Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kolekce Jindřišské povídky
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 14.12.2007

Tato kolekce obsahuje následující:

Zjevení - 14.3.2012
Pozoroval ho téměř denně, aniž by jej vědomě vyhledával. V létě i v zimě vylézal ten záhadný muž z prosklených dveří nevkusně vsazených do historického řadového domu. Pokaždé se rozhlédl, jakoby na někoho čekal a pak spěšně zamknul a zmizel v ulici. Pokud se ti dva míjeli, pokynuli na sebe vzájemně hlavami na pozdrav, aniž by spolu ztratili jediného slova. Stačilo to...

Tajemství - 13.12.2007

Štrůdl - 6.12.2007

Srdce paní Beloušové - 22.8.2007
V domě nás žije mnoho – já se ženou, milovník ticha a soused modelář Jachuda Karel, jeho dýchavičná žena Tamara a také paní psová Beloušová, která vstoupila do našeho života i bytu před třemi lety a dodnes sdílí část našeho soukromí nejen v ložnici, ale také na poštovní schránce. Její jméno jsme vyryli i k veřejím našeho vchodu do bytu poté, co se nám ...

České moře - 18.5.2007

Když neumím česky - 28.3.2007

Malý velký - 22.3.2007
..věnováno památce pana Bonyka

Včelí medvídci - 12.1.2006
Příběh jednoho mého kamaráda z tohoto léta:-)

Všetečné okamžiky - 30.11.2005

Salí - 17.12.2007

Rohlík - 28.1.2008
Takové počtení k obědu...co se stalo před pár lety:-)

V kopkách - 7.6.2006

Vana - 28.2.2008

Neviditelní - 17.3.2008

Vypražení - 13.5.2008

Matematik - 16.9.2008
“Někdy se dívám na barevné kruhy kolem lamp, na třpyt černé silnice, do oken se záclonami, na hodinky, kdy mi už pojede autobus, pane Smolík, někdy je noc průzračnější, než-li den. Pohroužené věci v tajemném nedohlednu mohou být tím blíže, čím ...

Hledání chýše - 18.11.2008

Pohádka o středu světa - 9.12.2008

Spodní kalhotky - 21.1.2009
Schody burácely v základech.První běžela Bětuš, jediná Ludvova spolužačka na technické fakultě, ruce roztažené do stran, v jedné zábradlí, ve druhé sešit. Černý volný svetr na ní vlál, jakoby chtěla vzlétnout, při letmém pohledu připomínala kosa. Za ní v závěsu letěl Ludva, lakýrky...

Fanouš a Džery - 7.10.2008

Boloňský psík - 10.2.2009
Obec majitelů všemožných psích plemen tvoří v ulici psí komunitu, která se dobře zná. Matýsek, Punťa, Bella, Igor či chcete-li Asta mívají bolesti zad, problémy s tloušťkou, potíže s trávením, špatně vidí, milují děti, tahají důchodce za jejich berličky, ale nemohou za to, neboť je prý kdosi někdy v mládí ...

Omyl - 21.3.2009
Pan Habíšek seděl na židli a pil kávu. Necítil se poněkud dobře, byl rozmrzelý a přestože kuchyňské hodiny ukazovaly už čtvrtou hodinu ranní, odmítal jít spát. Vzpomínka na předešlý den, kdy ráno popadl ten svůj proschlý a olámaný košík, kdy se několikrát musel vracet zpět do chalupy, aby zkontroloval kohoutky, se v jeho mysli točila...

Proměny - 21.4.2009
Stázie procházela kolem stánků na Karlově náměstí, na kterých v tom vedru osychala zelenina. Letní vítr si pohrával se stromy, nebe bylo modré a plné vlhkého nádechu blížící se bouřky. Toulala se městem a přemýšlela o sobě, o životě, o tom co by měla změnit - pomýšlela prostě na věci, které jsou skryté uvnitř každého ...

Síla ženy - 17.8.2009

Pepu jíst nebudeme - 22.9.2009
Ahoj Leničko, tak co, jak žíješ?“ Pisklavým hlasem tiskla ucho ke sluchátku paní Zajíčková. Výraz v její tváři napovídal, že špatně slyší. „Teď odjely děti,“ ozvalu se ze sluchátka. „Byl tu náš Mirek opravit ten ...

Tajemství letu - 21.10.2009
Před dávnými lety měla Sibila prazvláštní vidění – zřela kovového ptáka, který letí rychleji, než-li jestřáb. Prorokolala, že kolem roku 2000 nebudou již lidem stačit běžná zvířata. Vyrobí si prý nová – z kovu. A právě v takovéto plechové obludě sedím jsa obklopen francouzskými důchodci ...

Čert a Mikuláš - 16.12.2009
"Stárneme kamaráde, tím to je," potěžkal Honza pivní sklenici, jakoby pochyboval, zda ji skutečně dopil. Pak ji hlasitě položil na stůl a zvolal: "Pane vrchní, ještě jedno prosím."

Anička - 19.1.2010
Milý Ježíšku, jmenuji se Anička Krásová a přeji si k Vánocům pejska jezevčíka. Musí být černý, přesně takový, jakého má Petra. Budeme je pak venčit spolu. Protože jsi všemocný, nějak to zařiď, aby jej tatínek s maminkou chtěli taky. Pokud mi jej přineseš, nemusíš mi nosit ani toho nafukovacího panáka, o kterého jsem si psala minulý měsíc a dokonce ani tu kabelku s cvočkama po straně, o kterou jsem si Ti psala před týdnem. Anička“

Bílá - 18.2.2010

Zastřelíme se na šipkách - 18.3.2010
Pan účetní Káša otevřel dveře od svého prázdného bytu a vítězoslavně vkročil dovnitř. Jak jen ten únor nenáviděl! Od těch dob, kdy se dal na dráhu účetního na volné noze, nemá nic ani z Vánoc, jakoby lidé neměli srdce volají před Štědrým dnem – aby se ubezpečili, zda je vše v pořádku, zda dodali všechny účty a doklady, zda provedli veškeré důležité platby za uplynulý rok – aby se tak oprostili od svých starostí a ty, jako příkaz v bance, převedli na pana Kášu. Na šikovného a tolik vychvalovaného účetního Kášu, jako by snad byl stroj.

To pochopíš, až budeš větší - 9.12.2010
“Podívej se Františku ven, co dělá Tvůj tatínek. No pojď sem, podívej:“ Zavolala maminka na Františka. Ten se přitiskl k oknu a sledoval tátu, jak v noci prohrnuje na sídlišti cesty sněhem v místech, kde nikdy nevedly. „A co to drží pořád za papír?“ Zvedal se na židli František. „Tatínek se zblázdnil, kope nám tu prý ulice, přesně takové, jaké mají v Petěrburku. „Co to je Petěrburg.“ Otočilo dítě udiveně na maminku oči?

Co když to řeknu - 21.2.2011

Vocas - 25.3.2011
V jednom zapadlém městě žil muž, který šel domů z jedné zapadlé práce uprostřed tohoto města plného zapadlých lidí do davu a do světel pouličních osvětlení. Žmoulal v ruce mobilní telefon – nechtěl nikomu volat – převracel jej v prstech prostě ze zvyku, aby něco mohl držet. Většina pouličnich krámků byla toho večera ještě otevřená a poloprázdná. Rád sledoval přes výlohy ...

Pohádka o půlměsíci - 19.4.2011
Pan Jaroušek byl už starý. Bydlel v malé chaloupce u lesa na samotě, k sousedům to měl přes kopec a protože špatně chodil, vydával se za nimi jen zřídka. Chaloupku se dvorem, několika slípkami a kozou Maruškou hlídali dva psi – Ben a Lump. O spíž a stodolu pana Jarouška pečovaly dvě kočky, Míca a Žofie.

Kde je kočičí ráj - 2.6.2011

Majitel Salónu psí krásy - 30.9.2011

Klášter - 16.1.2012

Karel - 18.1.2012
“Slečno Třísková, hlídejte si prosím toho svého psa, rozhrabal mi na chodbě už několikrát muškáty!” Křičí důchodkyně Málková z 5. poschodí. Lucie hledá klíče od bytu po kapsách a pokouší se celá překvapená, aby řeč nestála, alespoň něco odpovědět: “Paní Málková, s čím vy ještě nepřijdete. Vy jste tam u Vás na patře snad našeho psa viděla?” “Kdo jiný by to byl? Narozdíl od Vás tu bydlím třicet let a nikdy se mi nic takového nestalo.” “Co Vám na to mám říci paní Málková, buřty v květináči nepěstujete a naše Ťapina je čistě materialisticky založená fena. Upřímně ...

Džin - 15.2.2012
„Džinee, vylez ze své láhve!“ Co nejhlubším hlaserm četl tatínek pohádku o Džinovi. „V lahvi to zahučelo a tu se z ní vysoukal duch, který pravil: Tady jsem můj pane, jsem Váš otrok, čím Vám mohu posloužit?“ „Hele, tati, kde se vzali duchové?“ skočila do řeči tatínkovi Zuzanka. Tatínek se právě nadechoval, aby pokračoval..zastavil se a vydechl: “No duchové holka, takový duch přeci vyleze z každého člověka, který umře.“ „A kudy z něj vyleze?“ vyvalilo oči vystrašené dítě. „Nevím,“ uvažoval rychle tatínek, „duch totiž není vidět a tak se nediv, že nevím, kudy pak vylézá ven.“ „To nevadí. Ten Džin tati, to musel být nějaký Vietnamec, viď?“ ...

Blinkry - 30.4.2012
„Klidně se s Tebou vsadím, že po deseti Birellech nic nenadejcháš.“ „Řídím já, takže první dotaz frajere. Co mi dáš, když nás chytnou a nadejchám?“ Vincek pokrčil roztržitě rameny. „Klid Vincku, ty Tvoje keci mě sice někdy pěkně serou, ale mám Tě rád a nějakej ten Birell s Tebou dám,“ rozesmál se přátelsky Milan. V hospodě U bílého jelena nebylo přes kouř vidět. Na stěnách visely stovky pivních tácků za plexisklem, které bylo myté jen do výše vztyčených paží hostinského. Kam od země nedosáhl, tam začínala šmouha a nánosy mastných usazenin. Hospodského Peška proslavil jeho neobvyklý sluch, byl takzvaně citlivý na slovíčko. Seděl celek pokrčen v rohu místnosti a moc se nehýbal – vypadal, že spí. On však nespal, ale číhal jako kuna! Jakmile kupříkladu uslyšel takovýto hovor: „Kamaráde, to když mi bylo osmnáct, to jsem do sebe kopnul čtyři ...

Svatba - 6.6.2012
Povídej, co nám přišlo!“ „Ukáž!“ „Ty jo, to je překvapení, no, bylo už na čase,“ bere Marta do rukou svatební oznámení. „A už za tři týdny, co si vezmu na sebe? A ty taky, máš vůbec nějaké kalhoty?“ „Půjdu jen tak,“ směje se Jáchym v křesle, „co je to vůbec za den?“ „Pátek a mají to někde na horách,“ tiskne Marta oznámení, jako by bylo její. „Alespoň si Marto uděláme výlet,“ přemýšlí Jáchym a bere do ruky mobilní telefon, aby s přáteli vymyslel svatební dar. „Mirku, ty bydlíš ve Valmezu, ještě že Tě mám. Žení se mi tam u vás kámoš, tak se brzy uvidíme,“ řve Jáchym do telefonního sluchátka tak silně, že to slyší přes ...

Poslední hodinka - 12.10.2012

Období muškátového vína - 24.10.2012

Obnovený ráj - 11.12.2012

Zmizení - 14.12.2012

Psí pytlíky - 18.2.2013

Zimní ráno - 20.3.2013

Internet - 23.4.2013

Oskar - 27.5.2013

Povodeň - 10.7.2013

Petřínská pohádka - 25.9.2013

Třešňáci - 5.11.2013

Ze světa pod zemí - 17.1.2014

Tajemství suchého stromu - 20.1.2014

První sníh - 14.2.2014

Dvojmo - 18.3.2014

Ve dne stín a v noci sen - 14.4.2014

Bouřka - 28.4.2014

Nepřilétli - 13.6.2014

Přiznání - 8.12.2014

Láska od koní - 19.1.2015

Chudý šlechtic - 18.2.2015

Jak Prďola potkal žížalu - 20.4.2015

Netopýr zahradníkem - 15.6.2015

Kdo ho tam zakopal? - 19.10.2015

Přání - 8.12.2015

Ztracený poklad z hradu Lípý ve sloupských lesích - 9.2.2016

Černoch - 26.2.2016

Zlaté jablko - 24.5.2016

Yvon - 19.9.2016
Ivon přijel do Prahy pracovat z Marseille. Pokud si byste chtěli poznat pravého Francouze napoleonského vzezření, pak nebudete litovat setkání s tímto malým, hubeným člověkem s rychlými groteskními pohyby, na jednu stranu zábavným a na druhou neustále uznávajíc...

Rolnička - 25.1.2017

Zcela zdarma - 21.2.2017

Policajt - 24.4.2017

Svědek - 21.11.2017

Sloup - 23.1.2018

Psí karneval - 23.4.2018

Prapor - 22.6.2018

Velké malé vítězství - 17.9.2018

Poslední šlechtický souboj v Čechách – 6. května 1876 - 11.12.2018

Chlupatá povídka - 19.2.2019

Pradědeček - 19.3.2019

Koza - 15.4.2019

Blbej den - 4.10.2019

Hlídač - 20.1.2020

Svatební psaní - 8.6.2021

Křížek - 14.12.2021

Strejdova odpoledne - 22.3.2022

Památný dub na Cibulce - 27.9.2022

Kontejner - 18.10.2022

Mol vánoční - 13.12.2022

S kabinkou a bez kabinky - 22.6.2023

Reklamace - 25.1.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter