Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky "O počínání v kruhu z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 19.5.2009 (16:02:59)
další>

"O počínání v kruhu

 


Jellymann G., dbaje  svého  denního  rozvrhu,  vyšel  si odpoledne  na vycházku  po své  navyklé  trase, a  najednou  zjistil, že  je  bludná.

 

 

 

 

 


-Procházel  se po  ní ještě  chvíli, dokud  se mu  zdálo, že  jej  to baví; -dokud  měl prostě  pocit, že  alespoň  nějak je  ještě , i  v této  situaci, vnitřně  obohacován .

 

 

 

 


Za  nějakou chvíli  však zatoužil  vymanit se  z tohoto  kruhu, a  tak obrátil  se pojednou  k bezstarostnému  vykročení  směrem  ven; - šlo  to krásně  a chodník  se mu  zdál  nový, ale  potkával zase  jen známé  objekty svého  starého  kolečka. -Napnul  tedy  síly, a  snažil sveřepěji  ráznou chůzí  rozšířit alespoň  ten nepravidelný  jeho průměr; - sám  ovšem  cítil, jak  je  jeho počínání  marné; -měl   po  obvodu   jen  své  "staré"  orientační  body.
 

 

 

 

 

 

Marně  revidoval  svoje  kroky, když  očima  ani na  okamžik  neopustil tyto  svoje mezníky !

 

 

 

 

 

Zachvátil jej  strach, a  ve vyvstalé  panice začal  svoje území  napříč  křižovat; -zdálo  se mu  chvílemi, že  konečně objevil  něco, za  čem má  cenu  jít, a  co  jej konečně  ...vyvede, vždy  se však  v tom  "nastávajícím" šeru  ukázalo, že  jednalo se  o zkreslení  perspektivy, a  že  zdánlivě nový  a  vzdálený  objekt je  součástí  "něčeho"  z  "toho  starého"  tady  u něj  v kruhu.

 

Nyní  ještě lépe  viděl, že  takto ...nemůže  jinam  dojít, než  tu k prázdnému  úlu, tu  ke stromu  rozlomenému  větrem, tu  k  mírnému, lysému  pahorku, který  tak dobře  znal !

 

 

 

 

 

 

Měl  štěstí, že  usedl zrovna  na onen  pahorek; - tušil  snad, že  v jeho  prostoru  je to  ještě to  nejlepší místo.

 

Z něj  totiž, když  stále  více spolu  padaly noc a  těžká  beznaděj, uviděl  světýlko  kuchyně. -V  ní  na něj  jistě již  drahnou chvíli  čekají s  večeří.
Veškerý  strach jej  opustil. -Radostně  rozběhnul  se tím  směrem, a  nepohlédl ani  mírně  stranou; nelákala  ho již  žádná z  těch zčernalých  siluet!

 

 

 

 

 

Nazítří  ale, za  světla, stal  se  opět lehkovážným, a  zabředl  znovu  do podobného  martyria.

Teď  ovšem věděl  alespoň  přibližně, odkud  má  čekat svou  spásu.         

 

 

 


 

Když  tak navykl  tomu  správnému, nadějnému  směru, a  vždy  rychle, bez  problémů jej  svýma očima  objevil, začal  navíc něco  tušit o  letu  vně všech  nesvobodných  kruhů, o  letu  ke  Světlu, co  neztrácí se  vedle  Slunce, o  letu, co  vyvede  jej jednou  navzdory  všem mezníkům  až  úplně, úplně  ven !
."



Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 20.5.2009 >
Body: 4
<reagovat 
travail (Občasný) - 22.5.2009 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 12 13 14 15 (16) 18 19 20 21 22 23 24
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter