Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bílý muž z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 26.9.2002 (00:04:07)
další>

 

Seděl v křesle. V ruce držel ovladač od videopřehrávače. Na tuhle kazetu byl hodně zvědavý. Přinesl mu ji před chvilkou bílý muž. Ve dveřích mu ji beze slov podal. Dívali se přitom na sebe dlouho. Ten bílý muž byl jeho přesná kopie, ale to si uvědomil až teď, když se obrazovka rozsvítila a na ní se objevila tvář toho muže.
Po půl hodině sledování nahrávky mu došlo, že všechno, co viděl, jsou jeho představy, jak bude žít, takhle snil v dětství, v pubertě, během dospívání. Všechno v tom filmu mu bylo neskutečně povědomé. Najednou zjistil, že neví, zda to nejsou jen jeho sny, nebo spíš minulost zhuštěná do pár epizod, ze kterých zmizela všechna špína, omyly, přehmaty. Začal tušit, že všechno, co se mu přihodilo, je tím filmem přemazáno, vyčištěno. Vyndal kazetu z videa, jako ve snu si oblékl bílé šaty a vyšel na chodbu. Tam si uvědomil, že si zapomněl vzít klíče. Zazvonil tedy z neznámých důvodů u dveří svého bytu. Díval se dlouze na postavu, která mu přišla otevřít. Když si důkladně prohlédl toho tak povědomého člověka, podal mu kazetu, co držel v ruce, a vyšel na ulici. Pohltil ho příval bílého světla a příjemného tepla.



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 26.9.2002 > Dlouho jsem už takovou podobnou povídku nečetl, je to zvlášní příběh, rozhodně upoutal...
Body: 5
<reagovat 
vrtusík (Občasný) - 26.9.2002 > jo, jo, tuhle mam moc rád
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.9.2002 > vrtusík> 

Ono se mi to tady objevilo dřív, než jsem čekal, nestihnul jsem tedy provést některé drobné úpravy, ale což, já má ve zvyku něco měnit, i když je to už na světě, a sem tam s nějakým tím komentářem...

Na každý pád dík za kladné ohodnocení... :o)


<reagovat 
Monty (Občasný) - 26.9.2002 > Ou, jés!
Body: 5
<reagovat 
Vanili (Občasný) - 26.9.2002 > Pěkné.
Body: 5
<reagovat 
amba (Občasný) - 26.9.2002 >
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 26.9.2002 > No coment.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.9.2002 > barlach> S Tvým komentářem jsem věru spokojen, díky... :o)
<reagovat 
ToMášDobrý (Občasný) - 26.9.2002 > Hezka smycka, to by se dalo i nakreslit:))
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.9.2002 > ToMášDobrý> Člověče, kdybys to dokázal, tak bych se stal Tvým těžkým obdivovatelem, ta Tvoje kresba Keitha Richardse se mi líbila moc...  podívej se do novýho Instinktu, píšou tam o té výstavě, co jsi tak propagoval, asi tam taky zajdu, mám to odsud pár metrů a pustěj mě tam zadára... :o)
<reagovat 
 ToMášDobrý (Občasný) - 26.9.2002 > hubert> Ty jo, takova pohodka, to pracujes v prezidentsky kancelari, nebo co?:) O ty ilustraci budu uvazovat, pripada mi to jako vyborny napad, diky za inspiraci, jdu si tu povidku vytisknout.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.9.2002 > ToMášDobrý> Jo, dělám v Kanceláři...   a s tou inspirací, to člověk slyší rád, že jo... :o)
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 29.9.2002 > Cekam necekane
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 30.10.2002 > mozna se jenom zamyslet nad formou:)))) ale napad dobry
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 9.9.2003 > Loopy zboznuji.Konec vždycky najde ten svuj začátek  a  mam zkušenost , že to tak funguje i v tom pomateném životě.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.9.2003 > buryzon> dík za přečtení, a kéž bys měl pravdu, aby to hezky fungovalo a nedřelo...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 4 5 6 9 10 31 32 38 43 45 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter