Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Zázrak. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 25.9.2013 (10:23:27)
další>

     Lékařská věda je sice na velmi vysoké úrovni a doktoři dnes dovedou téměř zázraky, ale je mnoho nemocí, které se ještě vyléčit nedaří. Je jich celá řada, chřipkou počínaje a rakovinou konče.  Tento příběh se stal na konci sedmdesátých let.

    Léto roku 1979 bylo horké a suché. Jen tu a tam přišla prudká bouře, ale během hodiny sluníčko kaluže vysušilo a zas bylo modré nebe. Seděla jsem s vnoučaty na zahrádce a děti si hráli. Začalo se zatahovat a mraky byly tmavé a těžké. Ihned jsme se schovali do domu a netrvalo dlouho a udeřil první blesk. Rána to byla tak velká, že zadrnčely tabulky v oknech. Lekla jsem se, až mne píchlo u srdce a rozbolela mne hlava. Dcera odpoledne odvedla děti a já si šla lehnout, protože mi nebylo dobře.

      Druhý den jsem se cítila lépe a zdálo se, že jsem úplně v pořádku. Jenže za pár dní se bolest hlavy ozvala znovu. Z počátku jsem tomu nevěnovala pozornost, ale asi po měsíci jsem se rozhodla, že zajdu k lékaři. Ten mne prohlédl a usoudil, že je to od krční páteře, protože jsem pracovala jako sekretářka a to že je od nesprávného držení těla. Dostala jsem několik injekcí a opravdu bolest polevila. Cvičila jsem doma podle příručky „Zdravá páteř“ a opravdu jsem si myslela, že je po problému. Jenže nebylo. Po dalším měsíci se bolest přihlásila znovu a to tak silně, že jsem nemohla do práce. Lékař mne poslal do nemocnice na rentgen a tam zjistili, že se mi v hlavě udělal nádor. Nebyl velký a ani snad zhoubný, ale rostl a způsoboval mi velké bolesti. Byl však na tak nevhodném místě, že se báli jej operovat. Dostala jsem silné léky proti bolesti a měla jsem přijít za měsíc, že se zatím rozhodnou zda operace nebo chemoterapie.

    Týden jsem ležela v nemocnici a bylo mi hůř a hůř. Díky chemoterapii jsem skoro nemohla mluvit nebo polykat.  Byla jsem apatická a bylo mi neustále zle. Po týdnu mne pustili domů, že měsíc počkáme a pak že přijdu na kontrolu. Přišla se na mne podívat kamarádka, protože se dozvěděla, že jsem nemocná. Když mne viděla a vyslechla si, co se mnou dělali, tak mi navrhla nějakou paní Hedviku z Jánských Lázní. Od nás je to sotva patnáct kilometrů a že mi to u ní vyřídí. Byla jsem vděčná za každou pomoc a tak jsem souhlasila. Manžel nejprve nechtěl, ale pak uznal, že mi ublížit víc než chemoterapie nemůže a souhlasil.

      Paní Hedvika žila na kraji Jánských Lázní v malém, ale udržovaném domku. Všude to vonělo bylinkami a kořením a byla jsem překvapená, kolik rozličných druhů tu všude viselo. Přivítala nás starší korpulentní dáma, tak trochu staromódně oblečená. Nejprve mne vyslechla, pak pokývala hlavou a řekla, že mi bylinky a rozpis pošle za dva dny. Na malý papírek napsala kostrbatým písmem, co vše nemám jíst, a rozloučili jsme se. Manžel byl sice trochu skeptický, ale mlčel. Za dva dny mi opravdu kamarádka přivezla velký sáček bylinek a koření. Vůně byla nevábná a chuť ještě horší.

     Po nějakém čase jsem jela na kontrolu do nemocnice, ale o bylinkách jsem samozřejmě nic neřekla. Lékař přinesl snímky a měl radost. „ Mám pro vás dobrou zprávu, paní Holá,“ na chvilku se odmlčel a sledoval snímek proti oknu, „ růst nádoru se zastavil a mně se zdá, že se i malinko zmenšil. Nechci dělat ukvapené závěry, ale pokud se cítíte lépe, není druhá dávka chemoterapie nutná.“ Spadl mi kámen ze srdce a hned jsem se vážně cítila lépe. Slíbila jsem, že přijdu hned, kdyby se něco stalo a jinak za tři měsíce.  Poctivě jsem pila ten „hnus zelenej“, jak jsem těm bylinkám říkala a za tři měsíce jsem přišla opět na kontrolu.

     Tentokrát nepřišel lékař sám, ale přivedl si kolegu. Chvilku se o něčem radili a pak se mi omluvili, že se snímek asi nepovedl a že musím ještě jednou.  Po další hodině přišli opět spolu. Ten starší kroutil hlavou a porovnával snímek s těmi starými. Nakonec se na mne obrátil: „ Máte veliké štěstí paní Holá, ten nádor se téměř celý nějak vstřebal a nyní je velký jen jak špendlíková hlavička. Myslím, že léčba byla přes všechny špatné prognózy úspěšná.“  Potřásl mi rukou a odešel.

   A tak i náš pan doktor se přiznal, že tomu nedával moc velkou naději a že chemoterapie je spíš takový poslední pokus. „ V podstatě je to zázrak,“ řekl a hned dodal, že lékařská věda ale na zázraky nevěří.

    A tak jsem se díky paní Hedvice a jejím bylinkám vrátila k normálnímu životu. Ještě léta jsem k ní chodila pro různé čaje a bylinky pro děti a známé. Dnes již není paní Hedvika mezi námi a tak jsem jí chtěla alespoň tímto způsobem poděkovat za svůj vrácený život a ostatním tuto vzácnou ženu připomenout.

Volně podle vyprávění paní Holé z roku 2004. V té době jí bylo něco málo přes sedmdesát let. Není žádné tajemství, že bylinky mohou nastartovat a posílit imunitní systém, ale také se mohlo jednat o placebo efekt, který i lékařská věda využívá při léčbě některých onemocnění. V každém případě jsem historek o léčbě bylinkami zaznamenal několik, tak že možné je vše. Dnes již nikdo o účinku bylinek nepochybuje, ale universální lék to patrně také není.  Také jsem zaznamenal názor, že je velmi důležité věřit v uzdravení. Síla ducha dokáže i nemožné. Ale to už by bylo jiné vyprávění.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
František Vyrut (Stálý) - 25.9.2013 > zajímavé, čtivé, slyšel jsem vyprávět, dá se říci, podobnou příhodu, ale to až jindy
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.9.2013 > František Vyrut> Já osobně na bylinky věřím. Slyšel jsem minimálně o třech případech. Jenže sám vím že někdy to prostě nejde.Díky za zastavení.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 25.9.2013 > Já také nedám na bylinky dopustit. Doporučuji knížku "Zdraví z boží lékárny".
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.9.2013 > vilma999> Tu knížku znám. Díky za zastavení.
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 25.9.2013 > jojo, věda fšechno neví..a kolikrát jen mate..gdo ví, jak to fšechno vlastně je..
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.9.2013 > Zazo> Pravda je, že bylinky na mnoho věcí opravdu fungují. Jen je jednodušší vzít si prášek, než půl hodiny louhovat čaj, který nemusí být až tak dobrý.Je to také o pohodlnosti.Díky moc.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 25.9.2013 > ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.9.2013 > sadaf> Díky moc a hezký večer.
<reagovat 
Světlonoška (Občasný) - 25.9.2013 > Prima, gratuluji k úspěšně napsanému příběhu :-)

K bylinkám jen to, že některým taky věřím, ale osud posud ;)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.9.2013 > Světlonoška> Děkuji moc za zastavení. Něco na těch bylinkách asi bude.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 26.9.2013 > Jo také na bylinky věřím i jsem slyšel podobný příběh.Dobře napsané jako vždy.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cloud (Občasný) - 28.9.2013 > na bylinky se nevěří. léčivá síla rostlin prostě je a šmitec.
já se pravidelným pitným režimem(čistá voda), pravidelným pitím výluhu ze zázvoru, gunpowderu, gotu-koly a máty zbavil astmatu (krom jiného)... ;)

proč používat framykoin když máme propolis, proč kortikoidy když máme konopíčko a z něj cokoliv od jídla až po masti a tinktury.... proč chemický sladidla když máme stévii...včelí med.... jejdamane dyť dobrej zelenej čaj je skvělej lék na kocovinu třebas :)


Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 28.9.2013 > cloud> Děkuji moc. Bohužel mnoho lidí na to nevěří. Díky za zastavení.
<reagovat 
čtenář čtenářka - 1.10.2013 > věřím, nevěřím.. příroda není pánbů )))
zde, kupříkladu http://www.home-made.cz/
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 1.10.2013 > čtenář> Díky moc. Některé recepty super.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 15.1.2014 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 15.1.2014 > Zeanddrich E.> Děkuji moc za zastavení a přeji krásný den.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 (63) 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter