na Sobín. Tam po levé straně stával obchod, potraviny a řeznictví, tak tam jsem zastavil. Rozhlížel jsem se kolem, až mi zrak padl na vývěsní tabuli. Na ní bylo přišpendlené, již značně opršelé parte a malá fotografie. Magda Malá, nedožitých 20let, pohřeb se koná 18. srpna 1965 v obřadní síni v krematoriu v Motole.

   Byl jsem úplně zmatený. Nemohl jsem pochopit, jak je to možné. Jak mohla mít pohřeb v srpnu, když jsem s ní v září několik krásných dní prožil.  To musí být přeci omyl. Nějak uvnitř, jsem se tomu bránil, ale byla to pravda. Doma rodičům jsem to řekl až za několik let. Dodnes nechápu, jak se to mohlo stát. Zvláštní je, že i po letech, pokaždé když jedu kolem, vždy si na Magdu vzpomenu a prožiji ten krásný, mrazivý, nepopsatelný pocit.



Poznámky k tomuto příspěvku
sadaf (Občasný) - 20.2.2013 > Krásná věc....a hlavně čtivě napsaná...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 20.2.2013 > tušil jsem pointu, ale i tak je to moc povedené a působivé
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 20.2.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Děkuji moc.
<reagovat 
Klaruška (Občasný) - 20.2.2013 > Hezké, taková láskou naplněná povídka...
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 20.2.2013 > Klaruška> Děkuji, poezii neumím tak alespoň takhle.
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 20.2.2013 > tak to mě chytlo, jo, dějí se věci, vím to..dobře napsaný k tomu..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 20.2.2013 > Zazo> Díky moc, poezii neumím tak se snažím alespoň takto.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 20.2.2013 > Trochu scifi, ale čte se to dobře.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
splaf (Občasný) - 20.2.2013 > No to mě připomělo jednu písničku od Mirka Hoffmana, dívka s hlasem medovým...ale věřím pevně, že se tyto věci můžou stát...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
SDRNEF (Občasný) - 20.2.2013 > Ty tvoje povídky mě moc baví. Neuvažuješ o jejich vydání?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 20.2.2013 > SDRNEF> Do vydání to má dost daleko, ale i tak díky.
<reagovat 
čtenář Pampa - 20.2.2013 > Děláš si z nás srandu? Jinak dobře napsané.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 21.2.2013 > jde z toho hrůza i krása, celkově je to krásný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 21.2.2013 > František Vyrut> Děkuji moc.
<reagovat 
Světlonoška (Občasný) - 20.2.2013 > Čtivé, žádná nuda, naopak - až mě z toho zamrazilo..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 21.2.2013 > Světlonoška> Moc děkuji. Sám z toho mám divný pocit.
<reagovat 
 Světlonoška (Občasný) - 21.2.2013 > lada34> Vypadá to, že máš stejně živou fantazii jak já :)
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 21.2.2013 > Světlonoška> Děkuji moc. Někdy mám problém tu fantazii udržet na uzdě. Však to asi znáte. Ne všichni ale takové příběhy berou. Hezký večer a ještě jednou děkuji.
<reagovat 
jaxxana (Občasný) - 22.2.2013 > příjemné čtení
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 22.2.2013 > jaxxana> Děkuji za bodíky.
<reagovat 
čtenář Bára - 22.2.2013 > moc hezké čtení
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 22.2.2013 > čtenář> Děkuji moc.
<reagovat 
anae (Občasný) - 25.2.2013 > Hrozenkovská hmmm
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 25.2.2013 > anae> Děkuji moc.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 4.3.2013 > Tohle je hodně dobré....moc pěkně se to čte, píšeš fakt dobře :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 4.3.2013 > sibyla> Děkuji moc nejen za body.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 (9) 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter