Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Proletáři ducha všech zemí, spojte se! z kolekce článek z tisku...
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 14.6.2009 (00:21:02)
další>
"Proletáři ducha všech zemí, spojte se!

Dne 5. září 2005 v pořadu Host do domu se publicista a textař Michal Horáček zamýšlel nad tímto paradoxem: na jedné straně hlásáme potřebu co nejkvalifikovanějšího vzdělání, máme-li v Evropské unii obstát, a na druhé straně nemáme zákony, které by trestně postihly ziskuchtivce, kteří na soukromých televizních kanálech bezostyšně lidem promývají mozky, aby se klaněli zlatému teleti a měnili se v pasivní, nepřemýšlející manipulovatelné subjekty.

Minulé dva ročníky seriálu Hledáme superstar pan Horáček ještě byl schopen přežvejknout, protože soutěžící museli předvést určitý talent nebo se veřejně zesměšnit jeho nedostatkem. Výsledkem bylo obohacení naší pop scény o několik svěžích tváří. Dosud si ji monopolizovali dlouho přesluhující tvorové, které kritik Rejžek příhodně nazývá zombie, udržující svou image tucty plastických operací.

Avšak hlad kanálu Novy a Primy po sledovanosti je tak neuhasitelný, že sešup nevkusu pokračoval do nejpokleslejších seriálů tzv. Reality show: Big Brother a Vyvolení. Nebudeme řešit, který je originálnější a který je žalovatelnou napodobeninou. V obou případech divák sleduje interakci tuctu mladých lidí, jejímž cílem je jednoho účastníka vyloučit. Kdo to bude, o tom hlasují diváci.

Pan Horáček si všímá interiéru obou domů s vířivými vanami a veškerou elektronikou, kterou může trh poskytnout. Táže se, kolik diváků si všimlo, že ani jeden z vysněných přepychových domů nemá žádnou KNIHOVNU. Ano, knihovna jako symbol znalosti a inovace a dalšího, celoživotního vzdělávání je to poslední, co akcionáři obou soukromých televizních kanálů potřebují. Tito spoluviníci genocidy ducha, mravní Biafry a sibiřských gulagů přetvářejí své spoluobčany do trapně konzumující masy, stejně politováníhodné jako ta masa bolševická uplynulého půlstoletí. Tak trapná Rodinná pouta předstírají, že nejvhodnějším prostředím pro medičku je denní bar, a zápletky se nevěrohodně rozvíjí na neznalosti průkaznosti zkoušky DNA pro určení otcovství.

S tímto systematickým oblbováním ziskuchtivců kontrastuje příznivá zpráva, že někteří velmi bohatí lidé v ČR si začínají uvědomovat důležitost vzdělanosti národa. Vítáme proto, že podnikatel p. Kellner po britském vzoru založil u Říčan elitní soukromou školu. Je určena nejen pro děti velmi bohatých, kteří platí v ČR nejvyšší třicetitisícové školné, ale především pro nadprůměrně talentované, které školné neplatí. A přitom tato necelá 3% dětí jsou tím největším národním bohatstvím, daleko důležitějším než preferované sportovní třídy, které v totalitě vyráběly atlety i pomocí zakázaných anabolik.

Boris Merhaut
dr. Boris Merhaut, 2005, Brno;





- Zájemcům poskytnu na autora kontakt; -E.Zeanddrich
."


Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 15.6.2009 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 40 41 42 43 44 45 47 48 49 50 51 52 (53) 54 55 56 57 58 59 60 61 62 64 65 66 67 68 68
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter