Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky "O náhodě z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 9.5.2009 (14:01:59)
další>

"O náhodě


Jellymann G.,  spolu s  přítelem ze  studií,  naplánoval si  cestu k  pestrému  životu, který  jim dá  vše, co  budou  chtít; -jedině  tak dovedli  si představit  svoji  budoucnost.

 


Nepochybovali  o svém  štěstí  a  příznivých "náhodách" – ty hrály v tom  plánu značnou  roli.

 

Když  zbavili se  všeho, co  mohlo je  zdržovat, a  cítili se  i jinak  dostatečně  připraveni, vydali  se jen  tak nalehko jednoho  rána z  domova. Odešli tiše; -pouze  Jellymann G. rozloučil se trochu okázaleji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„ -K našim cílům nemůžeme vydat se do světa ...jakýmkoliv prostředkem,“ tvrdil pak neústupně. „-Musíme  si stopnout  něco, co  bude hodno  našeho budoucího  významu!“

 

-Ovšem v tom se názor jeho přítele "diametrálně" odlišoval.

 

Ten  "vzal  za vděk"  první  starou  rachotinou, co  mu  zastavila, a  co  byla  ochotna  vzít jej   s sebou  byť jen  kousek  dál, i  když ji  nejdříve  musel  roztlačit, a potom celou dobu  se zaťatými  zuby vydržet  ten  jen  stěží snesitelný skřípot, co  se v  pravidelných intervalech ozýval odněkud  z hloubi  toho  vraku, všemi  v  okolí tak  posmívanéhoopovrhovaného.

 

Jellymann G.  s  úšklebkem odvrátil  pohled od  té trapné  podívané.

 


Sám  zůstal  nasupeně  stát v  prachu u  cesty; cadillaků  po  té okresní  silničce  tolik  nejezdilo.

K  té smůle  přidala se  později celková  rozmrzelost; i  celá ta  jeho pověstná  odvaha  s přibývajícím  časem se  téměř úplně vytratila.

 

 

 

Jeho  návrat domů  byl vůbec  dost neslavný.

 

pohlednicbarevnými  obrázky  dalekých měst  se pak  dozvídal  o  tom, jak  se jeho  přítel, zrovna  chvíli  před  tím, než  se  ten  předpotopní "krám" v  jedné  příkopě úplně rozpadnul, se  štěstím  dostal  až  ke státní  silnici, a   potom, už  po mezinárodní  dálnici, jak  dojel až  k  oceánu, a  jak  tu na  poslední  chvíli  stihnul rychlou loď, na  které potřebovali  plavčíka,; -a  dozvěděl  se pak  také, že  ta loď  "náhodou" plula  do  zámoří, zrovna  do těch  míst, kam  oba vždycky chtěli, která  "náhodou" plula  do  toho vytouženého  světa, k  těm lákavým  dálkám v  modři  na obzoru !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jellymann G. zatím  doma, po  dlouhých  týdnech svého  stopování, zabředal  znova do  svých starých  záležitostí. -Vždy, když  večer zničeně  uléhal, byl  zase o  něco pokornější.

 

-Snad  by nyní  nepohrdl ani  kravským  potahem!

 

 

 

Ta   vozovka z   jeho bydliště  ale byla  již opravdu  sjízdná jen  se značnými  obtížemi, a  tak ji  na delší  dobu  uzavřeli.

 

 


Ó jak  litoval teď  Jellymann G., že  své  šťastné  "náhodě" také  nevyšel alespoň  na půl cesty  vstříc !

."



Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 11.5.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 11.5.2009 > někdy se dostaneme dál
vezmeme-li za vděk
nepohodlí

vždyť mám-li se dobrat k cíli
nehledím na cestu
neboť již sama cesta cílem je
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 12 13 (14) 15 16 18 19 20 21 22 23 24
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter