Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky „ O potřebnosti světla z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 1.12.2008 (18:18:09)
další>

„ O potřebnosti světla ... 

  

 Když se setmělo,  Jellymann G. zjistil, že nutně potřebuje světlo. Bytostně to cítil.  Zjistil, jak ho potřebuje,  až když Slunce zmizelo,  neboť když světla bylo všude dost,  nevnímal ho,  bral ho jako samozřejmost. 

   

 

Vše kromě světla bylo najednou nedůležitě malé, shovívavě pominutelné. 

 

 

   Poradili mu zápalky, použil také kapesní svítilnu, ba i elektrický lustr zkusil, všechno to ale byly pouze směšné imitace světla. Zoufal si až do doby, než jeho přítel, sám naplněn vnitřním jasem, z něhož bezedně čerpal, s ním neprobral perspektivu reálné naděje na zítřejší Slunečný den,  a dokud tu naději od něj sám nevzal za svou.  

 

 

  Rozhodl se pak tedy, že svou touhou po řádném světle, které lze nevnímat, odloží na ráno. 

   

 

Víra v zítřejší Slunce mu pomohla  "celou tu noc"  překonat poměrně důstojně. 

 

 

 

 

 


 

   Jellymann G. se ovšem  nechtěl nadále spoléhat na pravidelnost přírodních cyklů,  a tak snažil se očistit svoje nitro od tmavých koutů,  od kolísání  a pochybností,  od těch všech temných snů a nečistých přání,  číhajících v pozadí;  toužil po rozsvícení vlastního zdroje toho nejpravějšího světla,  toho světla schopného i jiným posloužit ve tmě,  toho Světla,  "schopného prosvítit"  tak "široké okolí"   ! 
 

 

.“



Poznámky k tomuto příspěvku
jiri-jirik (Občasný) - 2.12.2008 > Svítit bližním ??, to je za slepé považuješ ??
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 2.12.2008 >
Body: 5
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 2.12.2008 > Proč ho sem nedáváš víc? -
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 2.12.2008 > a proc se konecnene naucis to sem poradne vkladat?- za uUpravu bych Ti skoro u všeho sebral body
<reagovat 
anae (Občasný) - 1.12.2008 > jest to přípis pro toho, kdo se sebou samým nejspíš zabývá příliš ... býti tím nejnepatrnějším, to jest nejspíše to pravé světlo
<reagovat 
kalice (Občasný) - 2.12.2008 > Vlastní světlo? To je Jellymann!  Pokud to není odraz Slunce, je to jen "hraní na slunce". V té dnešní temnotě je dostačující být Měsícem...
Body: 5
<reagovat 
andzi (Občasný) - 22.6.2009 >


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 (4) 5 6 7 8 9 10 12 12 13 14 15 16 18 19 20 21 22 23 24
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter