Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Poušť z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 29.9.2002 (00:04:44)
další>

Poušť

 

Zacloumal s ním poryv prudkého hněvu. Mračil se hůř než obloha před povodněmi, potopou. Jak je možné, že to ty ovce kolem nechápou, nevidí snad, že se mi mají klidit z cesty, když mám skoro chuť vraždit? A támhleta osoba si mě ještě ke všemu prohlíží. Fakt u toho musím mluvit, když mě všichni tak dokonale serou? To to chtějí slyšet? Nečum tak blbě, krávo!

 

Konečně se zavřel do své pracovny a zapadl do křesla. Ruce se mu třásly. Já vám dám, rušit mi kruhy, zlostně procedil mezi zuby. Dalo mu velkou práci uklidnit se. Neodbytné napětí z něj postupně opadalo. Už celý uvolněný přivřel oči a před nimi se mu objevila neznámá, vyprahlá krajina. Slunce tady všechno spálilo, všude kolem jen písek. Udělal krok a byl tam, to horko ho celého pohltilo.

 

Z duny po jeho levé ruce se vynořil člověk v dlouhém černém hábitu, před ním se po písku plazil  dlouhý stín.

„Pohleď, naučím tě, jak se stát neviditelným, rozplynout do všeho kolem,“ řekl a přitom mu podal, ještě překvapenému, velký kus černé látky.

„Oblékni se do toho a nehýbej se,“ s těmito slovy zmizel.

Vůbec o tom nepřemýšlel a několikrát obtočil těžkou vlněnou tkaninu kolem svého těla. Za chvíli začal všemi smysly vnímat, že se ocitl uprostřed ohně, v samém jeho středu. Snažil se to vydržet. Nemohl myslet na nic jiného, než na šlehající plameny, které olizovaly celou jeho zborcenou postavu, zkroucené ruce a vratké nohy, vnikaly mu očima, ústy, nosem a ušima dovnitř lebky.

 

Žár postupně polevoval. Náhle ho málem srazil na kolena mrazivý vítr, donutil ho zavřít oči. Uviděl před sebou známou ulici, jezevčík přivázaný před obchodem se schoulil strachy za odpadkový koš, holubi se rychle rozlétli na všechny strany, ale lidi, ti ho neviděli. Otevřel zase oči. Kolem byla jen holá planina bez života. Poušť.

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
egil (Občasný,Redaktor) - 29.9.2002 > Ty jo... Dobré, moc dobré.
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 29.9.2002 > Mě by jenom zajímalo - co se s ním teď bude dít?! Uvažuj o pokračování, fakt.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 29.9.2002 > barlach> 

Pokračování:

 

a) ztráta integrity, nástup do zravotnického zařízení za účelem léčby duše...

b) prozření, vyčištění záporných emocí...

c) přechod na mystickou rovinu, odbourání všeho člověčího, malicherného, podružného,cesta alchymická...

d) zkoumání archetypálního jádra prožitku

 

nevím, který směr je nejlepší, takže pokračovat nebudu...  


<reagovat 
Hanele (Občasný) - 29.9.2002 > Neni co dodavat !
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 29.9.2002 > Hanele> Díky...
<reagovat 
Monty (Občasný) - 30.9.2002 > Taky nic nedodám.
A poděkuju si radši sama. :o)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 30.9.2002 > Adora> Ale ale, copak?
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 1.10.2002 > hubert> 

...byl kdysi takovej film.... Poslední růže pro Casanovu se to myslím jmenovalo...

 


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 1.10.2002 > Adora> Tančíme na Marsu blahem...
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 21.10.2002 > Že je to pěkné, mě vůbec nepřekvapuje. Nad tím pokračováním jsem chvíli přemýšlel a přijde mi, že by bylo fajn k tomu ještě nějak zakomponovat ty tvé čtyři možnosti. Ale sám nevím jak… je to jen nápad. PS: Pěkné pozadí!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 5 (6) 9 10 31 32 38 43 45 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter