Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky "O zvláštnosti z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 25.4.2009 (15:04:18)
další>

"O zvláštnosti

 

Jellymann G., rozespalý  s nižším  stupněm  vnímavosti, vyšel  do nejrušnějšího  města omylem  ve své  snové  ...podobě,  která   byla    jedinečná a  neopakovatelná, ale  zároveň i  šokující svou  bezbřehou  nekonvenčností, a  tím tedy  pro mnohé  jistě pobuřující  a  provokativně  odsouzeníhodná.

 

 

 

Nikdo  nikdy  snad  nemohl spatřit  něco podobného.

 

 

 

 

Spěchající lidé ale dál hleděli  nacvičenými  skelnými  pohledy, pouze  si jej  snad někteří  tajně prohlíželi  v tabulích  výkladů – to jim  ovšem samozřejmě   nešlo dokázat. -Pro  nezkušené  oko bylo udivující  a  směšné, jak  všichni  celou   silou svým  ustáleným tempem  jakoby nedotknutě  dál  proudí; -bylo  to  snad i  poněkud  alarmující.

 

 

Jellymann G., který  nadobro  procitnul, ovšem  věděl, kde  ta tolerantnost  končí. -Byl  nyní jako  nahý v  trní, a tak  neskrytelně  odlišný, že  zdálo se  jednoznačné, kam  sklouzne z  té nastoupivší  obranné lhostejnosti (( -i  když   jeho  odlišnost  by bylo velice těžké  s něčím  porovnávat, a  určit tak  její  kvalitu )).

 

 

 

Stal se  však pravý opak  předpokládaného; ani  on sám  nevěděl, jak  k  tomu  došlo.

 

 

 

Z lidí v  jeho blízkosti  zůstaly jen  venkovní slupky, stojící  sotva  za povšimnutí; obyčejné  kolem stalo  se najednou  ještě obyčejnějším, bezbarvé  rázem ještě  bezbarvějším, bezmocně závistivé  ještě bezmocnějším,  a  to sklouzávající  do ztracena   ...naprosto sklouzlo; prostě vůbec  nic neobstálo vedle něj, vůbec nic nemělo ani tu sebemenší šanci.

 

 

 

Obrovská   moc ve   chvíli   vyvstala v   jeho rukou!

 

 

 

Jellymann G., zalykav se náporem vnitřního, nespoutatelného  smíchu, kráčel  vítězně, a  vychutnával tuto  svou niternou  svobodu, nenadálou  a úplnou.

 

Věděl přitom, že "dříve či později" vrátí se domů, kde se upraví, a  kde najde  opět svou  běžnou, všední  tvář, tak  osvědčenou po celý dlouhý čas, a  tak vhodnou  i pro realistické  vyznění omluvy dnešního pozdního příchodu do zaměstnání.

 

 

 

 

Věděl ale také, že pomyšleni na dnešní ráno jej dlouho bude naplňovat  radostnou, uvolňující  vzpomínkou, která  zachová  si vůni  nádherné opravdovosti.

Celý ten zážitek je příslibem do budoucího věku, zdajícího se již na dosah!

 

 

."



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (12) 12 13 14 15 16 18 19 20 21 22 23 24
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter