Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Nechci rodit z kolekce Ožehavá témata
Autor: Markéta (Občasný) - publikováno 10.3.2001 (10:01:19), v časopise 12.3.2001
další akce>
Stroj na potomky vykonal své, manžel s pýchou zaslzel, políbil manželku na čelo a spěchá synka řádně oslavit s kolegy z práce.„Mám syna“. „Gratulujeme“. A stroj kojí doma dítě a má mít radost z toho, že manžel má syna a zvykat si na korodující stavy, který mají být utěšeny tím, že promáchne ve vodě manželovu košilku politou vínem.
A vyhlídky do budoucnosti ? V práci byla nahrazena a nejspíš bude po mateřské muset hledat nanovo. Tentokrát už do dotazníků musí zanést i to, že má dítě, na což je brán velký zřetel. Co když dítě někdy onemocní? Zůstane s ním doma manžel ? Nakoupí, vypere, vyžehlí a připraví večeři. Večer přijde manželka z práce, povečeří, popovídají si, kouknou se spolu na zprávy, při kterých usne manželka. Manžel tiše myje nádobí a sleduje pospávající rozkošný protějšek. Ráno připraví snídani, zamává manželce na cestu a je vděčný, že ji má.
Realita obrácená na hlavu? Co s tím provedeme?
Chlapi si řeknou : „Jéžíš, co to je? Jaký změny? Nějaký feministky ať zůstanou doma u sporáků.“Nebo „Co nám nabouráváš zavedený zvyklosti?“ Oslovení "feministko" působí u nás spíše hanlivě. Valná většina si pod ním představí dlouhonohou rozzuřenou Američanku, která žaluje každého muže za to, že se na ni podíval. Muži si v mozku vytvoří feministickou kostku a nemíní připustit cokoliv dalšího.Nejde ale přece o žalobu za otevření dveří. Jde o žalobu starověku a středověku, obvinění z toho, co s ženami prováděly a jaké to má následky.
Nechci stavět do role utiskované chudinky, vím, že mezi chlapem a paprikou není žádný rozdíl, že mužům pracuje mozek víc mechanicky než ženám a v hlavě jim hladoví spousta brouků mozkožroutů. Nehádala bych se o tom, čí brouk je vypasenější nebo hladovější, ale spíš bych protlačila do mužských mozků malou kapacitu, která by odbourala: Ženu jako hospodyni, jako hračku, ženu jako slabocha….
Chci, aby v cizojazyčných učebnicích zmizely závorky, když se objeví ženský rod, chci se někdy učit slovíčka ve formě she/he = ona/on nebo Die Lehrerin, e; -, -nen (Lehrer,, r; -s, - .) = učitelka(učitel), chci, aby se v tabulkách časování objevovalo na prvním místě elle-ona a kousek dál il-on, aby na prvním řádku stálo Bonjour, madame a teprve na druhém Bonjour, monsieur a chci, aby to tak psali učitelky a učitelé na tabulích. Chci, aby příštího Českého lva moderovali 2 ženy a chci, aby vzniklo víc televizních a rozhlasových pořadů moderátovaných ženami. Je mi buřt, že na to nejsme zvyklí!!!
Když se podívám na všechny světové strany vyšších postavení, všude si to špekují muži. A když se na stejné místo dostane žena, má nižší plat. To je pobuřující. A co NATO, co NASA, spolky, kde mají muži pré k svým finančně flintičkovským hrátkám? A ženám vstup zakázán? Proč do vesmíru létá většina mužů? A proč si spousty mužů přejí, aby jejich potomkem byl SYN. Mám se cítit méněcenná, když jsem se místo vytouženého synka narodila já, méněcenná holka? Proč jsou všude generální ředitelé a proč se o generální ředitelkách zmiňují v časopisech pod tučně vytištěným úspěšné ženy. A proč se nadává na ženy řidičky, na ženy manželky, na ženy, co neumí vařit, na ženy "nemotory"? V technických oborech je žena v porovnání s mužem pozadu, ale proč? A jsme opět u toho. Od malinkata mají dívenky předurčeny panenky, kočárky, vaření na písečku, starost o plyšáčky… Nikdo se mě neptal, s čím bych si hrála raději, dostala jsem panenku i s kuchyňským servisem a bylo.
A když se podívám na personál přednášející na vysokých školách, nastane další iritace. Vedou muži nad ženami!!! A kolik znám proděkanek a děkanek nebo rektorek?
Uváděné požadavky se možná zdají být směšné a malicherné, ale začít se musí právě tady. Začít se musí od maličkostí. Zároveň se však musí změnit podstatné body:
chudoba (Mezi chudé a chudobou ohrožené skupiny ženské populace patří ženy rozvedené či opuštěné partnerem, ovdovělé, osamělé matky, ženy na mateřské dovolené i ženy v domácnosti, dále ženy zdravotně postižené a nezaměstnané (často čerstvé absolventky škol a středních odborných učilišť.)),

vzdělání a příprava na povolání(Celková úspěšnost přijetí na VŠ (školní rok 1996/1997) byla katastrofální - jen 21% přihlášených dívek bylo přijato. Ukazatele vysokého podílu zaměstnanosti žen v produktivním věku v ČR tak vlastně zakrývají skutečnost, že je zde velká skupina žen, která by se mohla (a chce!) vzdělávat, studovat, ale která nebyla pro vysoký počet zájemců přijata. Jde o fenomén nucené nedovzdělanosti významné části ženské populace),

zdraví(Zdraví ženy je podmíněno kvalitou jejího citového i sociálního bytí a dobrým fyzickým stavem. Je určováno jak společenským, politickým a hospodářským kontextem jejího života, tak biologickými faktory. U žen se více vyskytují spíše chronické nemoci "mírnějšího rázu" s velmi výraznou složkou psychosociální. Znepokojujícím faktem je nárůst poruch příjmu potravy u dívek a žen. Bulimií či mentální anorexií trpí zhruba 9 až 12% ženské populace. Příčinou je často sexuální zneužití a následný nepřátelský postoj k vlastnímu tělu, odmítání ženskosti v podobě sekundárních pohlavních znaků. Důležitou roli hraje i tzv. objektivizace ženy, diktát atraktivnosti a štíhlosti, frustrace zapříčiněná rozporuplnou povahou úlohy dnešní ženy a znemožněním kontroly věcí obecně.),

násilí(Napadení je klasifikováno jako trestný čin, pouze pokud je žena 7 dní v pracovní neschopnosti. Po dobu soudního řízení není ženě poskytnuta ochrana a násilník není zbaven přístupu do společeného bytu. … V případě oznámení znásilnění je se ženou zacházeno nedůstojně, vina je přisuzována oběti a následuje společenská stigmatizace. Strach, stud a nedůvěra odpovědných institucí vede ženy k utajování znásilnění. Skutečný počet případů tedy není znám. …Sexuální obtěžování v zaměstnání není zakotveno v zákoně a ve veřejném mínění podléhá zkreslení a dezinformaci. Z těchto důvodů se postižené ženy obávají z druhotné viktimizace=" na základě životní zkušenosti se člověk stává znovu či opakovaně obětí, setkává se s nepochopením, s odmítnutím, se šikanou apod. jako projevem neochoty nebo neschopnosti struktur tento problém zvládnout" a sexuální obtěžování se často řeší odchodem z pracovního místa.),

rozhodování(Pracovní trh odráží nerovné postavení žen. Např. je silně segregován dle pohlaví na mužské a ženské profese, ženy v průměru v r. 1997 vydělaly o třetinu méně než muži, ženy nedosahují vedoucích pozic v ekonomice. Podle výsledků výzkumných prací v této oblasti prokazatelně funguje: skrytá diskriminace žen s dětmi, skrytá diskriminace žen ucházejících se o významné a lukrativní pozice v ekonomice, skrytá diskriminace v zaměstnávání žen - např. čerstvých absolventek lékařských fakult, slabá ochrana žen sexuálně obtěžovaných v práci, pohotovost zaměstnavatelů častěji propouštět ženy. … Nepřiměřeně nízké zastoupení žen ve vyšším řídícím postavení v oblasti umění, kultury, sportu, médií, vzdělání, náboženství a práva se spolupodílí na tom, že ženy mají jen velmi malý, omezený vliv v mnoha klíčových institucích a v oblasti praktické politiky.)
Rozvoj autonomního rozhodování u dívek také nepodporuje fakt, že většina školních učebnic a školních výnosů, se kterými je dítě denně ve styku, používá sexistické jazykové formulace. Co se týče vzdělávání, dívky v České republice mají možnost absolvovat všechny stupně škol všech oborů (vyjma některých specializovaných oborů vojenských škol, které mají být dívkám zpřístupněny v souvislosti se vstupem ČR do NATO). Avšak kvalitní vzdělání nezaručuje absolventkám stejné příležitosti získat odpovídající zaměstnání.
Dívky jako děti a dospívající jsou také významně častěji obětmi sexuálního zneužívání a násilí než chlapci. Ochrana dívek proti násilí, respektive postihování tohoto násilí a péče o oběti je v našich podmínkách záležitost opomíjená a nedořešená.
A jak se podílejí média? Kontraproduktivně vyznívá setrvalá kampaň zaměřená na ženské osobnosti (v politice, umění, popu, apod.), která atakuje ženy otázkami, zda jsou feministky či zda podporují feminismus a sugestivně si vynucuje stereotypní odpovědi. Segregace ženských osobností, zvýrazňování dvojí role ženy ve vysokém postavení, prezentace žen v reklamě a vůbec v médiích svědčí o zakořeněných patriarchálních stereotypech. V 90. letech se média - bez rozdílu typu - podepsala na falešném a pokřiveném obrazu západního feminismu a feministického životního postoje nabízeném i vnucovaném české společnosti.


Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > Nepublikovala jsi něco takovýho v Humanistických novinách? Já jsem tam četla článek s podobným, ne-li shodným názvem a doste mě pobavil:)))
<reagovat 
 Markéta (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> publikovala, díky
<reagovat 
Majka (Občasný) - 12.3.2001 > Markéto, upoutal mě název:)...Musím říci, že ve spoustě věcí máš pravdu- i já jsem se na vlastní kůži setkala s diskrimanací žen a i mé kamarádky. Ale zase musím říci, že je hodně mužů, kteří , a světe div se:),např. ocení ženu na mateřské dovolené. Ocení, že to je také práce a dost důležitá a náročná- žena vychovává společnosti novou generaci a je fakt, že když není oceněna finančně-mohla by být alespoň slovně...Myslím si ale ,že feminizace není to pravé ořechové - proč se podobat mužům ?(to myslím obecně). Ale dovedu pochopit proč feminismus vznikl! :)
Spíš se mi líbí pojem "zdravá emancipace"- žena je žena , je jiná než muž, ale není nic níň než muž. Kdyby toto bylo uznáno, pak žena může v klidu rodit a nestydět se za bříško, bude vědět, že ji emancipovaný manžel pomůže (:)takový termín existuje- je to např. muž, který jde s ženou k porodu).
No, a když se rozhodne dělat kariéru? Proč ne? Může mít přece také své touhy , názory...
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 12.3.2001 > Perfektní článek!
Majka - proč ne feminismus? Nepramení snad "zdravá emancipace" právě z feminismu...? Vůbec si tedy nemyslím, že feminismus znamená, že by se žena měla podobat muži, takový názor na tento pojem mi přijde zcestný...
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 12.3.2001 > Doporučuji si přečíst následující:
http://web.telecom.cz/cmincmin/emancipace.htm
a ještě toto:
http://web.telecom.cz/cmincmin/femini.htm
<reagovat 
Čtenář - 12.3.2001 > ted ti skodolibe preji, aby jsi byla take tim strojem:-( nejsi nejaka zamindrakovana?
strasne to zjednodusujes. z jednoho extremu(vseobetovavajici muz, raj pro zenu) to zenes hezky demagogicky do polohy uboha zena, zlotrily muz.
stezujes si, ze bylo jen 21% zen prijato.chtit to 50% na 50% je nesmysl, at jsou prijati ti, co maji u prijimacek nejlepsi vysledky, a kdyz to budou zeny, at je to klidne 100% zen.ale davat apriory, ze minimalne tolik a tolik musi byt tech atd, je blbost. uvedom si, ze proste rozdil mezi muzem a zenou proste je, uz jenom z fyziologickeho hlediska. nemuzes prece chtit, aby muzi bezeli na olympiade pomaleji, protoze zeny pozadyuji rovnopravnost. cetl jsem si ten tvuj clanek a daval ho cist i v praci a kolega jen strucne odpovedel, ze pokud ma nekdo takove nazory, ze se nedivy, ze se jedinci slabsiho pohlavi v nekterych pripadech rika slepice.
ps: zajdi si na smichov do gender study, ktera se zabyva problematikou zenskych prav a feminismu. ujistuji te, ze jsou to bezvadne holky, ktere to maji v hlave velice dobre srovnane. mela by jsis s nima popovidat, pak bys treba tak blbe nekvokala.

<reagovat 
čtenář dan - 12.3.2001 > omlouvam se za velike hrubky a preklepy a ze jsem se zapomel prve podepsat.
<reagovat 
Čtenář - 12.3.2001 > Mou kamarádku, čerstvou lékařku, nepřijali do nemocnice-prý požadují muže (ona by mohla jít za chvíli třeba na meteřskou ).
U nás v zaměstnání nastopil muž, mladší, s menší praxí, ale bral automaticky více za stejnou práci.
Ale znám i ženu,co bere více než její manžel-ale háček to má- musela nastoupit do práce , když bylo malému 1 rok-jinak by ji práci nedrželi.
<reagovat 
Čtenář - 12.3.2001 > Dane, v žádném případě bys neměl ženu nazývat slepicí.
<reagovat 
Cid (Občasný) - 15.3.2001 > Ve spoustě věcí máš pravdu. V mnohých používáš polopravdy, a když si to někdo přečte pozorně, tak zjistí, že popířáš sama sebe kupříkladu v problému NATO. Poznámku o NASA nechápu vůbec. Co se týče trestého činu napadení je zákon stejný pro muže i pro ženy. Souhlasím s tím, že žena nemá úctu jakou zasluhuje, ale křikem se jí asi nedomůže. Bohužel je to velmi složité a jediné východisko pro obě strany je pochopení a pokora.
<reagovat 
Francois_Villon (Občasný) - 26.3.2001 > Tak mě tak jen napadá, jestli bychom snad neměli začít znásilňovat mladé chlapečky, aby se poměr vyrovnal..........četl někdy někdo z Vás Zákoník práce? Neslyšeli jste nikdy o právu volby? Nemašel jsem v příspěvku nikde žádnou poznámku nebo příklad, který by neřešily normální zákony normálního státu... Zbývá sned jen prosté lidské /nikoli ženské či mužské/ hledisko rozhodnout se a umět obhájit svá práva...
Nevím co víc říct... snad jen že znám muže, kterému manželka sebrala jednoho dne klíče a už se domů nikdy nedostal, podotýkám, že policie případ vyřešila tak, že muže zbila před zraky jeho dětí a předběžně zadržela na tehdy ještě 48 hodin, a to ani k žádnému násilí na ženě nedošlo...Kolik mám takových příkladů z praxe uvést?
Dokážu pochopit, že se některá žena může cítit atmosférou ve společnosti neustále handicapovaná jen proto, že je žena, jenže než vyslovím nějaký soud, měl bych se snažit si alespoň přečíst látku o které pak píšu, neplatí subjektivní pocit odstrčenosti...
Snad jen nakonec, když se novinář či moderátor otáže ženy političky, manažerky či jiné zda je feministkou je podle mého soudu blbec ale není diskriminátor.Zmínil jsem se o atmosféře ve společnosti, která je dle tvého sexistická a ženy diskriminující, jako muž bych rád podotknul, že právě tato společnost je z větší části tvořena ženami...
S pozdravem Francois_Villon
<reagovat 
Čtenář - 28.3.2001 >
Body: 1
<reagovat 
wopi (Občasný) - 28.3.2001 > Máš ve svém článku spoustu proč. Některá kupodivu chybí. Např.:
Proč chtějí ženy ve všem rovnoprávnost za každou cenu, i když na to nemají?
Proč popeláře, podavače a závozníky dělá 100% mužů a ne 50%?
Proč jsou nejlepší sportovní výkony téměř vesměs mužské?
Proč ženy šachistky obecně nemají na muže?
Proč jsou 88% vynálezců muži?
Proč ta polovina lidstva, která je ochotna vydat tolik prostředků a času na svůj VZHLED chce, aby byla posuzována jako muži?
-------
A jedna odpověď na Tvé otázky (co se týká řidiček) - porovnej výkony závodníků a závodnic. Na letošní Rally Šumava např.jela jedna jediná ženská posádka a skončila hluboko v poli poražených...
--------------
Prostě se smiř s tím, že příroda nás udělala rozdílné.
<reagovat 
Čtenář - 28.3.2001 > Třeba se ženy nechtějí podobat mužům-ale chtějí , aby byly uznány a váženy jako ženy. Já bych tu mohla vyjmenovat tolik věcí, co neumějí zase muži...kdo ocení třeba matku za to, že musela skoro celých devět měsíců ležet, aby donosila dítě?? To jsou pro mě "maličkosti", kterých si cením víc, než vyhrát Rally.

<reagovat 
Čtenář - 28.3.2001 > a proč vynakládají na sebe tolik kosmetických prostředků?- nop přece kvůli mužům!- jen si vem, jak se muži chvástají a dávají najevo svůj obdiv těm "atraktivním".
<reagovat 
Flynn (Občasný) - 28.3.2001 > Pravda je někde mimo nás. Máš tam opravdu hodně otázek, i palčivých, ale... na druhou stranu se také v něčem mýlíš.
NASA? - Je zde spousta kosmonautek, nejenom Těreškovová a Savická, ale i ty druhé, dnes již bezejmenné jako jejich kolegové-muži.
Že jsou všude generální ředitelové a ne generální ředitelky? A co firmy RYOR? A máte také prezidentky - např. Irsko, Island, Filipíny. Dnes v čele AV ČR stanula žena a tak bych mohl pokračovat dále. A armáda, doména mužů? Tam je dnes žen na velitelském postu opravdu dost a svým svěřencům, mužům dávají pěkně do těla.
Já osobně jsem feminista!!! Podporuji, aby ženy byly rovnocené mužům ve všem - třeby i v popelářském řemesle či v odpichování vysokých pecí a v hornictví.
Každá žena se v této západní společnosti může zařadit kam chce. Opravdu. Pokud se jí nelíbí nízký plat, může protestovat, může si najít lepší zaměstnání. A dejme tomu zaměstnání sekretářky? Mně na to něco chybí a něco přebývá.
A proč muži netrpí bulimíí a anorexií? Přeci jenom vědí, že život se netočí kolem jejich těla. A sosbně bulimicko/anoretické dívenky mne jako muže moc nepřitahují (i já sexista).
Zkus sledovat někdy ve středu velice zajímavý seriál Lidská pohlaví, ketrý běží na ČT2. Snad se trochu rozjasní zraky.
Já vím, jsem hnusné, šovinistické, sexualistické, mužské prase, ale...
<reagovat 
Čtenář - 28.3.2001 > Wopi ale Rallye Paříž-Dakkar vyhrála Kleinschmidtová, co na to řekneš :-)
<reagovat 
p.t. (Občasný) - 28.3.2001 > možná trochu uskočím z té pěkné diskuse
(ta mně těší o to více, že po prvním publikování tohoto Markétina článku jsem ji očekával a nedostavila se - viz www.novyhumanismus.cz/zejmena)
totiž chci poznamenat, že asi názor na takovéhle otázky, které kvasí v českém kotlíku někde pod pokličkou musí asi být hodně vyhraněný a hodně peprný, aby tu pokličku nadzvednul. Pokud někdo hledá taková spíše racionální zdůvodnění a celkem umírněný pohled pohled na otázku feminismu, stačí v rubrice Co?Kdy?Kde? zalistovat o pár řádek níže (rozhovor s Hanou Havelkovou "Nebát se konfliktu", publikovaný původně tamtéž), který samozřejmě takový ohlas nevyvolal...
To taky stojí za zamyšlení, ne?
Markéto, gratuluju!
<reagovat 
Paula (Občasný) - 28.3.2001 > Pani, to se povedlo..myslim, ze vam vsem...diskuse na toto tema se neustale vyviji ne jen na Totemu, ale ve svete vubec...souhlasim s Marketou, ma spousti dobrych argumentu, ale myslim si, ze se obcas nechala trochu unest, napr. s temi VS, tam opravdu zalezi na vysledcich a ne na pohlavi..:-)))
Kazdopadne, ze sveho hlediska, jako mlada divka, mohu rict asi toto: od jisteho veku jsem prestala nosit sukne..mam k tomu sve duvody..kdyz vzbuzujete prilisnou pozornost u muzskeho pohlavi, ktera vam neni prijemna, vetsinou takovou aktivitu prerusite...je to hnusny, ale je to tak..jit po ulici a aby se za vami otaceli a piskali na vas, vyzyvave stali v autobuse a ocumovali, ve fronte se s vami davali do reci i kdyz jim date najevo, ze NEMATE zajem...co se to tu deje? Proc museli zeny ve stredoveku, nebo museli RADEJI, nosit dlouhe saty? Nedivila bych se kdybz to bylo proto, ze meli strach aby tim nevzbuzovali prilisnou pozornost a vyhnuli se tim tak tak castemu znasilneni..a proc bulimie a mentalni anorexie? Prave ta pozornost muzu k zenskemu telu, nemaji podel me na to tak velky vliv modelky a casopisy, ale prave ta pozornost muskeho pohlavi...hodne divek se stydi za to, ze jsou stredem pozornosti v tomto ohledu...nedochazi vam, panum, ze rict nekomu ze ma skvela prsa nemusi byt vzdy lichotka a ze to obcas muze byt dost nevhodne? Me to pripada odporne, stejne tak jako kdyz se mluvi za ma ta ci ona pekny zadek apod....
Znasilnovani je trestny cin, trestala bych za to dozivotim, bez vyjimky...NIKDO nema pravo na to takhle nekomu ublizit...
Marketo, ve velke vetsine veci s tebou souhlasim...myslim, ze zeny jsou v dnesnim svete rovnopravnejsi nez byli kdysi davno, ale tezce za to bojuji a neustale celi diskriminaci. Ten, kdo ti rika slepice a vubec..tak pod. tak akorat poukazuje na svou neschopnost vnimat a funkcnim zpusobem analyzovat tve argumenty...jak se rika, nadavaji ti, kteri nevedi, jak ti jinak argumentovat - nechci se snizit na jeho misto, takze to by stacilo...
BTH Je skoda, ze se tato diskuse odehrava tady, Marketo, mela bys to dat na Forum, ale v ponekud jine verzi nez uz to tam je..:-))))

Diky!!!!!!!!!!
Body: 5
<reagovat 
Gentleman (Občasný) - 25.4.2001 > Markéto, nedočetl jsem tvůj článek do konce. Znám tento styl skoro zpaměti, tak promiň. Jsem jen obyčejné maskulinní prasem jak říká feministka Hauserová, a tak nechápu, proč by ve slovníku mělo být skloňování v pořadí she/he, aby se časoval napřed ženský, a teprve pak mužský rod (ostatně: proč nezačít středním, nebo ještě spravedlivěji - množným číslem?). Pokud chceš, aby Českého lva moderovalI ženy, bude se muset do gramatických pravidel sáhnout mnohem víc.
Jinak pleteš páté přes deváté to, co ti nakukali v příručkách militantní feministky a podivný feminista Vodrážka.
Zkus trochu víc přemýšlet. Až pochopíš, že takový sloup není falický symbol a že jeho tvar nevymysleli muži pro své sexuální potěšení, máš vyhráno.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 4 4 5 6 7 8
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter