Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Útržky z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 2.10.2002 (00:36:54)
další>

Pokusil jsem se rozpomenout, co kdy člověka jako dítě poznamenalo, co si nejvíc pamatuje.

 

Před spaním ty hry. Hry o samotě, vyrábění si živých snů, pod polštářem schovaná pistolka z umělohmotných trubiček pestrých barev s výstupky a prohlubněmi. Tou jsem bráníval dívku, kterou jsem chutě objímal, tedy ten polštář, co mi ji ztvárňoval, a ujížděli jsme nějakou liduprázdnou prostranou, třeba savanou, pak na noc ulehli do zadní části té naší dodávky, a já bděl, zdali nepřijdou loupežníci, divoké šelmy nebo podobné zlotřilé bytosti, co nemají nic jiného na práci, než se usilovat o moji nereálnou dívku. Dost času mi zabralo vymyslet, jaké že to máme zavazadla, abychom vydrželi v pustině, těch konzerv, nože, sekyrky, pušky, prostě celou dodávku jsem těmihle vymyšlenými věcmi nacpal.

 

Hlavně jsem o těchto věcech, svých pravidelných představeních sám pro sebe, nikdy s nikým nemluvil, bylo to mé vlastní území, na které nikdo cizí nemohl. Skutečnost mě asi moc neuspokojovala, mezidětské vztahy mě spíš znervózňovaly, někdy, když byly v pořádku, tak jsem na nich moc neujížděl, tušíc, že je to přechodné.

 

Řídit auta ve snu, a v životě si neudělat řidičák, dálky, pustiny, a v životě se někam tam, do dáli, nevydat, to je takové legrační, člověk snil o věcech, které se nestanou, nějak si doplňoval předem místo, které v tom „skutečném světě“ zůstane prázdné. To, že nežiju sám, mě samotného překvapuje, ale samosebou hezky.

 

Sny si můžu přehrát s poklidem znovu, jsou stejně skutečné jako třeba vzpomínky na lezení na strom, na cestu autem s rodiči na dovolenou, na chuť krve v puse, když jsem se popral, a to tak, že na plné pecky, abychom pak s tím klukem mohli říkat, že se jen tak kočkujeme, a přitom se bytostně nenávidět. Je toho moc, ale sny a představy jsou skutečné úplně stejně, jsou to vzpomínky stejného řádu, je mezi nimi nepatrný rozdíl, a to ještě kdoví jestli. Vím, co mi scházelo, co zůstalo vždy nedovysvětlené, nedořečené, cítím, jak mi to hrozně scházelo, nevidět přes obzor, ale časem to přešlo, časem jsem se se sebou vyrovnal, zabývat se nemožným, tahle touha opadává, jen někdy se vrátí, ale neznamená pro mě tolik jako tehdy pro dítě, tu trýzeň, která je sice ve mně dál, ale už utlumena starým člověkem, který nikam nepospíchá, a má radost z věcí skutečných, které jsou, z dobrých i špatných. Stejně tak ze vzpomínek, dobrých i špatných.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
jessica (Občasný) - 2.10.2002 > milé :-))
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 2.10.2002 > Hvězdičku za to, žes pootevřel téma, o kterém nikdo nemluví. Díky. To, o čem slověk sní - tak, že si neklade nárok na splnění toho snu, ale prostě si to užívá - je stejně tak skutečné jako události mimo snění.
Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 2.10.2002 >

I po několikátém přečtení mi to pořád přijde smutné... skvěle napsané, čtivé, motivující k zamyšlení... ale smutné.

Nejsi smutný, doufám?


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 2.10.2002 > Adora> Nejsem smutnej... :o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.10.2002 > Takhle věta: "nějak si doplňoval předem místo, které v tom „skutečném světě“ zůstane prázdné. " mě naplnila smutkem obrovským. Takhle to snad není.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 2.10.2002 > ouvej> 

Já tak trošku nevnímám to, že se každý sen nesplní, jako něco moc tragického, naopak...

 

slovo "prázdný" nezní tak smutně, ale docela spokojeně, neprožít všechno neznamená neprožít nic... :o)


<reagovat 
čtenář Zpyták - 2.10.2002 > Oprav si název, zřejmě ti v něm chybí R.
Hezký vzpomínky máš, hezký...
Body: 5
<reagovat 
ymp (Občasný) - 2.10.2002 > libi se mi to, moc hezky. A vubec mi to neprijde smutny. Sny jsou sny, uz samotne sneni je radost, takze vubec nevadi, ze se mnohdy neuskutecni.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 2.10.2002 > Já jsem pořád ještě "v tom" a nevím co s tím, jestli je to dobře nebo špatně...:-)
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 3.10.2002 > No,já nevím.V mém současném rozpoložení to žene slzy do očí,ikdyž to tema by mělo být milé.Někdy si tak říkám,jestli není škoda,že se člověku dá do vínku fantazie,kterou není schopen ovládat.Ale to už jsou jiné věci...To dílko je hezké.
Body: 5
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 21.10.2002 > Sním pořád a kolikrát takové „blbosti“, že jejich nesplnění mi smutné ani nepřijde. Takže tohle se mi zdá jako taková milé, příjemné… ani ne rekapitulování… prostě útržky. Moc se mí líbí tvá práce s barvami na pozadí. Tahle takovou tu pohodu fakt podtrhla.
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 23.10.2002 >

Líbilo se mi to, od názvu nahoře až po ty dvě poslední, strašně dlouhý věty. Málokdo umí napsat takový text, aby z něj čtenář cítil autorův prožitek i nadhled zároveň.

Smekám a zařazuju do časopisu. :o)


Body: 5
<reagovat 
Viv (Občasný) - 25.10.2002 >  Je to moc hezký - moc se mi to líbí :o)
Body: 5
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 16.11.2002 > Je to nadherne, nadherne jako sneni, nedokazu si predstavi zivot bez svych snu , diky nim pisu ,protoze se stavaji realitou meho byti , ackoliv (bohuzel) nadvladu tvori smutek a zal ...
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.9.2003 > Hanele> ten smutek a žal nejsou snad nekonečný, ne? třeba sem tam vysvitne nějaký to slunko a tak...  ne?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 1 (5) 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter