Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky "O úhlu pohledu aneb Chvála optimismu z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 28.4.2009 (13:01:21)
další>

"O  úhlu pohledu  aneb Chvála  optimismu

 

 

 


Řeklo  se: -Člověk  nemá přirozených  zbraní. Nemá  ani  drápy, ani  rychlost, ani  řádné  zuby  nemá, a  se smysly  to také  není nejlepší.
Jellymann G. : -Chudák, ten člověk.

 

Ř: -Má  ale chápavou  ruku i  hlavu, naučil  se tedy  používat  nástroje. Ve  spojení s  takovým  nástrojem může  bý t ruka i  tesákem, i  drápem, může  být  čímkoliv  během  okamžiku, a  zabíjet pomocí  toho.
J: Ó!   -To  je nebezpečné!

 

Ř: -Kamenem, a  pak lukem  se člověk  naučil vraždit  na  dálku. K  tomu  jsou ale  ještě vhodnější  zbraně  střelné. -Mnohé  jsou tak  malé, že  je možno skrýt je  pod  oděv, a  pak  znenadání překvapit. Jsou  ale  i  obrovské, které  dostřelí  dál, než  kam  dohlédneš! -Šetří  tak člověka  od nehezkých  obrazů... .
Jellymann G. (( otřásl  se, a  na čele  mu vystoupil  studený pot )): -To  je ale  přesto  hrůzné! -Není  jistoty ve  světě! -Třeba  nyní kdokoli  kdekoliv tiskne  spoušť !

 

Ř: Člověk je velice schopný. Vynašel dále bombardování, obyčejné, a  pak  i  lepší,  kobercové. Celé  město je  v rozvalinách  během  ...chvilky, a  není z  něj úniku !
Jellymann  G. (( -těžce oddychujíc, s vypoulenýma očima, neschopen slova )):   -    -    - .

Ř: -Meze  lidského  důmyslu jsou  ale  neomezené. Byla  vymyšlena ještě  lepší  zbraň, zbraň  ničení  hromadného. Celé   kontinenty je  možno  rázem  porazit. -Člověku tak  nezůstane ani  jediný nepřítel.
(( -Jellymann G., sedící  tiše,  klidně, jakoby  v  transu, snad  ani  nevnímající, stále  neříká nic. ))

 

Ř: -Člověk již  opravdu dosáhl  velkého  pokroku, a  pokračuje  dále. Nemusí se  již polem  trmácet  či  v letadle  nebezpečí se  vystavovat, sedí  pěkně v  teple, stačí  jen stláčet  tlačítka. -Avšak ještě  dále, nyní  ty dokonalé  automatické zbraně  kosmické…

 

 

 

 

Ovšem  Jellymann G.  již  neposlouchá; otřel  si čelo,  a zhluboka  vydechl. Je  klidný, ve  tváři  má vyrovnaný  úsměv. -V  tom zoufalství  překročil totiž  svůj strach  i se všemi  těmi nahromaděnými  nánosy, a  vrátil se zpátky  ke své  přirozenosti.

 

 

Vyrostl  ...tím  dost.

 

 

 

 

Změnil tak  zároveň  úhel  pohledu, a  díky  němu  seshora alespoň na  okamžik prohlédl  celý tento  neomylně  fungující   řád, celou  tu dokonalost  veškerého zdejšího uspořádání; z  té výšky  prostě viděl  daleko, daleko líp!

 

Získal  tak neochvějné  důvody, proč  být již  navždy "optimistou".

."



Poznámky k tomuto příspěvku
Sallybill (Občasný) - 28.4.2009 > hmm, to je hezké...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 12 (13) 14 15 16 18 19 20 21 22 23 24
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter