Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky "Žebrák a lešení z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 5.6.2009 (18:57:13)
další>

"Žebrák a lešení

 


Jellymann G.  šel  kolem  lešení, a  spatřil v  jeho  nejvyšším patře  sedícího  žebráka.


Ten  žebrák, slepý  a  chromý, rozbíjel  cihlou o  traverzu  nějaké  ořechy. Většina  skořápek i  jader  mu  sice padala  dolů, podařilo-li  se mu  však přeci  jen něco  z toho  zachytit, oslavil  to  bezprostředním, hlasitým  smíchem.

 

Ze  zdola to  zvukově vypadalo  podobně  jako zednické  kladívko v  rukou  perně  pracujícího veselého  mistra, při  pozornějším poslechu  však dalo  se v  tom překotném až  zalykavém projevu  vycítit příliš  mnoho vynakládaných  sil.

 

Ta  násilím hraná  bezstarostnost  zjevně  neodpovídala skutečnému  duševnímu  rozpoložení – byla  v  tom  patrná snaha  přemoci vzmohlý  smutek. -Určité depresivní  pocity u  toho  muže pramenily  nejspíše z  toho, že  přestože seděl na tak vyvýšeném  místě, a  přestože  v krátkých  přestávkách v  rozbíjení nastavoval svou tvář  dalekému, zapadajícímu  Slunci, kdy  jeho nevidomé oči  jakoby vpíjely   hřejivé  paprsky, neviděl  z té  kouzelné nebeské  scenérie vůbec  nic – stejně jako všichni  dole, kterým  to ovšem  zjevně  nevadilo.

 

 

 

-Ten  pohled pro  tohoto člověka  ale dříve  tolik, tolik  znamenal!

 

 

 

Obával  se nyní  stále  více, že  k  mnohému, co  tady ještě  očekával,  již vůbec  nedojde. -Jeho  rozladění projevovalo  se  i ve  značné  prudkosti  úderů, při  kterých  drtil se  kromě  ořechů i  sám drtící  nástroj.

 

 

Jellymann G., který pohlédl nahoru vlastně jen tak  mimochodem, se  zastavil. Prohlédl  lešení. Bylo  prázdné, kromě  toho žebráka  ovšem. Nebyla  tu  ani policie, ani hasiče  s dlouhými  tyčemi nikde  neviděl.

 

Zdálo se mu  neobyčejné  vidět  člověka, který  by sám  snad  nebyl  schopen ani  přejít  ulici, v  nejvyšším  patře  opuštěného  lešení. Takový  člověk  by tak  vysoko  sedět neměl, pomyslel  si, je  to  proti  přirozenosti. -Vždyť mohl také  svým případným  pádem  lehce  někoho  dole velice  těžce  zranit! -Jellymann G. tedy cítil  nutnost zasáhnout, ale  žebrák  byl příliš  nahoře, a  navíc ostatní  normální  lidé  si jej  ani  nevšímali, jako  kdyby  vše  bylo  v  pořádku.

 

Jellymann G. tedy  pokrčil rameny a  šel dál  svou cestou; -doufal, že  v okamžiku  rozuzlení tohoto  případu ocitne  se již  tak  daleko, že  nebude možno  na něj  klást jakoukoliv, byť  i jen  teoretickou  odpovědnost  za ten  konec.

 


Umínil si  ale, že hned  zítra  využije svých zdravých  očí  i nohou  a vyšplhá  se také  tam  nahoru, pokochat  se západem  Slunce, tím  krásným aktem  divadla, na  které již  málem  zapomněl !

 

 

Zděsil  se každého  možného  odkladu.

."



Poznámky k tomuto příspěvku
magie_esence (Občasný) - 7.6.2009 >
Body: 5
<reagovat 
SatyamJ (Občasný) - 6.6.2009 > krasne a skutocne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 8.6.2009 > SatyamJ> ".. .-DÍKY; :-)).

."
<reagovat 
Sakora (Občasný) - 10.6.2009 > Tak skutečné! Měla jsem pocit, že stojím přímo pod lešením a scénu vnímám vlastníma očima. Kam chodíš na ty neotřelé nápady???
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 10.6.2009 > Sakora> "...-no, zrovna

tohle je asi z r. 1992, a přišlo to -ostatně jako celý ten soubor tehdy -spíše "ono ke mně." -Rukopis -tedy "strojopis" spíše- souburu č. 2 nemůžu teď již nějakou dobu najít...; - a soubor č. 3, pokud jej ještě nějak posbírám dohromady-je rozpracován, a tam jsem se již opravdu "musel" namáhat spíše "já (( ... -téměř )) sám "; ... :-)).
."
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 12 13 14 15 16 18 19 20 21 (22) 23 24
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter