Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky čekání z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 31.1.2012 (01:49:48)
Pokračování>

čekání je věda. umění. někdy ho zvládám méně. kupříkladu ve frontě v sámošce si to mnohdy tak nevychutnám, ale spíš se nervuju, v čekárně u doktora mi to jde lépe, ale jen občas. ovšem nejvíc zvládám umění čekání na zastávce, kdy se čeká dopravní prostředek. když není zima a člověk si sedne na lavičku a sleduje lidi vůkol, je to vesměs příjemné. taky poslední dobou mám větší pochopení pro staré lidi, jejich potřebu něco sdělit, ne žádnou důvěrnost, ale třeba jen co kolik stojí a podobně. taková stará paní je dlouhý čas sama doma, a pak je ráda, že se s ní dá někdo do řeči, i někdo cizí. je to prostě pochopitelné. často s nimi pohovořím, když se čeká a někdo začne něco vykládat. pakliže jen nesakruje a je to tím pádem úmorné.

 

jak stárnu, čekání mi jde čím dál tím líp. už jen, když mám zákonitě po nějaké mánii období bez energie a jakékoliv nálady, prostě to nějak vydržím, stačí přeci jen počkat, až se to srovná. nějakých pár týdnů, měsíců. ten cyklus, na kterém je postavena má diagnosa, je už dávno mou součástí. nepůjde to donekonečna, jednou prostě se dočkám a je jasné čeho. do té doby si budu pojídat prášky, pokud možno se neoddávat alkoholu, který ty mánie přitahuje jak magnet a podobně.

 

různé práce, které jsem kdy vykonával, jsem dělil podle toho, zda jsem měl potřebu počítat hodiny do konce směny nebo ne. třeba dvanáct hodin v recepci věčně prázdného hostelu mi utíkalo líp než sedm hodin na poště, kdy jsem se konce směny dočkal vždy jen s nasazením toho nejvyššího úsilí. kdybych musel ještě někdy do práce, což se nedá vyloučit, asi bych zas dělal nějakého toho vrátného nebo někde v nějaké zapadlé recepci. s tím jsem problémy nikdy moc neměl. zvláště pak, když jsem tam měl internet a mohl si vymýšlet své oblíbené nikam nevedoucí projekty, které pak po čase zase mažu, nebo jen tak plkat po drátech. číst knížky v práci mi kupodivu nikdy nešlo, vytržení od knihy je mnohem nepříjemnější než vytržení z brouzdání netem, který je ze své podstaty více založen na těkání.

 

hlavní moje oblast čekání je věnována synovi, čekám, až bude samostatný, rozhodně mu to nechci nijak urychlovat, sám jsem na rodičích visel pěkně dlouho. si třeba neumím sám opravit elektriku v bytě. to jsem nechával na otci a jiné věci. no. kdyby byl býval nechtěl, nepomáhal by mi s tím.

 

prostě mi přijde, že čím je člověk starší a opotřebovanější, tím líp umí čekat a nikam se nehrne zbrkle. objevování nového a stálé akce s tím spojené v jistém věku člověka přestanou naplňovat. jak koho tedy, mě určitě. proto plkám o tom čekání, že mi nevadí. že nemám nic, co by díky čekání někde, jinde utíkalo.



Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 31.1.2012 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 31.1.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 31.1.2012 >

a takhle žijou přirozený národy, mám představu, a je to příjemnej život, to naše civilizace je padlá na hlavu!


Doporučil 
<reagovat 
maria keis (Občasný) - 31.1.2012 > příjemné, v mnoha obrazech i poučné čtení.
Body: 5
<reagovat 
Gogin (Stálý) - 31.1.2012 >  7h pošta, 12 recepce - dobrej postřeh
Body: 5
<reagovat 
žaža (Občasný) - 31.1.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 31.1.2012 >
Body: 5
<reagovat 
píč (Občasný) - 31.1.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
píč (Občasný) - 31.1.2012 >
Body: 5
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 1.2.2012 > každý věk má své výhody
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
travail (Občasný) - 4.2.2012 >
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 4.2.2012 > tohle je přesně ten návodný text, co hovořiti neznámému člověku, s nímž se jede dvacet minut busem, já bych si to vyposlechla a s úsměvem přikyvovala, po výstupu směr domů, bych na minutu zas měla v lidstvo důvěru ;)
<reagovat 
Vasil (Občasný) - 24.3.2012 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 20.6.2012 >

"...já to mám v mnohém jinak, ale "snad každý má

 

 

mnohé "nějak" jinak, že"; příjemně sepsané; ....

."


Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 (214) 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter