Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Věda je TA. z kolekce Ožehavá témata
Autor: Markéta (Občasný) - publikováno 5.11.2006 (16:24:55)
Pokračování>

JSEM ŠŤASTNÁ. Nevím, jestli to dokážu. Vlastně, já s jistou určitostí vím, že to dokážu. Avšak řada novinových článků, mechanických hokuspokusů, mě znervózňuje pochybami, že ženská „na TO nemá“. Vím, že na TO mám. Ale zároveň mě k zemi sráží moje vlastní sebevědomí, nestabilní šuplík komplexů, který vykoukne ze zásuvky vždy v tu nejnevhodnější chvíli. Věř mi, a mile tě překvapím. Shoď mě, a nevydám ze sebe ani hlásku. A hledej si mě uplakanou na toaletě.

 

Rychlost hraje ve vědě velkou roli. Člověk ale musí být zdatná jedinkyně, aby se obloukem vyhnula potenciálně nebezpečným kolegům, kteří ji se zdvihnutým prstem předkládají publikace z roku raz dva. Přečíst vše od roku raz dva je práce na několik let! Ochota předat vlastní znalosti se ale vytrácí, dveře se zavírají… „Počkejte, jak to vlastně děláte, jaké kódy používáte?“ Předejte mi něco, na čem mohu stavět, vlak se rozjíždí, nechci ho nechat ujet, chci nastoupit ihned! Potlačit narcistický strach z možnosti, že vám někdo zkopíruje Vaši vědu, to je STRACH, který je skoro nepotlačitelný.

 

Ano, dnešní věda je o individualitě. Práce v týmech zaniká, protože jeden druhému nevěří, že mu neukradne její/jeho peří. Média kladou důraz na individualitu, z politických soubojů známe jen silné jedince, a věda se vlivu vyhraněných osobností také nevyhne. Vítejte ve světě takticismu, ve světě šachismu. Chcete spolupracovat? Tak to musíte šikovně šachisticky tzv. „nahodit slinu“ té/tomu eventuálnímu kooperátoce/spolupracovníkovi, a to minimálně znalostí plus atraktivními výhledy do budoucnosti. Přesvědčivé barevné obrázky musí znít jako dovolená na Havaji. Připravenou prezentací zdůrazníte, jaké přínosy bude z projektu mít druhá strana. A po příjemném servírování, které jste připravovali několik dní, si možná plácnem…

 

Jseš-li dobrá/ý vědkyně/vědec, nestačí. Pokud máš nedostatky v logické argumentaci, v organizačních schopnostech a tvoje rétorika zaostává, tak to si svoji vědu tlač rovnou na koleně doma. Prokecat se k penězům, to je věda! To, že jste se rozhodli pro vědu ještě naznamená, že věda se rozhodla pro Vás.

 

Psychika je důležitá, ovlivní ji vše – výchova, společnost, partner, přátelé i kamarádi. Tatínci, kteří hloupě shazují dcery, nedohlédnou, jak nepřímo ovlivňují její školní výkony, postavení mezi dětmi ve třídě i ve společnosti. Maminky, které naopak své syny opečovávají, a komplimentují jim od prvních zoubků, jim sebevědomí dodávají až přehnaně. Maminky ale ubírat nemusí. Tatínkové by měli přidat! Nechceme přece společnost úspěšných, přeceňovaných mužů a nedoceněných žen s nezdravě nízkým sebevědomím.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 7.11.2006 >

právě teď jsem si přinesla z knihovny útlou publikaci: "Jak psát diplomové a jiné práce"... možná bys tohle mohla uplatnit jako její notně afektovanou předmluvu....

...navíc... mám pocit, že některé věci co tu píšeš působí hooodně laicky... ne jako od člověka, který ve vědě opravdu pracuje... spíš jako snůška informací z blesku :(


Body: 1
<reagovat 
 Markéta (Občasný) - 8.11.2006 > Quotidiana> Precti si to po sobe znovu. Vidis, jak premyslis?
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 9.11.2006 > Markéta> 

ne

 

 


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 4 4 5 6 (7) 8
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter