Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky „O tom jak těžké je dobro konat... z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 22.10.2008 (03:00:00)
Pokračování>

      

         

 

                      Jednoho rána se Jellymann G. pevně rozhodl, že bude konat dobro.

 

                               Dočetl se, že v černé Africe není co jíst, že děti mají hlad a že mají smutné oči vděčně rozzářené, jsou-li obdarovávány chlebem.

 

                               "Poletím do černé Afriky obdarovávat smutné děti chlebem," řekl si okamžitě. Velice se přitom těšil na rozzářené vděčné oči těch malých capartů.

 

                               Přiletěl do Afriky a nestačil ani vyjít z letiště, neboť hned u brány se k němu vrhla skupina malých i větších bosých dětí a prosebně natahovala své černé dlaně. Jellyman, šťasten, že je u cíle, otevřel svůj velký kufr plný bochníků, lámal je na kousky a dojatě vkládal do těch natažených ručiček. Děti zaraženě a nevěřícně na něj i na chléb hleděli.

 

                               Jellymann, vidíc jejich dojímající překvapenost, marně potláčel slzy v koutcích očí.

 

                               "Jezte, jen jezte," pobídl je. "Ten chléb je nyní opravdu váš, jen váš, nikdo vám jej nevezme."

 

                               Dojetím se mu zlomil hlas.

 

                               Některé děti chléb ochutnaly, pak jej ale všechny zahodily do prachu na zem. Jeden chlapec dokonce svým kouskem chleba uhodil Jellymanna do tváře, zle se podíval, a rozprchnul se spolu s ostatními.

 

                               Jellymann, do hloubky duše uražen, nevyšel ani z letiště, a prvním letadlem odlétl zpátky domů.

 

                               "S dobrem jsem navždy skoncoval," pomyslel si hořce.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
hloupy ivan (Občasný) - 22.10.2008 > (:
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 11.11.2008 > Toto je docela dobré, ale velké D bych prosil! - dobro... !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
andzi (Občasný) - 18.6.2009 >

tohle mi hodně něco připomnělo - ale hodně ..děkuju :-)


Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 20.10.2009 > andzi> "...-A... -jESTli se ovšem můžu zeptat... -bylo to

spíše "to", že jsi také rozhodla v životě "konat" jen Dobro (( ... -to bych k Tobě "hádal"... )), anebo to, že jsi ... -v "určité" situaci také "nevyšla "ani" z letiště..."...-anebo snad obojí...?; ... -ale nemuselo se jednat přímo o Tebe, já vím ...; ... :-)).
."
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 2.11.2009 >

jméno hlavního hrdiny pohnutého příběhu vyzařuje jakýsi vnitřní jas...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 2.11.2009 > Stanislav> "... -jméno „hlavního" „hrdiny" přišlo „shůry" (( ...-bylo mi „vnuknuto"... )); ... -a sice- jak jsem zjistil dodatečně... „jelly" je v angl. „tvárná hmota",..., -a hláska „g" je zase, podle kabbaly, hláskou „silovou",hláskou jméno podpírající i uzavírající...-což právě, bohužel, narozdíl i od našich nejbližších, sousedících národů-právě tak hodně chybí jménům českým... -etc. .
."
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.11.2009 > Zeanddrich E.> něco podobného jsem tušil.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 (2) 3 4 5 6 7 8 9 10 12 12 13 14 15 16 18 19 20 21 22 23 24
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter