Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Sny z hlediska duchovního... z kolekce článek z tisku...
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 1.3.2009 (00:05:40)
další>
"Sny z hlediska duchovního........... ing. Julius Kodrik

Spánek je pro člověka nezbytnou životní nutností. Bdělý stav a spánek je pro lidskou bytost činností krátkodobého střídání dvou časoprostorů, materiálního a duchovního světa, podobně, jako je lidský život a posmrtný stav jeho dlouhodobým střídáním v rámci kosmického mravního řádu - reinkarnace. Takovýto spánek není umrtvením, nečinností, protože žije v jiných „dimenzích bytí“.

Bdělý stav je kontrolován a řízen pěti smysly, ale ve spánku jsou smysly „vypnuty“, utlumeny, více - méně bdí pouze některé, aby při mimořádných situacích spícího člověka probudily a uvedly všechny smysly do funkce (hluk, hmat, pach).

Spánek a sny nejlépe dokazují, že vědomí není jen záležitostí mozkové, tedy materiální činnosti, ale že je produktem duše (ducha), který nejenom mozek ovládá, ale svobodně jedná, mluví, koná, putuje i když v té jiné „dimenzi“, tj. v duchovním světě. Spánek tedy není jenom produktem tělesné existence. Nejen to - tyto aktivity duše se ve spánku zapisují do mozku tak, jak by je prožívala v bdělém stavu. Důkazem toho je i to, že sny si pamatujeme nejenom po probuzení, ale i po celý život; je tu však zajímavý fenomén: sny jsou pouze osobním zážitkem - nikomu je nemůžeme dokázat, ovšem nikdo nám je nemůže popřít, znegovat.

Materialistická věda inteligentní princip, tj. duši se svobodnou vůlí působící mimo tělo neuznává (i když ji v některých případech úplně nepopírá) a psychické jevy naivně vysvětluje. Podle ní je ve spánku útlum vyšších funkcí, při nichž se udržují životní funkce, resp. nastává regenerace mozku a prý sny vznikají tím, že se zvyšuje aktivita neuronů, které je možno si vybavit. Mohou samy od sebe, když jsou utlumené smysly, bez vlastního vědomí, bez vůle jedince (s hlubokým útlumem myšlení a smyslů) vznikat logické příhody, obrazy, prožitky a komunikace, ve kterých snící (spící) se aktivně zúčastňuje a činí a navíc si po probuzení vše pamatuje?

Je pravda, že ve spánku se uskutečňuje regenerace tělesného organismu působením biologických zákonů a spát musí jak člověk po těžké práci unavený, tak ten jenž celé dny nic nedělá jen např. leží, ale sny jsou důkazem toho, že duch člověka nepotřebuje regenerace a že je aktivní stále a tedy i v době spánku těla.

Z hlediska duchovního nejsou sny jen sled obrázků vytvořených podvědomím, ale skutečná aktivita ducha jedince prožívajícího a komunikujícího ve společnosti jiných beztělných bytostí v obrazové realitě podobné té hmotné a jak již bylo řečeno a jak i vyplývá z naší každodenní zkušenosti se zapisují do hmotného mozku jak obrazově, tak slovně.

Ve spánku jednak člověk nekontroluje činnost tělesných orgánů a nemá ani osobní odpovědnost za své tělo, ačkoliv prociťuje jistou odpovědnost, za stav v kritických situacích. S tělem je putující duch ve snách propojen jemnou astrální páskou, která je velmi citlivá na smyslové podněty a v oněch kritických okamžicích přivolá ducha spícího do tělesné reality.

Z hlediska tvorby, resp. druhu snů může být sen jako následná působnost vlastních myšlenkových sil z bdělé reality a na druhé straně návaznost na společenství duchovních bytostí, které mu vytváří obrazové prostředí, celé „filmy“ událostí, prožitky, příhody a zejména komunikace.

Sny jsou ale i odrazem morálního stavu osobnosti, jeho myšlení a konání. Myšlenky mohou být 1. tvořivé: konstruktivní, ušlechtilé, dobropřejné a pod. 2. rušivé: malicherné, plytké, ovlivněné každodenními problémy, 3. destrukční: pomlouvačné, zlostné, nenávistné, chamtivé a pod. Za tyto všechny myšlenkové projevy nese člověk osobní odpovědnost, která se projevuje i ve snách.

Zmatené, ledabylé a malicherné sny jsou tedy odrazem naší morálky, ubohého myšlení a zájmů, které pak přivolávají duchovní bytosti stejné mravní úrovně, které tyto sny vytvářejí. Ale lidi zabývajícími se vážnými, zvláště duchovními problémy a žijící čestným životem, respektující mravní řád se i ve snách dostávají do vyšších duchovních úrovní, do společenství bytostí vyšší úrovně a tak i zážitky ve snách jsou v důvěře v ně - ten kdo ve sny a duchovní svět nevěří, tomu se ani žádné snové informace nedostávají - odezva není žádná, nebo zmatená. Vyšší bytosti nám příznivě nakloněné nám nejenom zpříjemňují život nezapomenutelnými zážitky, ale nás ve snách potěšují, povzbuzují, posilují, upozorňují na možné nebezpečí, ale i kárají za naše nesprávné konání, protože i duchovně uvědomělé bytosti se v některých životních situacích „potknou“, tj. vědomě i bez zlého úmyslu porušují mravní řád. Život nám častokrát staví v cestu takové překážky a pokušení, že nejsme je schopni překonat. Biologický a materiální život a celé jeho prostředí nám vytváří „mantinely“, ve kterých se musíme více- méně pohybovat a mnohokrát jednáme v rozporu se svým svědomím.

Sny se nám většinou dostávají v symbolické formě - tato symbolika není jednoznačná, jak to naivně vysvětlují příručky o snech, „snáře“, ale každý jen trochu uvědomělý člověk je zpravidla vytuší, nebo si vysvětlí z daných obrazových souvislostí smysl sdělení.

Dále uvádím dva příklady krásných symbolických snů, které se týkají duchovního poznání:

1. Šel jsem coby turista hřebenem nízkých kopců, které se obloukem táhly k mému domovu. Rozhodl jsem se, že si cestu zkrátím přímým směrem; sešel jsem do údolí a náhle jsem se ocitl na strmém hliněném břehu potoka, který tekl asi 10 m pode mnou; další krok by byl pád do propasti. Řešil jsem to tak, že jsem se položil na znak, obrátil a odplížil dál a vrátil na původní trasu. Poučení: nejenom že jsem si nezkrátil cestu, ale ztratil jsem čas a navíc jsem se zašpinil.

2. Jel jsem autem po rušné dvouproudé ulici. Náhle jsem zjistil, že jedu v protisměru, ale v levém jízdním pruhu a proti mně auto. Naštěstí se mě i protijezdci podařilo zastavit - protijezdci jsem se velice omlouval a pak jsem se zařadil do svého jízdního pruhu. Poučení: při svém duchovním postupu se musí jet nejen správným směrem, ale i ve správném pruhu tj. jemu odpovídající duchovní cestou.

Ve spánku se tedy uskutečňuje dialog života na vyšší úrovni pomocí snů - události v nich poskytované jsou pro nás velmi užitečné pro nápravu člověka v rámci kosmického mravního řádu, ale i pro potěšení, povzbuzení a jiných hledisek pozitivního každodenního života. Z mnohých snů lze také vytušit informace minulých životů v návaznosti na život současný i budoucí.

Sny jsou též důkazem existence duchovního světa a jeho komunikace s námi. Je to jako bychom prožívali druhý, paralelní život se současným. Nepromarňujme proto tyto úžasné nabídky duchovního světa a využijme jeho pomoci pro náš strastiplný svět, jinak se okrádáme o možnost - jak v materiální tak v duchovní oblasti - pomoci v široké sféře problémů každodenního života.

ing. Julius Kodrik, 2008














- Zájemcům poskytnu na autora kontakt; -Zeanddrich E.



."



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 (15) 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 40 41 42 43 44 45 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 64 65 66 67 68 68
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter