Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Sen a obloha z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 25.9.2002 (00:40:13)
další>

Sen a obloha

Snažil jsem se jí co nejlépe vysvětlit, že její názory na lásku jsou podivné, nepočítají vůbec s tím, že ten "milovaný", ale současně "převychovávaný" nestojí o její poučky, že tak a tak to má být, že tak a tak to vždycky bylo a taky bude, protože jinak by se zhroutil jakýsi pořádek, řád, zastavil se světa běh. Nešlo to ale, nebyl jsem schopen v přítomnosti její známé cokoliv klidně říct, jen jsem trochu nechtě a trochu v afektu máchnul rukou a shodil přitom z police květináč, který v tísnivém tichu pomalu dopadal na zem. Všichni tři jsme se na něj dívali. Já se pokusil ho ještě zachytit, ale nepovedlo se mi to, stejně jako předtím jsem nedokázal najít sdostatek přesvědčivá slova, která by aspoň trochu nahlodala její jistotu, že to, jak si ona představuje svět, nemusí být pro mě vůbec směrodatné, a mohu docela spokojeně žít bez pocitu viny, že se nějak zpronevěřuji jejímu vztahu ke mně. Potom se květináč roztříštil o podlahu a všechno bylo rozbité. Už nemělo cenu mluvit, vše by jen dostalo nádech sporu a hádky, výslechu, vzpoury, infantility a zabedněnosti. Nakonec jsem už nevydržel její zlostný pohled a utíkal od ní dlouhou a prázdnou ulicí někam pryč.

 

Vyšel jsem z chaty a podíval se na oblohu. Měsíční světlo měnilo mraky v šedivé přízraky. Chvilku mi trvalo, než jsem si uvědomil, že se mi všechno jenom zdálo. Bylo to málo platné, protože ten sen byl příliš skutečný, skutečnější než obrazy, do kterých se skládala oblaka. Chvilku jsem jen tak bezcílně otáčel hlavou na všechny strany. Potom jsem ztuhnul při pohledu na usmívající se vlídný ženský obličej. Mraky kolem něj pluly po obloze dál, ale ta tvář se vůbec nehýbala, jen čím dál jasněji vystupovala z pozadí černé oblohy. Otevírala ústa jakoby chtěla něco konejšivého říct, ale místo toho se nad ní rozsvítila malá stříbrná hvězda. Bylo to tak hezčí, slova by byla zbytečná. Zlý sen byl pryč. Teď jsem jen stoupal po starých schodech vzhůru a louka, les a i moje strnulá postava se pode mnou stále zmenšovaly. Ten dole se nakonec vrátil do chaty a rozsvítil svíčku, abych věděl, kam se mám vrátit.



Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 25.9.2002 > Báječný, skvělý čtení... fakt umíš moc.
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 25.9.2002 > Není to náhodou René Magritt, ten obrázek? Jestli je to nějaký umělec, bylo by vhodné aspoň připsat, že to je jeho obraz...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 25.9.2002 > centaur> Jo, uhodnul jsi autora obrázku, omlouvám se, že jsem to neuvedl, kdyby moc vadilo tobě nebo někomu dalšímu, že tady je, tak ten obrázek smáznu... 
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 26.9.2002 >  
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 25.9.2002 > úžasný, závěr nádherný. Hlavně, že se vracíš k té svíčce, do života k těm, které, ač těžko leccos občas vysvětlit, miluješ.
Body: 5
<reagovat 
 čtenář Božena - 26.9.2002 > ouvej> Ach, kéž by!
<reagovat 
 Božena (Občasný) - 27.9.2002 > hubert> Ale já přece patřím k tobě... to přece víš!
A jestli tedy fakticky smím... což je naprosto skvělý! - tak dneska v devět cinknu dole u baráku, jo? Už se děsně těším!!! Miluju tě!!!
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 26.9.2002 >

Myslim ,ze nikomu tento obrazek vadit nebude...Z tve povidky jsem unesena...Jednim slovem: NADHERA !!!...Dokazes vytvaret obdivuhodne obrazy pri ,kterych se clovek( aspon ja) rozplyva predstavivosti :)...Myslim ,ze vice dodavat nemusim ,ale jsem si jista ,ze se mrknu na ostatni Tve publikace


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.9.2002 > Hanele> Díky moc... :o)
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 27.9.2002 > hubert> Nemáš zač ...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 5 6 (9) 10 31 32 38 43 45 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter