julian (Občasný) - 5.6.2004 > ALISSIE> Dear Probably.
V zásadě to není špatné. Co mě ale mate, je první verš: vychcípat do nudných polotovarů? Co to má za smysl a význam? Neber to jako rýpání, ale nevím, jaký vztah to má ke zbytku... A ta část, která se mi jakž takž líbí, končí množstvím strýčků, které ti mnozí mohli závidět. Poslední dva verše mi příjdou jakoby křečovitě přilepené ve snaze.... zalíbit se? ozvláštnit to? zvýjimečnit jinak obyčejný text?
Nápad není zlý, ale zpracování mu hodně bere... právě možná patrnou snahou o líbivost.
A proč mám tohle jako reakci na Alissii:
Protože souhlasím s tím, co tu píše ona - že totiž to, co vytvořím, by mělo nějak vyjadřovat něco ze mě. Pocit, zážitek nebo snahu oslovit někoho a něco mu předat či pouhou potřebu vyslovit, co mě tíží.. Na nápady a výtvory "jen-tak-mě-to-napadlo" nevěřím. Neber to, jako že tě zařazuju mezi "klenotníky", kterých je tu na totemu dost: lidí, co, jak jsem už jednou kdesi psal, píší tak, že možná sami nerozumí, co píší, ale píší to, protože vědí, že tohle je v kurzu, nikdo tomu nebude moc rozumět a proto to jen málokdo zkritizuje.
Nerozumím ani vehemenci, s jakou se bráníš tomu, že máš co společného s obsahem básně (kromě autorství). Já ti nevím...