Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky biskupcová. z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 23.10.2004 (01:13:17)
Pokračování>
 

bydleli tam ujda a jandák. ujda byl bytnej, jandák nájemník. a s nima sem tam fůra dalších týpků. třeba březina tam byl pečenej vařenej, ten se vyznačoval tím, že když se vožral, tak se věčně přel a rval, a protože s tím začal až tehdy, když měl už hodně naváto, tak poměrně často dostal přes držku. též na něm bylo hezké, že si odseděl nějaký ten čásek ve vězení. asi nejkurióznější důvod, proč si tak jednou pobyl za mřížema, byla jeho vyvedená krádež televize. vytlouk jakousi výlohu, vzal televizi a pomalu se s ní vožrale šoural po hlavní třídě odtud pryč, takže pro policajty nebyl nejmenší problém ho odlapnout. prý se u soudu obhajoval tím, že kamarádi měli chuť se dívat na televizi, a tak jim ji chtěl přinýst, a cože na tom je tak nepochopitelnýho. další dobrá z postav bejval hampejz. ten se živil tím, že se v různých půjčovnách tvářil děsně seriózně, na svou občanku si půjčil věcí za pár desítek tisíc, a pak to střelil někde v bazaru dosti pod cenou. to, že mu pak chodily nějaký obsílky a upomínky, to nebral moc vážně. ovšem velmi často se stávalo, že postavy, co se sešly v biskupcový, neměly ani floka. to pak ležely, kouřily vajgly od startek a čekaly, kdo přijde. vždycky někdo přišel a bylo zas líp.

*

též byla moc hezká výzdoba bytu. dvě tři prázdné skříně, veliká postel se špinavejma spacákama, holá podlaha parketová a holý zdi. jediná vychytávka byl obraz, co dostal ujda od nějakýho svýho kámoše a na něm byl jakejsi oranžovej orangutan, co opejká slona nad propanbutan. jandák měl ve své komůrce plakát sinead. nějakou tu poličku a jakousi matraci.

*

bylo velmi veselé, když se ujda pustil do žertování. spočívalo v tom, že se zapnul budík s rádiem, jedinej funkční reprodukční přístroj v bytě, a ujda uhadoval, kdo to hraje. když hráli stouni, řikal, že jde o queeny a podobně. ono se to legrační moc nezdá, ale když to provozoval takovou třetí čtvrtou hodinu, už to prostě k smíchu začalo bejt. no prostě ujda měl za ušima. též každému říkal, jak ho miluje. smál se u toho a cenil svý bezzubý dásně. ačkoliv to byl byt velmi andrgraundovej, já si tam tvrdší drogu dal jen jednou. a bůh ví, co to bylo. na každej pád to asi nebylo nic moc, když jsem potom začal skákat po hlavě ze stolu. jakože jsem hochům ukazoval, kterak jsem v mládí byl za závodního plavce. dodnes mi to, když je náhodou takovýho březinu nebo ujdu potkám, nezapomenou připomenout, jakej jsem bejval skokan. vysloužil jsem si tehdá přezdívku oblouček. ovšem sem tam to některý týpci komolej. takovej majkl mi řiká koloušek. ale mně to neva. on majkl to má už dost vygumovaný. 
*
ujda se ve finále oženil a ten byt střelil. ono taky už to asi nebylo ono od tý doby, co se jim tam jejich další podnájemník ježek, co byl odkudsi ze slovenska, oběsil na klice od okna.
*
no. šli jsme dneska kolem s nikolkou a stáníkem, a tak se mi to nějak vybavilo, jak tak před léty jsme tady trávili čas pitkami a nicneděláním. pravda, špatně nebejvalo. litovat není čeho.



Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 23.10.2004 > Ano ano, historky z tvého nevázaného a divokého mládí mají něco do sebe.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 23.10.2004 > Povedené vzpomínání.
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 23.10.2004 >
Body: 5
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 23.10.2004 > vidim to v barvách koloušku-obloušku :)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.10.2004 > MiKa> 

díky. hihi

tahle partička dycky hrála všema barvičkama... chvilku vodpískaný, ale pak zas zpátky ve hře, málokerej z nich ale někdy řekne něco ee vo máničkách a hezkýho o různých týpcích, fízlech a tak z těch "oficielních struktur"... hihi


<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 23.10.2004 > stanislav> ty, stanislave, napadá mi, že by to mohl bejt dost dobrej film...kdyby se ho chopil někdo schopnej...:)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 23.10.2004 > MiKa> Kusturica? - chlast v rytmu zběsilé hudby?
Almódovar? - slzy a toulky lidských citů?
Hřebejk? - v roli Stanislava Vašiny exceluje Jaroslav Dušek?

kdepak Majkej, možná Altman by to zvládnul, ale to by zase byla spíš nuda.. radši jako knížečku bych to chtěl, a ilustrovaly by to třeba malý děti z dětských domovů, aby to bylo ještě větší psycho
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 23.10.2004 > Blbej_ŽVANIL> hele, blbej žvanile, kdes ukrad emétovi ikonku a kams zahrabal eméta?...:))))))))))))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 23.10.2004 > MiKa> bohužel.. - viz diskuze s noa: http://www.totem.cz/enda1.php?a=76098

tohle mám za trest ;-)
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 23.10.2004 > Blbej_ŽVANIL> no tak tos dopad eště dobře, četla jsem si tu disputaci, na kterous mě odkázal, a mohls podle ní bejt taky klidně totální píča...:)))) ale to sem neřekla já, tos řek ty! já sem slušný děvče :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
<reagovat 
delikt (Občasný) - 23.10.2004 > líbí se mi tyhle zápisky jakoby odnikud nikam, lický, laskavý... :)
Body: 5
<reagovat 
Shammann (Občasný) - 24.10.2004 > výborně vypointovaná historka jako od piva...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 25.10.2004 >

Šmarjá, v Biskupcové ulici v Praze bydlela moje babička-dáma a děda, měšťáčtější byt než měli oni, jsem ještě neviděla:-)) A ty tu ulici líčíš jako ulici pěknejch..řekněme týpků Ještě že se toho bábinka nedožila.

Jinak, jo-pěkné zápisky.


Body: 5
<reagovat 
swao (Občasný) - 25.10.2004 > Tudíž velká výzva pro amaterské filmaře, třeba z Totemu. Vzhůru do Biskupcovi ulice.
Body: 5
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 25.8.2005 > Už sem moc malej - du najít něco u čeho vyrostu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 (120) 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter