Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 28.5.
Vilém
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Překlady
 > Překlady
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Anna Achmatovová - Vyjížďka, překlad z ruštiny z kolekce Seznamte se
Autor: Naty (Občasný,Redaktor) - publikováno 9.10.2005 (00:00:00)
následující v kolekci>


 Naty (Občasný,Redaktor) - 10.10.2005 > Jonáš> 

 Ach jo, to je ta moje horká jehla. Musím mít všechno hned a nemám trpělivost tomu vychytávat mouchy. Snažím se, ale občas mi to ujede. Původně jsem chtěla napsat v Oděse a to v mi tam zůstalo. Opravuji. Gumiljeva a Boloňský les taky. Dík.

Co se týká úvodního textu použila jsem výtah z bibliografických údajů na stránkách, z kterých jsem stahovala texty básní.

http://risunok.kulichki.net/literatu/silver_age/ahmatova/biography.html 

Názvy sbírek jsem záměrně uvedla v originále. Předpokládám, že už byly do češtiny převedeny, nepátrala jsem po tom jak, a zvažovala jsem možnost, že by se můj překlad názvu mohl rozcházet s obecně známým.

Nad tou kurzívou v překladu jsem váhala. Z čistě gramatických důvodů. V předchozím verši se mluví o voze a klobouku. Logicky jeho by se v následující větě mělo vztahovat k jednomu z těch výrazů. Vím, je to trochu přitažené za vlasy, každého by zřejmě napadlo, že se nedívala do očí ani klobouku, ani vozu, ale přišlo mi, že bych tu osobu, která se tam náhle vyloupla měla trochu zdůraznit.

Každopádně moc děkuju za věcné připomínky.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Naty
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 (39) 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter