Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Letní odpoledne z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 8.8.2007 (23:03:18)
Pokračování>

V řece plaval plavec. Proti proudu. Přitom byl pořád na jednom místě. I když máchal rukama jak zběsilý. Cyklista se vyřítil zpoza skály. Chodec zařval leknutím, jak se mu pneumatika bicyklu málem zakousla do nohy. Výkřik cyklistu velmi vyděsil. I s kolem spadnul ze srázu plného kopřiv do řeky. Plavec se přestal cítit ve vodě dobře, když už nebyl v řece sám. Vylezl na břeh. Chodce a plavce minuly tři dámy na kolech. Oba koukali na pěkná opálená vysportovaná stehna cyklistek, i když ty už neměly do důchodu daleko. Chodec a plavec se za nimi rozběhli. Cyklista máchal ve vodě rukama jako zběsilý, ale byl pořád na jednom místě. Plaval totiž proti proudu. A proud řeky byl silný. Tři cyklistky dojely do zahradní restaurace. Odložily kola do stojanu a koupily si pivo. Chodec a plavec tam taky doběhli a koupili si pivo. Netrvalo dlouho a do hospody přijel i cyklista, co se předtím potýkal s proudem v řece. Postavil své kolo do stojanu ke kolům tří cyklistek. Bylo hrozné vedro. Všichni seděli ve stínu pod stromy a pili pivo. První vstal chodec a začal se točit na sluníčku jak derviš. Pak i ostatní začali křepčit. Pot z nich jen stříkal. Tancovali nejdřív každý sám pro sebe a za sebe. Pak ve dvojicích. Cyklista s cyklistkou, chodec s druhou cyklistkou, plavec se třetí cyklistkou, pak zas cyklista s druhou cyklistkou, třetí cyklistka s první cyklistkou, plavec s chodcem a tak různě všelijak to střídali. Trvalo to dlouho. Nakonec jeden po druhém naskákali do řeky. Proud řeky je někam odnesl. Před hospodou zůstaly ve stojanu čtyři kola. Hospodský to neřešil. Nechal je tam stát. K večeru se přihnaly mraky a začalo pršet.

 

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
veršoun (Občasný) - 9.8.2007 > příjemné, něco tomu chybí, ale dělá to dojem že to chybí záměrně, chodec, plavec a cyklista by třeba mohli během tance zjistit, že jsou nevlastní bratři a cyklistky, že jsou jejich matky, které je v coby nemluvňata poslaly po řece v proutěném koši :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.8.2007 > veršoun> chybí tomu fůra věcí, ale je to záměrně. to dá rozum.
<reagovat 
skold (Občasný) - 9.8.2007 > stando, stando...stando ?
Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 9.8.2007 > Horko a pívo někdy vytváří zvláštní tvář kraje.
Doporučil 
<reagovat 
rýp (Občasný) - 9.8.2007 > Večer stínil. Kola odjela.
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.8.2007 > rýp> A v noci se stal z hospodského vodník.
<reagovat 
 rýp (Občasný) - 9.8.2007 > stanislav> No vidíš. Teď to ještě přejmenuj na Pátek Třináctého.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.8.2007 > no... ač to vypadá jinak, tak je to vlastně úplně o hovnu ;-)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.8.2007 > Václav Mráz> dík. jsem moc rád, žes mi to prozradil. já furt koumal, o čem to je.
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 9.8.2007 > :o)
Body: 5
<reagovat 
slakinglizard (Občasný) - 10.8.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Arid (Občasný) - 10.8.2007 > "takové to letní mrcání!"

@:-)


Body: 5
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 10.8.2007 > a tohle cteni me potesilo :-)
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 10.8.2007 > Silně mi připomíná Charmse...úplně jako bezva by je.
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 10.8.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 11.8.2007 > vašíííííííno hujajáááááááááááááá
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 13.8.2007 >  Značku toho piva bys neprozradil? Taky bych chtěl tančit. ÷))
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 14.8.2007 >

...mi to přišlo takový správně absurdní, jakoby napsaný podle nějaký deskový hry...

něco mezi šachama a člověče, nezlob se:::ooo)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.8.2007 > Jozífek_a_ryby> to je pěknej nápad dík, pravda je však mnohem prostější, byl jsem jenom s kamarádem v radotíně u berounky, viděl tam plavce proti proudu a tři cyklistky. cyklistu, kterej málem přejel chodce, a pak z toho kola spadnul, když ten chodec zakřičel leknutím, toho jsem tam narouboval z divoký šárky, kde se mi to stalo někdy před třema čtyrma rokama, tedy já byl ten, co zakřičel, ne ten na kole, ale mně spadnul holt ten cyklista do tý berounky, a hospoda je u pigiho v radotíně u vody, kde je moc hezky, a ty tanečky a skákání do řeky a následné odplutí všech je tak nějak moje přání, které celý opus završilo...   já jsem v podstatě šíleně realistickej, maximálně se mi do věcí přimotaj nějaký sny a tak, ale to je taky realistický, že jo.... ale to člověče nezlob se s šachama, to se mi moc líbí, dík...
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 13.8.2007 >

Stando,

kdybys v reakcích nenapsal, že jde o tvůj způsob humoru, asi bych také nechápal. Chyba je však na mé straně. Zveřejnit takovou "pičovinu", jak to zde bylo napsáno, si žádá sebevědomí, a mi přijde, že zdravého, a v tomto smyslu upřímně závidím.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.8.2007 > rohoz> chyba není na tvé straně, a mám spíš pocit, že člověk by měl být soudný, ovšem mě to pokaždý nebaví, bejt soudnej, s nějakým sebevědomím to až tak těsně nesouvisí. takže mi vlastně nemáš co závidět...
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 10.8.2007 > Si ji musím ještě zaoblíbovat. (Někdy Ti povím svůj oblíbený vtip o Krakonošovi!)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.8.2007 > šedé> no. a teď mám v hlavě brouka. díky tobě. jak je to s tím krakonošem, takže si piš, že až tě někdy uvidim, budu to z tebe mámit.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.8.2007 > stanislav> Ale jistě. Povídám ho často, všem a rád. Jde jen o to vydržet do konce.
<reagovat 
Květoděj Šmatlák (Občasný) - 17.8.2007 > jojo, je to o hovnu, ale i o tom se dá psát hezky :)
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 13.8.2007 >

...ano, líbí se hluboká filosofie díla přecházející až v mystickou zkratku:
Hospodský to neřešil.

Dále též buddhistické pojímání reality stále se měnící iluze Máji:
V řece plaval plavec. Proti proudu. Přitom byl pořád na jednom místě.

Nelze minout bez povšimnutí bohatý až expresionistický slovník:
máchal, zběsilý,vyřítil, zařval...

A dále hinduistický pohled, že všechna božstva je božstvo Jediné:
Plavec se přestal cítit ve vodě dobře, když už nebyl v řece sám.

Dobře je i naznačen způsob cesty k meditaci:
Všichni seděli ve stínu pod stromy a pili pivo.

V protipólu dervišským a súfijským metodám tance:
Tancovali nejdřív každý sám pro sebe a za sebe. Pak ve dvojicích.

a SKVĚLÝ optimicko-pesi-mysstický-way-závěr:
K večeru se přihnaly mraky a začala pršet nafta.

tomuhle řikám kritika! to splodil nickname "tojenadělení" na literra.cz.

dávám to sem proto, protože myslím i pro ostatní je to návod, jak vnímat náročnou literaturu!

značku piva neprozradím, ani kdyby mě mučili!!! sám nevím proč, ale chci být zásadový aspoň v těhle věcech, když v těch nepodstatných jsem tak nezásadový.


<reagovat 
 skold (Občasný) - 13.8.2007 > stanislav> 

mhe ,.))))))))))))))))))))))))))


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.8.2007 > stanislav> Teď mne napadlo, proč nazýváme budhizmus atd. "východní filozofie".Zabývají se snad i matematikou, větou Pýthagora, či strojem Thuringovým, nekonečnem nekonečen, linkvystikou či estetikou?.A 5!
Body: 5
<reagovat 
 pomerančová (Občasný,Redaktor) - 13.8.2007 > stanislav> ano to je krasna kritika. to je tak krasna kritika, jakou, zaujata vnimanim dila, nikdy nedokazu napsat a proto mi nezbyva zustanu u svych strucnych nenapaditych : skvele, super a pod.
znakcu piva si nech, kuprikladu ja piju radlera ;-)


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.8.2007 > stanislav> Tvůj text je, Stando, pičovina, pičovina, pičovina. Sebehezčí kritika (a tato je zajímavá jenom tím, že na Liteře vůbec žijí lidé, kteří dokáží krom tipu a výroku "mocinky krásné" napsat i něco jiného) na tom nic nezmění. Doby, kdy jsi psával chytré, oduševnělé a hluboké zkratky, už jsou asi pryč. No co, máš dobrých textů plné internetové stránky, takže to, že teď píšeš sračky, psané naprosto jednoduchým jazykem a tvářící se, že je za tím něco víc, to je asi jen vývoj. Já se ale holt neposeru z toho, že všichni ve vodě se nemohou hnout z místa apod. Sorry ;-)
Body: 2
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 15.8.2007 > stanislav> když je to návod, jak vnímat náročnou literaturu, proč to dáváš pod toto své dílo???
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.8.2007 > Václav Mráz> Václave, proč se tak snažíš, ty vůbec nějak ztrácíš poslední dobou smysl pro humor. i když na druhou stranu možná docela legrační jseš, jestli to, co říkáš myslíš vážně, popřípadě tuhle věc, co jsem zde předložil, bereš za nějakou literaturu či co.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.8.2007 > (((grafoman)))> je to krásná kritika, i když si ze mě ten člověk evidentně dělá dobrej den, ovšem vzhledem k mému přístupu je to víc než odpovídající...   a s tím rádlerem se to nauč, jak se to řiká, aby ti ho přinesli pokaždý, a nemuseli ti u toho ostatní pomáhat, a hluboce dumat, co že si to přeješ, jak tehdy u černý kočky...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 15.8.2007 > Luk Malér> no. ono to je děsně náročná četba, jen tobě to asi uniká, já nevim, asi ti někdy budu muset vysvětlit, co je to literatura pro náročného čtenáře, zatim koukám tápeš...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.8.2007 > stanislav> Smysl pro humor samozřejmě stále mám, ale až ti, Stanislave, diagnostikují rakovinu, taky pak tvé nároky na vtip trochu stoupnou, víš?
<reagovat 
 pomerančová (Občasný,Redaktor) - 14.8.2007 > stanislav> ano, to mas hlubokou pravdu, smaozrejme. kazdy den si to pred spanim opakuji, bud se na to naucim, nebo prejdu na jiny piti ;-)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 17.8.2007 > stanislav> no nazdar, náročná literatura - to nám tu eště chybělo ... . To radši něco vtipného, zajímavého chytrého ...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.8.2007 > Václav Mráz> ty máš rakovinu?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.8.2007 > stanislav> možné to je, ale zatím o tom nic nevím - proč?
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.8.2007 > Václav Mráz> tak, dostal jsem o tebe strach. četl jsem to tak, žes dostal rakovinu, a tak tě nějaká blbost stupidní už nemůže nikdy rozveselit....
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.8.2007 > stanislav> Tak jsem to i napsal, víš? Od té doby, co jsem zavřený v temné věži, rozveselován jen postiženou sestrou, stal se ze mne krutý a zlý člověk.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.8.2007 > Václav Mráz> 

to je mi moc a moc líto, a takový bujný a radostný vypadals... když jsem tě naposledy viděl.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.8.2007 > stanislav> To už je dávno, Stando.
<reagovat 
druhý černej saniťák (Občasný) - 30.8.2007 > Ju, krásná matematika.
Doporučil 
<reagovat 
adamcer (Občasný) - 6.9.2007 > Líbí se mi to.
Body: 5
<reagovat 
noa (Občasný) - 14.9.2007 > i tady jsem se pobavila - perfektný groteska, jen zfilmovat...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 4 5 6 9 10 31 32 38 43 45 49 50 54 55 57 (59) 60 60 61 64
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter