Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky 1. díl románu - pokr. z kolekce 2. díl románu - pokr.
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 19.8.2023 (08:04:11)
další>
Pořád ve mně zůstávala láska ke gongům hraničící s mánií, stál jsem jako přikovaný u sedadla, po usednutí sledoval oponu, vyvolával obrazy minulých týdeníků, rostlo ve mně napětí, někdy jsem v duchu odpočítával deset, devět,…, někdy opačně, dostával se k různým číslicím, jež zmizely mávnutím kouzelného proutku gongu, a mé štěstí začalo. Zbraně, vojáci, armády sloužili nejen k zachování a obraně míru, jak jsem v týdenících poznával, ale také k obraně a rozvoji celého mírového života. Nahlížel jsem do škol a zjišťoval, že v naší republice jsou si všechny školy podobné, že se v nich učí vše potřebné k dobrému životu, to vše platí i za hranicemi, protože tam jsou také školy plné jásajících dětí. Ty mají program podobný našemu, kubánské, bulharské, sovětské, polské také poznávaly bojovou techniku, také jezdily do kasáren. Všichni jsme hltali sborky a rozborky samopalů, tělocvičné gorodky po vzoru Sovětského svazu, v nichž vojáci v modrých teplákových soupravách předváděli různé cviky. Zvláště mě zaujala série patnácti kliků s tlesknutím, voják nebyl vůbec zadýchaný a my mu nadšeně zatleskali. Řekl jsem si, že je také zkusím, zopakoval vše třikrát a již se na mě valila pohroma ve formě únavy. Musíš více cvičit, abys dovedl bránit vlast, zavelel jsem sobě. V následujících dnech jsem k obyčejným klikům přidal dva tleskací, poté tři a začal mít pocit, že se mohu zařadit do velké armády dětí z Kuby, Sovětského svazu, dětí, které bojují za mír na celém světě a bojují i za ty druhé z bohatých zlých států a nejchudší z Afriky.
Po východu z kina zněla hudba gongu ještě mnohokrát, vzpomínky na něj se nabalovaly, já si je někdy vyvolával, někdy ukládal do týdeníkových šuplíků a zvuk se neustále rozléval okolo mě jako kruhy na vodě.
Měl jsem rád školní nástěnky s novými zprávami, které mi pro tu chvíli nahrazovaly týdeníky. K nim jsem se mohl často vracet, některé zprávy jsem četl padesátkrát, stokrát,…, rozdělil si je na dobré a špatné, přiřadil k nim matematická znaménka a u dobrých vytvořil další systém: rozdělil je na vojenské a civilní, domácí a ze světa, dále ze života v míru a za války, do zpráv válečných jsem řadil i zprávy týkající se přípravy agrese a její uskutečnění. Takže rok 1968 jsem přiřadil do zpráv válečných, ale pořád mi vrtalo hlavou, že se neválčí. Tu událost jsem chtěl blíže specifikovat.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 18 19 20 (21) 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 39 39 40 41 42 43 44 45
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter