Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Sekta z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 13.12.2003 (00:30:16)
další>

 

 

 

undefined

 

 

 

*
Neuznávali Otce, Ducha a Syna, vzývali Bohyni. Bohyni zrodu, života, přechodu a smrti. Jejich Bohyně byla zahalena v závoj z hvězd a květin. Setkávali se s ní při obřadu přechodu. Vždy se na něj dlouho a pečlivě připravovali. Zasvěcený dobrovolník ulehl do lázně, vypil omamný nápoj, který otevíral vědomí a přitom si v horké aromatické vodě otevřel i žíly. Krev se mísila s vodou, život se smrtí. Obřad přechodu řídil Čistý, ten také napojen na vědomí umírajícího, vnímal myšlenky a zapisoval jeho poslední slova, která už přicházela zpoza přehrady, z Druhé strany, byla to slova Bohyně přechodu. Úloha Čistých byla velmi těžká, oni nesměli zemřít, ale do říše věčnosti museli nahlížet. Žili tak mezi světy. Oni pomáhali umírajícím ke klidnému přechodu a naplnění, jim však nepomáhal nikdo.
*
Církev sektu nemohla nechat působit na své ovečky. Rozum velel zničit a zašlapat do země vše, co jen trochu Bohyni připomínalo. Rytíři Kříže nemilosrdně všechny členy sekty povraždili. Muži Církve spálili všechny knihy, ve kterých byla zapsána tajemství o říši věčnosti, smrti a nového zrodu.
*
Tak rozum zdánlivě vyhrál nad temným nevědomím. Na dlouhou dobu. Krvavé vítězství a osvobození světa před heretiky však bylo současně i porážkou světa rozumu a pokorné víry. Jak říkají alchymisté: Síla, která osvobozuje a síla, která ničí, mohou mít stejnou podobu.
*

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 13.12.2003 > dobrej, kratší kousek, sakra Stanislave ty si snad stroj. Chtěl bych mít tvoji literární potenci:o))))
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.12.2003 > quentinbubakoff> kdyby jen literární, íhahahahahá!
<reagovat 
ursi (Občasný) - 13.12.2003 > Už se mu narodilo, myslím že to nebude tak tragické.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.12.2003 > ursi> děkuji za tvou šlechetnou poznámku.
<reagovat 
Monty (Občasný) - 13.12.2003 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 13.12.2003 > jawohl.... potíž je v tom, že lidé,kteří myslí přibližně ve stejných rovinách jako ty (soudě dle toho jak píšeš) jsou ve čtyřiceti už úplně v prdeli.To je daň za to všechno.Až se ti narodí první dítě, tak se z tebe pomalu začně stávat usedlej ex Hippi fotřík.. a není nic smutnějšího
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.12.2003 > Emmet_RAY> 

já jsem usedlej už teďka. synovi bude rok.

a příde mi to veselý, ovšem nevím, jak mému okolí, to jest pravda.

40 mi bude za 3 roky. jedna doktorka mi řikala, že budu v prdeli už v 30, (kvůli zádum), a vono furt nic, doufám, že Tvoje předpověď taky nevyjde...


<reagovat 
 Monty (Občasný) - 13.12.2003 > stanislav> 

Není to veselý.

Nichtsméně kousek je to pěkný, poučný... a tak.


Body: 5
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.12.2003 > stanislav> jé...tak to jsem se nádherně věkově seknul :-) Myslel jsem,že ti víc než třicet není,to víš,vypadáš mladší ;-))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.12.2003 > Monty> 

a je to veselý! 

člověče!

neznám nic lepšího než pěkně usazenýho člověka v kruhu rodinném!

<reagovat 
noa (Občasný) - 13.12.2003 > no jo, násilím nutit svět jít tou "správnou cestou" jest kontroverzní. tak nějak mi to připomnělo "zalijeme vaše imperialistické chřtány naší mírovou ocelí"
Body: 5
<reagovat 
Perchta (Občasný) - 13.12.2003 >
dost dobrý,
ale Bohyně, co miluje lidský oběti, to není bohyně, to je zrůda...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.12.2003 > Perchta> třeba byla chyba v tom rituálu, ne v bohyni, i když ono to spolu asi úzce souviselo...
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 14.12.2003 > stanislav> Rituály nevymýšlí Bohyně, ale lidé, kteří si myslí, žwe to chtějí Bohyně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ursi (Občasný) - 18.12.2003 > to bude možná tou mašinkou.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.12.2003 > ursi> jejda, tenhle tvůj tajemnej výrok absolutly nechápu.
<reagovat 
ursi (Občasný) - 19.12.2003 > Myslím tím tvoji původní ikonku s vláčkem.Možná to někoho věkově zmátlo.
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 5.1.2004 > to jsem přeglídla, přitom hodně dobrý
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 5 6 9 10 31 32 38 43 45 (49) 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter