Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Most. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 21.10.2013 (20:52:00)
další>

             Bylo mi tak jedenáct nebo dvanáct let. Byl podzim a já se vracel z odpoledního cvičení domů trochu později než obvykle. Slunce už dávno zapadlo za obzor a v domcích pod lesem se rozsvěcela první světla. Cesta domů vedla kolem výběžku lesa a na úzký most přes železniční trať vedoucí v hlubokém úvozu. Ocelová konstrukce mostu byla již značně zrezivělá a celkově na mne most působil nepříjemným dojmem. Odbočil jsem k mostu a srdce se mi rozbušilo. Na ocelové římse stálo děvče tak kolem sedmnácti let očividně připravené skočit dolů. Chtělo se mi křičet, ale nemohl jsem ze sebe vydat jedinou hlásku, stál jsem jak přibitý, nohy a ruce se mi třásly. Konečně se mi podařilo promluvit. „Nedělej to,“ zavolal jsem na ni a strachem mi přeskočil hlas. Děvče se na mne podívalo velkýma smutnýma očima, černé rozpuštěné vlasy jí vlály ve větru a mně se zdálo, že se vůbec smrti nebojí. „Musím,“odpověděla klidně a odevzdaně. Uvolnila ruku svírající zábradlí a zmizela v hlubině pod obloukem mostu.

         Ještě nějakou chvíli jsem tam stál a bál se podívat dolů. Konečně jsem se odvážil, ale k mému překvapení dole na kolejích nikdo nebyl. Začal jsem křičet. Muselo to ze mne ven. V tom mne vzala za rameno naše třídní učitelka Vávrová a zeptala se mne, co se mi přihodilo. Vyprávěl jsem jí to sice zmateně, ale zdálo se mi, že to pochopila. Ale ani ona dole na kolejích nikoho neviděla. To již přišli další lidé a vyptávali se co se děje. Doprovodila mne domů a dlouho na chodbě rozmlouvala s mými rodiči. Já jsem neustále trval na svém a teď jsem již klidněji vyprávěl, co jsem viděl. Nakonec mi učitelka vysvětlila, že se někdy stává, že člověk vidí něco, co ve skutečnosti neexistuje. „Možná že to byl jen takový přelud,“ snažila se mě uchlácholit matka. Já jsem byl ale skálopevně přesvědčen, že vše co jsem viděl, bylo skutečné až moc.

 

                 Byl zase podzim jen o nějaký ten rok později. Pouštěli jsme s dětmi draka na poli pod lesem. Péťa, to je ten starší, už půjde příští rok do školy a Pavlíkovi budou o vánocích čtyři. Když se sluníčko schovalo za les, šli jsme navštívit babičku a dědu. Cesta tu stále vede přes most, který si dál v klidu reziví, jen na mne již nepůsobí tak nepříjemně. Babička na nás již čekala. V kuchyni voněla káva a na stole stála bábovka.

 „Představ si“, začala babička, „včera k večeru tu skočila nějaká dívka z mostu na trať. Zrovna jsem se vracela z nákupu domů. Byl to hrozný pohled.  Sousedka říkala, že nikdo neví odkud je.“ „A neměla náhodou bílé květované šaty a červené střevíce s mašlí," zeptal jsem se. Babička se zarazila. „Jak to můžeš vědět, vždyť jsi u toho nebyl.“ Znovu se mi v hlavě vynořila vzpomínka z dětství: „Ale byl babi, jenže je to už dvacet let….“.

         

      



Poznámky k tomuto příspěvku
Světlonoška (Občasný) - 21.10.2013 > Baže, lidi nevěří v něčí slova, na která stejně jednou dojde. A pak se nestačí divit.

Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 21.10.2013 > Světlonoška> Děkuji za zastavení.
<reagovat 
Smutná blecha (Občasný) - 21.10.2013 > Krásná povídka, jako vždycky :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.10.2013 > Smutná blecha> Díky moc. Stalo se to asi v sedmdesátých letech u města Slaný.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 22.10.2013 > Možná to mohla být i časoprostorová smyčka. Dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.10.2013 > vilma999> Díky moc za zastavení.
<reagovat 
čtenář Marta - 23.10.2013 > Krásná povídka. Opravdu se ti to povedlo.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 23.10.2013 > mimo "tvé parkety" mě zaujal popis večerní přírody a mostu v úvodu - vkusný, nenásilný začátek
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.10.2013 > František Vyrut> Františku děkuji moc a hezký večer.
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 24.10.2013 > Působivé a zajímavě napsané, ale těch duchů v tvých povídkách mi přijde už nějak moc...
Body: 4
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 24.10.2013 > P.V.Ctihodný> 

V tomto případě jde možná o něco jiného. Nejde tu o duchy. A že je těch příběhů moc. Sbírám je od šedesátých let a dá se říci, že skoro v každé rodině se někdy v minulosti něco podobného stalo. A dostávám další náměty. Napsal mi svůj příběh ZAZO, SADAF i VILMA a další. Tak že námětů ještě pár mám. Nehledě na to, že je toho opravdu hodně třeba tady: http://www.esoterikweb.cz/pribehy-tema.php?id=4

Díky za zastavení.


<reagovat 
Věza (Občasný) - 24.10.2013 >
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 24.10.2013 > Věza> Díky moc za zastavení.
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 29.10.2013 > To opravdu někdo zažil? (..tedy samozřejmě, dle svého tvrzení, ale to asi člověk buď uvěří nebo ne.) Líbí se mi, že to není takové to klasické - "to víš, před 50 lety tady někdo skočil..." Ale naopak, že se to teprve stane. Takže zaujalo.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 30.10.2013 > Sartori> Mělo se to stát v sedmdesátých letech. Zprvu to vypadalo na ducha z události staré mnoho let, ale nakonec nějaký "Odborník" měl prohlásit, že to mohla opravdu být časoprostorová smyčka. Dokonce jsem narazil na článek, kde psal nějaký odborník, že časové smyčky v řádu vteřin, můžeme prožít, aniž bychom si toho všimli. Příklad. Jedeš po silnici a proti tobě jede nějaké zvláštní auto, které tě zaujme. Během pár vteřin jej potkáš znovu. Trochu tě to zaujme, ale dál se o to nestaráš. A to mohla právě být ta smyčka. Možná, že si vzpomeneš, že se ti něco podobného stalo. Nejdelší zaznamenaná časová smyčka, trvala deset minut. Při přistání letadla pojednou zmizelo letadlo z radaru a neodpovídalo. Byl vyhlášen poplach a rozjela se pátrací akce. Po deseti minutách se letadlo objevilo na stejném místě a normálně přistálo. Jen všichni na palubě měli na svých hodinkách o deset minut méně. Tak nevím, nejsem odborník, ale musím připustit, že asi úplně vše o tomto světě ještě nevíme. Díky za zastavení.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 (69) 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter