Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Obyčejný příběh. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 30.4.2013 (17:50:28)
další>

      Člověk někdy závidí druhým jejich příběhy a říká si, že by chtěl něco zajímavého v životě také prožít. Někdy je to však otázka pohledu na svět. Nechodit s klapkami na očích, nedívat se jen před sebe, ale umět se zastavit, rozhlédnout a radovat i z malých zázraků, kterých je kolem nás bezpočet.

      Jako příklad uvádím krátký popis zvláštní události dvou manželů, tak jak ji popisoval každý ze svého pohledu.

 

     Jak to vyprávěl muž.

     Jednou před vánoci jsme se dohodli, že pojedeme s dětmi na chatu a zůstaneme tam po celé svátky. Po předvánočním shonu jsem si myslel, že strávíme svátky v klidu.  Ozdobili jsme stromek před chatou a netrpělivě očekávali, jaké dárky pod ním budou. Ráno, když žena vyšla ven, všimla si, že na protější chatě svítí světlo.  Ihned pro mne přišla a šli jsme zjistit co se děje. Opatrně jsem obešel celou chatu ve vzdálenosti několika metrů a sledoval, jestli ve sněhu nenajdu nějaké stopy. Pokud v chatě někdo byl, tak třeba jen zapomněl zhasnout. K mému překvapení jsem ale žádné stopy nenašel. Bylo to divné, moc jsem o tom přemýšlel, ale nic kloudného mne nenapadlo. Vypnul jsem vypínač a vrátil se do naší chaty.

      Druhý den ráno světlo svítilo opět. To už byla manželka trochu nervóznější. Obešel jsem opět sousedovu chatu a krom mých stop ze včerejška jsem nic neobjevil. Otevřel jsem dvířka skříňky elektroměru a pojistek a vypnul jsem hlavní jistič.

       Další den ráno jsem první vyšel ven já. Světlo svítilo zase. Protože večer napadl nový sníh, zmizely všechny včerejší stopy. Obešel jsem celou chalupu a nic jsem nenašel. Zvláštní bylo, že automat byl opět zapnutý. Klíček od skříňky byl ale na svém místě. Protože žena byla dost rozrušena, odšrouboval jsem ze světla raději žárovku a schoval ji.

         Další dny se již nic mimořádného nestalo, žena se uklidnila a tak jsme zůstali na chatě celý týden.  

 

       Jak to vyprávěla žena.

       Bylo to těsně před vánoci. Zrovna, když doma vrcholily největší přípravy, tak si muž vzpomněl, že budeme na svátky na chatě. Moc se mi nechtělo, ale ženská se vždycky podřídí.  Ozdobil venku před chatou stromek a musím přiznat, že na sněhu to vypadalo opravdu moc hezky. Zvláště k večeru, když rozsvítil na stromečku žárovičky.

      Ráno jsem vstala jako první a když jsem vyšla ven, všimla jsem si, že na sousední chatě svítí světlo. Při snídani jsem muži řekla, ať se jde podívat, jestli tam někdo není a ať to vypne, že je škoda, aby to svítilo celý den. Vrátil se s očima na vrch hlavy, že k chatě nevedou žádné stopy. Vysvětlení o vadném vypínači nepřicházelo vůbec v úvahu, protože on tomu přeci rozumí.

     Druhý den světlo svítilo opět. Vyběhnul bez snídaně prozkoumat tu záhadu a její řešení mu vydrželo do pozdního odpoledne. Docela na mne tu svoji nervozitu přenesl, ale dělala jsem, že mne to až tak moc nezajímá.

     Další den mne předběhl a byl venku dříve než já a tak ani nevím, jak to dopadlo. Vím jen, že po návratu domů to všude s velkým zaujetím vyprávěl. Znáte mužský, dovedou udělat z komára velblouda.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 30.4.2013 >

Je to příběh z roku 1988 a zazanamenal jsem jej asi v roce 2002. Sám příběh není nijak zvláštní. Zajímavé je porovnání výpovědi obou manželů.


<reagovat 
Čtenář - 1.5.2013 > pekne. mne sa to paci viac ako to s tym nestastim v bani. je to inteligentnejsie, viac muzske. rada citam tvoje veci.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 1.5.2013 > čtenář> Díky moc. Ten příběh o důlním neštěstí jsem popsal tak, jak mi ho vyprávěli. Tady jsem měl možnost posoudit výpovědi menžela i jeho ženy. Připadalo mi to tak vtipné ( myslím ten rozdíl) že jsem to sepsal. Ještě jednou děkuji.
<reagovat 
jaši2 (Občasný) - 1.5.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 1.5.2013 > jaši2> Děkuji moc a hezký den.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 2.5.2013 > ahoj láďo, líbí se mi ten fakt srovnání, nečetl jsi knihu R.Queneaua Stylistická cvičení- o banální situaci, která je popisována asi na sto způsobů?, fajn a podnětné, zdraví Franta
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 2.5.2013 > František Vyrut> Nečetl jsem to. Tenhle příběh jsem zaznamenal od obou manželů a zaujala mne ta rozdílnost postoje. Jinak díky.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 2.5.2013 > No jak už jsem psal pod mnohýmí tvými skvělými povídkami...Byť nevěřící člověk, ničemu a nikomu, tvoje povídky mě dávájí hodně podnětů k znovu-nacházení....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Marten (Občasný) - 3.5.2013 > Jo je to hezky napsané.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 6.5.2013 >
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 6.5.2013 > Věza> Děkuji a přeji hezký den.
<reagovat 
EmptyRoom (Občasný) - 7.5.2013 > neznám "obyčejné příběhy" a ani ten tvůj nebyl obyčejný!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 7.5.2013 > EmptyRoom> Dekuji moc.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 7.5.2013 > Dobré srovnání. Líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 (30) 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter