Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Totálně pokažený den. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 25.7.2013 (16:45:59)
další>

     Byl krásný červnový den. Takový ten den, kdy se probudíte, sluníčko svítí a protože je sobota, tak máte i dobrou náladu. Právě jsem přemýšlel o snídani, když se ozval zvonek. Ve dveřích se objevila ježatá hlava kamaráda Václava. „Co děláš,“ zeptal se a hned si sám odpověděl, „zase čučíš do knížek a nic neděláš, co?“ „ A co bych měl dělat, vždyť je sobota,“ odvětil jsem. A tak mne za chvilku přemluvil, abych s ním jel na ryby. „ Budeš na čerstvém vzduchu, dáme si pivečko a upečeme rybu na ohni, prostě krásně strávená sobota.“ „ Na Zrůbek je to necelých šedesát kilometrů, půjčíme si loďku a pojedeme na tajné místo, kam je přístup jen z vody. Uvidíš, bude to paráda.“  Pokýval jsem hlavou, jako že souhlasím, ale něco v mé hlavě říkalo, že to tak nebude. Během deseti minut jsem se sbalil a vyjeli jsme. Když jsme minuli Chuchelské závodiště, vyndal Václav snídani, kterou měl pro mne již přichystanou. Rohlík s máslem, tatranku a kafe z termosky. Trochu jsem se uklidnil, protože to zatím vypadalo dobře.  Za chvilku jsme již míjeli Cukrák, Jíloviště a mníšek pod Brdy. Sluníčko krásně hřálo, zavřel jsem oči a na chvilku jsem usnul. Probudil mne Vaškův hlas. „Kdybychom nic nechytli, tak jsem vzal pro jistotu pár buřtů, nebo bychom si mohli něco dát přímo v hospodě.“ Pokýval jsem hlavou a dál jsem vnímal svět přes zavřená víčka. V Dubenci jsme odbočili směrem na Sedlčany a za chvilku přejížděli Vltavu u Svatého Jánu po mostu s výrazně modrým zábradlím a dál po silnici číslo osmnáct.  Restaurace Zrůbek U Fárů je u mostu přes slepé rameno, nebo spíš zátoku, do které se vlévá říčka Brzina. V půjčovně loděk jsme si půjčili malou pramici s přívěsným motorkem a naložili jsme naše batohy.  Václav nahodil motor a pomalu jsme propluli pod mostem a dali se po proudu.  Krajina pomalu ubíhala, motor spokojeně bublal a nic nenaznačovalo tomu, že by se mohlo něco přihodit.  Asi po kilometru a půl se na pravé straně objevily skály vysoké tak padesát metrů a téměř kolmé. V jedné nenápadné zátoce byla písčitá pláž asi patnáct metrů dlouhá a pět metrů široká. Zde Václav zajel ke břehu a vytáhl pramici z vody. Ze všech stran obklopeni skalami a vodou. Absolutně nedostupné místo, slibovalo klid a pohodu.  Václav nahodil udice a spokojeně si zapálil cigaretu.  Vypustil obláček kouře a otevřel si nealkoholické pivo. Prostě nádhera. Bylo ticho, jen někde v dálce bylo slyšet štěkání psa. Opřel jsem se o skálu a zavřel oči. Ozval se zvuk cvrčka v navijáku, ale to jen Václav přehodil návnadu na jiné místo. Seděli jsme tak víc jak hodinu a stále se nic nedělo. Pojednou se zvedl vítr a na dosud klidné hladině se objevily vlny. Václav ukázal na nebe nad skálou, kam jsme se dosud nedívali. Kde se vzal, tu se vzal, ohromný černý mrak zakryl oblohu a začalo pršet. Rychle jsme sbalili věci a naházeli je do pramice. Vašek se pokoušel nahodit motor, ale motor vždy jen zaškytal a ne a ne se rozběhnout. Vítr zesílil a déšť se stával nepříjemný. Znova a znova tahal Václav za startovací provázek, ale motor se prostě rozhodl, že nepoběží. Pokoušel jsem se vyjmout svíčku a vyčistit jí. Zabral jsem vší silou, praskl mi řemínek hodinek a zahlédl jsem jen mihotavý záblesk pod vodní hladinou. Znovu jsme se vyměnili. Václav zabral za provázek, ten se přetrhl, při čemž ihned ztratil rovnováhu a začal padat. Snažil jsem se ho zachytit, když mi z kapsičky u košile vypadly sluneční brýle a tiše následovaly hodinky. „Tak a jsme v p….,“ komentoval nastalou situaci Václav, prohlížejíc si utrženou rukojeť s provázkem. Chvilku jsme jen tak seděli, ale obloha byl temnější a temnější. „Nedá se nic dělat, musíme do vody,“ řekl Václav a začal se svlékat. Vlezl jsem za Václavem do vody a začali jsme pomalu tlačit pramici proti proudu. Šlo to opravdu pomalu. Kde to šlo, vystoupili jsme na břeh a táhli pramici u břehu. Kde byly skály, museli jsme znovu do vody. Asi po hodině se v zatáčce objevil člun. Posádka nabyla dojmu, že se topíme a tak k nám přijela. Vysvětlili jsme, co se nám stalo a tak nás vzali do vleku a odtáhli zpět k půjčovně. Konečně jsme naložili vše do auta a vyrazili k domovu. Nastalé ticho přerušil Václav. „No tak tahle jsem si to opravdu nepředstavoval.“Chtěl jsem ho uklidnit a tak jsem řekl: „V podstatě se nic nestalo, hlavně že jsme v pohodě. Ale že to byla smůla co, to nám nebude nikdo věřit.“ V autě bylo příjemné teplo a sucho, stírače s pravidelnou přesností běhaly po okně sem a tam a tak jsem zavřel oči. V tom se ozvala hrozná rána a přední sklo se proměnilo v milión střepů. Václav zastavil u krajnice, ale náklaďák co jel před námi, pokračoval dál. Naštěstí kámen minul mne i Václava a ležel na zadní sedačce. Zbavili jsme se střepů, vyčistili sedačky, jak jen to šlo. Jeli jsme pomalu bez předního skla a déšť neustával. Domů jsme dojeli ztuhlí a promáčení. Vykoupal jsem se, vzal si suché oblečení a usadil se v křesle. V sedm přijela žena od rodičů. „Tak jaký jsi měl den?“ zeptala se. Nejdřív jsem jí chtěl všechno vyprávět, ale pak jsem si uvědomil, že by mi to nevěřila. „ Byl jsem u Vaška na pivu a pak jsme seděli u něj na zahradě, však to znáš.“ „ To víš, že to znám, tak mi uvař kafe a já jdu zatím do sprchy.“ Postavil jsem vodu na kafe, sedl si zpět do křesla a zavřel oči. Pískání konvice jsem slyšel už jen jakoby z dálky.



Poznámky k tomuto příspěvku
František Vyrut (Stálý) - 25.7.2013 > jsi dobrý také u popisných částí, mám konkrétně na mysli přípravy a cestu za rybami plus hospůdky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.7.2013 > František Vyrut> Byl jsem tam několikrát na prodloužený víkend, ale před mnoha lety. Tohle se stalo v době když jsem tam již nejezdil. Jednu dobu to tam vůbec nefungovalo. Teď se to zase zlepšilo. Jen pro info. Za stan se tenkrát platilo 10kčs za den. Jinak moc děkuji a přeji hezký večer.
<reagovat 
popleta79 (Občasný) - 26.7.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.7.2013 > popleta79> Díky moc.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 25.7.2013 > Souhlasím s Františkem. Nádherný popis. Moc hezky se mi to četlo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.7.2013 > Marten> Děkuji moc.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 26.7.2013 > :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.7.2013 > sadaf> Diky moc.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 26.7.2013 > no já nevím... už od názvu člověk čeká, co že se to vlastně pokazí... ale ten kámen překvapil, to jo... a přece jen by to chtělo jiný název
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.7.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Diky moc.Chtěl jsem použít to totalní, když je to totální magazín.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 (48) 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter