Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Trochu jiné vnímání světa. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 30.8.2013 (07:25:21)
další>

     Karlík seděl na malé dřevěné stoličce, hlavu prostrčenou zábradlím balkónu a sledoval ruch na ulici pod sebou. Chodci i auta se pohybovali sem a tam a ten chaos Karlíka opravdu fascinoval.  „Je to moc hodný hoch, ale jeho vnímání světa je poněkud jiné,“ dodala klučinova maminka, když jsem se snažil s Karlíkem komunikovat. „ Hluk a přílišné světlo u něj vyvolávají záchvaty vzteku, zuřivosti a nepříčetnosti. Již dva roky by měl chodit do školy, ale lékaři uznali, že pro docházku do školy není vhodný. Do zdravotní karty napsali červenou propiskou, že je nepřizpůsobitelný,“dodala po chvilce. „Když s ním chcete mluvit, musí se vám dívat do očí. Jinak nevnímá, co říkáte.“ Přistoupil jsem tedy k němu a položil mu ruku na rameno. Karlík s sebou trhl a podíval se na mne. Než jsem ale stačil cokoli říci, usmál se a opět prostrčil hlavu skrz zábradlí.  Tím náš rozhovor definitivně skončil.

Asi po půl hodině přišel a přinesl velkou čtvrtku. Upřeně se na mne díval, což podle matky znamenalo, že chce, abych mu něco namaloval. „ Namaluj mi něco ty Karlíku,“řekl jsem. Karlík kývl, sedl si za stůl a začal malovat. Dvě čáry a mezi nimi barevné skvrny a čáry. Podle matky je toto jeho vnímání světa. Čáry oddělují ulici a barevné skvrny jsou lidé. „Takhle to Kája vidí,“ vysvětlovala mi matka.

Přišel jsem domů a měl jsem opravdu o čem přemýšlet. Někdy si nedokážeme vážit toho, že máme děti zdravé. Ta odvaha a trpělivost matky mne prostě fascinovala.

Asi po roce jsem se znovu setkal s maminkou Karlíka. Vyprávěla mi, co se stalo:  „Byla sobota k večeru a Karlík sledoval své oblíbené Šmouly. Muž se vrátil z restaurace a byl trochu opilý. Začal se se mnou hádat a zvýšil hlas, čímž vyrušil Káju. Ten začal vřískat a utekl. Naše hádka narůstala a Pepa začal divoce rozhazovat rukama. Jenže to už přiběhl Kája a držel v ruce velký kuchyňský nůž. Několikrát jej bodl do zad a do nohou. Odvezla ho záchranka, ale nebylo to tak vážné. No a Káju odvezli do diagnostického ústavu.  „A takový vám to je hodný chlapec, jen mu nikdo nerozumí,“ dodala plačtivě maminka.

 

Volně podle vyprávění zdravotní sestry z ústavu pro mentálně postiženou mládež v Suchomastech.



Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 30.8.2013 > Díky moc a hezký den.
<reagovat 
Světlonoška (Občasný) - 30.8.2013 > Dojemný příběh pro mě jasně ukazující (ale hodně lidí to bohužel vnímá jinak :-( ) že žijeme ve zkažené společnosti s pokroucenými hodnotami. Tomu chlapci se nedivím - viděl v ten moment ve svém otci nepřítele (své matky, kterou se snažil nejspíš ubránit). Léčit by potřeboval otec toho chlapce, nikoliv chlapec. Hezky napsaný příběh!
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 30.8.2013 > Světlonoška>  Díky moc a hezký den.

<reagovat 
Marten (Občasný) - 30.8.2013 > Souhlas se Světlonoškou. Moc dobře napsané.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kuki (Občasný) - 30.8.2013 > :-))))
Body: 1
<reagovat 
čtenář Marta - 30.8.2013 > Buhužel postižených dětí přibývá a nikdo si nedovede představit jaká zátěž to pro rodinu je. Je dobře, že se někdo tohoto tématu dotkl. Možná by to chtělo víc rozpracovat. I tak ale DOPORUČUJI
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 30.8.2013 > ne
<reagovat 
Čtenář - 2.9.2013 > Dobře napsané. Souhlasím se Světlonoškou.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 4.9.2013 > jedna z tvých nejlepších, ve zkratce řečeno HODNĚ, ještě takový tip na podobné téma, když si budeš chtít přečíst, ale je lyricky zpracované: B.Hrabal: Beatrice / povídka /
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 4.9.2013 > František Vyrut> Díky za tip a za zastavení. Měl jsem dilema, zda zveřejnit, protože se to patrně někoho dost dotkne. I ohlas není jednoznačný. Jen si nedovedeme představit, kolik postižených dětí ročně přibývá. Není to samo sebou. Vedli jsme diskusi, zda zachraňovat každé narozené dítě a je to stejné jako s eutanázií. Ale to by bylo na moc dlouho.  Díky.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 4.9.2013 > Třiadvacetiletý otec přistihl sedmačtyřicetiletého úchyla, jak mu v kůlně znásilňuje pětiletou dceru. Umlátil ho holými pěstmi k smrti. Za čin odsouzen nebude.
Mladého tatínka z Texasu přiběhl upozornit malý syn, že nějaký muž násilím odnesl jeho pětiletou sestřičku do kůlny. Otec dívky se tam okamžitě rozběhl a přistihl tam Jesuse Florese (47) s kalhotami u kotníků jak ji znásilňuje.



Popadl ho amok a zrůdného pedofila napadl pěstmi. Florese zabil. Texaský soud se rozhodl proti němu nevznést žádné obvinění. "Podle texaského práva muž jednal v sebeobraně. Bránil svou malou dceru před brutálním násilím a útočníka neměl v úmyslu zabít."

Otec, který na jejich odlehlém ranči poslal děti dát slepicím, se dokonce pedofila poté, co se přesvědčil, že je jeho holčička v pořádku, pokoušel oživovat. A zavolal mu záchranku.


Hodně podobný případ, člověk prostě brání svojí milovanou osobu. S tím rozdílem, že v Texasu onomu muži NIC nestane, kdežto v tomto případě jde chlapec do ústavu. Kdyby mu bylo 15 nebo 18, byl by souzen...
Sakra, kde to žijeme??????
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 4.9.2013 > sadaf> Díky moc. Máš pravdu. Je to velmi složité.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 4.9.2013 > Souhlasím s Františkem. Je to dost dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 4.9.2013 > vilma999> Díky moc za zastavení.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 4.9.2013 > tentokrát nebudu hodnotit styl a formu, ale téma, takže doporučuju
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 4.9.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Je to velice složité téma a nechtěl jsem příběh stavět do roviny obhájce nebo soudce. Jen jsem chtěl na tento problém upozornit. Děkuji za zastavení.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 (56) 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter