Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Milování po vzoru naturalistů z kolekce Život jen tak
Autor: probably (Občasný) - publikováno 1.6.2004 (00:12:10)
další ve sbírce>

Vychcípat do nudných

polotovarů

Budem se dneska zase

milovat po vzoru nevkusných

naturalistů?

Proklínám tělesno nad

záchodovou mísou

Sex je krásná věc

říkala máma - nymfomanka

Pravda to množství strýčků

mi mnozí mohli závidět

Posílám po vodě inzerát

Daruji cizí ruce do klína



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 1.6.2004 >

Dost surový syrový :o))) Ten závěr se mi líbí moc.


Body: 4
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.6.2004 >
posílám po vodě inzerát
DARUJI CIZÍ RUCE DO KLÍNA!*

Víš co by tomu možná ještě prospělo...? Zkus zadumat nad grafikou... odělit některé verše... ony pak víc vyzní...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.6.2004 > Osamostatňovat... ono se třebá dá osamostatnit i jediné slovo...
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 1.6.2004 >

ale jo, pěkně natvrdo, když chceš ten pocit vyjádřit -

jinak to nejde..


Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.6.2004 > ***
Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.6.2004 >

za_nápaditost


Body: 5
<reagovat 
hajka (Občasný) - 1.6.2004 > ***
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > btw právě nudný polotovary mě zaujaly ;o)
Body: 4
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 5.6.2004 > no já nevím, chlubit se tím, že nedosáhnu na něčí imaginaci a potom bez argumentů, jen poukazem ke svobodě vlastního názoru, ušlapávat cosi nade mnou, to se mi nezdá nijak poctivé, ale autentické jistě .-)

jak daleko smí od sebe být vzdáleny představy? pokud mléko nevytéká z krávy či prsu, ale může být jen zdáním mlhy, je to nepochopitelné mléko? musí se autoři s potenciálem svých představ skrývat a podbízet se donekonečna nezkušeným čtenářům, aby se zavděčili jejich chabému smyslu pro metaforu či poezii vůbec? nejlepší je se za čtenáře poezie vůbec nevydávat anebo poctivě obejít obloukem nepochopené...

tahle báseň je velmi velmi dobrá
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ardilla (Občasný) - 3.6.2004 >  trapné....
Body: 1
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > Ardilla> Podle mě je trapné napsat o něčem že je to trapné bez udání důvodu trapnosti
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 4.6.2004 > probably>  Důvod trapnosti je jednoznačný...je to trapné!!
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > Ardilla> Jo, tak to je velmi pádný argument.  Velmi si tvé kritiky cením. Dělá mi dobře být trapná
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 4.6.2004 > probably>  V tom ti moc nepomůžu, když nerozumímš výrazu slova "trapné". Ale jsou různé příručky, kde by jsi to mohla zjistit a dopilovat svoji slovní zásobu  a nebo prostě na netu adrese: www.google.com napiš toto slovo a jistě něco zjistíš Hodně štěstí!
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > Ardilla> Myslím, že významu tohoto slova vcelku rozumím, pokud mi ovšem neposkytneš nějaký jiný a zásadní výklad, který jsi zřejmě měla na mysli.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > Ardilla> Možná by tě neubylo, kdybys místo ironizování autorky napsala, co konkrétně se ti zdálo trapné - námět? forma? slovo "sex"? :o)
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 4.6.2004 > probably>  Tak fajn už jsi si to našla...:-) Jsem ráda, že si už rozumíme....
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 5.6.2004 > Kelly>  Myslím, že jsem to jasně řekla, co se mi na tom nelíbilo. Přečti si to...a jistě to zjistíš..
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > Ardilla> Tak tuto poznámku považuji za trapnou já. Nerozumíme si a ráda bych, abys definovala, co ti připadá trapné. Ono to takhle tak trochu vypadá, jako že sama nevíš, co ti na tom připadá trapného :-))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > Ardilla> Pokud mám já napsat svůj osobní názor, povedlo se ti pouze vyjádřit tvou zlou vůli, ale ne ochotu k diskusi. Ovšem mezitím jsem narazila na pár tvých dalších poznámek a začínám mít pocit, že jsi dalším z "profesionálních prudičů", takže zřejmě netřeba brát to tak vážně - čili žij blaze :o)
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 4.6.2004 > probably>  Vidíš, taky jsi mi neřekla, co ti příjde na mém vzkazu trapné...a prostě jsi to řekla....je to globální hodnocení! Tak asi takhle...už jsi to pochopila? Snad jo, protože s tebou je to opravdu těžká práce...
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 5.6.2004 > Kelly> 

 Myslím, že se mi všechno nemusí libit....našla by jsi i pozitivní reakce 

 

Mně se to nelíbí jako celek. Ale když to chcete rozebrat, fajn:

nelíbí se mi výběr slov a jejich poskládání dohromady. Nelíbí se mi křečovitost formy. Nelíbí se mi myšlenka, kterou tímhle výtvorem autorka chtěla vyjádřit, ať už je to cokoli. Nelíbí se její pokus o zařazení se do nějakého proudu, protože to nejde a právě tahle snaha působí trapně a křečovitě. Že to tak není? Fajn, ale mě se to zdá a já si to myslím. A nikde není psáno, že to tak není, že to nejsem já, kdo to vidí správně a vy, kdo se mýlí... nebo jo?

Profesionální prudič.... to si nemyslím, ale taky jsem si nikde nevšimla klauzule, která by obnášela povinnou chválu v každém příspěvku.

 

Spokojeny?


<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > Ardilla> V tom případě jen toto: o globální hodnocení ti fakt nestojím. Ale oceňuji, že se snažíš používat nově naučená slova. Neboj, ono se to poddá  
<reagovat 
 probably (Občasný) - 5.6.2004 > Ardilla> 

Nelíbí se mi myšlenka, kterou tímhle výtvorem autorka chtěla vyjádřit, ať už je to cokoli.

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > Ardilla> Jo, díky, tahle reakce už je rozumnější. Kdybys to takhle napsala rovnou, ani bych nepípla...
Nechci povinnou chválu, chci rozumné a věcné reakce k obsahu a formě uveřejněných dílek, ne poznámky typu ekologie holubů ;o))
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 4.6.2004 > probably>  Ach jo, tohle je beznadějný případ. Na to už dneska existují doktoři!!!!!!!
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 5.6.2004 > Kelly> 

Copak se ti nelíbilo na holubech? Jako člověk, který píše poezii, jsi jistě citlivá a život kolem tebe ti není cizi, že


<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > Ardilla> K nějakýmu zajdi  Nic, já si taky myslím že diskuse s tebou je jen ztráta času. Nicméně dík za názor a trapnosti zdar
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > Ardilla> nezlob se, ale teď mi tvá reakce přijde úplně od věci, nějak nevidím souvislost hodnocení poezie s tvým logicky jistě správným tvrzením :o)
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 5.6.2004 > Kelly> 

 Poezie se hodnotí, podle toho jak na tebe působí.


<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 5.6.2004 > Kelly>  Pokud vím, tak se báseň hodnotí podle toho, jak na tebe působí
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > Ardilla> skvěle :o) takže čím autentičtější, "uveřitelnější" výpověď, tím lepší poezie?
a proč poezie dokáže působit? já stále doufám, že takové záležitosti jako rým, rytmus, obraznost jsou taky k něčemu, protože záleží nejen na tom, co říkáš, ale taky jak to říkáš - kdyby to tak nebylo, píšeme všichni nádhernou prózu, že :o)))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > toť v pohodě... mě jen rozčiluje ten pochod "nerozumím -> je to na efekt" a pokud tohle není tvůj problém, jsem moc ráda :o)
<reagovat 
 probably (Občasný) - 5.6.2004 > Kelly> Když nerozumím, tak se zeptám, hledám nebo odložím na lepší den:-))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > probably> tohle bych si měla zkopírovat a posílat jako odpověď na některé reakce, dík :o))
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 7.6.2004 > škrtla bych první verš (málem sem kvůli němu dál nečetla), zbytek super... tu diskuzi moc nechapu (asi jsem dlouho drtila na statnice), ale nevidim v tom, že bys ty (či ten, do koho se vciťuješ) neměl rád sex...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 3.6.2004 > To je tak do památníčku, koho zajímá, že nemáš ráda sex.Nechutné...
Body: 1
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 3.6.2004 > ALISSIE> No tak do památníku, to bych zrovna neřekla. A nechutný? To záleží na úhlu pohledu.
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > ALISSIE> A kdo ti řekl, že báseň se rovná názoru a postoje autora?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > ALISSIE> Nějak mi ušlo, co hodnotíš - to, že autorka podle tebe nemá ráda sex? ach jo...
Víš, všechny básně nemůžou být rýmovánky o červáncích, princeznách, růžích a ranní rose. A mimochodem, v památníčku bych hledala spíš takové...
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 3.6.2004 > Adina> Přesně jsi to napsala"To záleží na úhlu pohledu"...a můj je takový jak jsem se už vyjádřila..
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 4.6.2004 > probably> Tohle mě hodně rozesmálo  Lidi většinou píší svoje názory a postoje, ale pokud se chceš jenom někomu zalíbit, používáš líbivé fráze a snažíš se někam tím vetřít. Je to z toho hodně cítit  A jestli tohle není tvůj názor a postoj, potom nechápu proč to píšeš?
<reagovat 
 julian (Občasný) - 5.6.2004 > probably> ... -ům autora
<reagovat 
 julian (Občasný) - 5.6.2004 > Kelly> Hustá podpásovka mimochodem....
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.6.2004 > ALISSIE> Milá Alissie, nevím, odkud jsi vzala, že poezie musí vyjadřovat autorovy názory a postoje, ale proč ne... Jistě to tak mnozí, včetně mě dělají. Ale v tomhle případě tomu tak prostě není. Proč to píšu? Protože mě to napadlo a napsala jsem to - pro mě je to báseň - hraní si se slovy a myšlenkami, které nutně nemusí být zvnitřněné. Což ale neznamená, že v tom není kus mě... to je v každém kusu toho, co napíši. Nicméně ti děkuji za názor a jsem ráda, že ti to připadlo hnusné, mělo to tak být.  
<reagovat 
 julian (Občasný) - 5.6.2004 > ALISSIE> 

Dear Probably.

V zásadě to není špatné. Co mě ale mate, je první verš: vychcípat do nudných polotovarů? Co to má za smysl a význam? Neber to jako rýpání, ale nevím, jaký vztah to má ke zbytku... A ta část, která se mi jakž takž líbí, končí množstvím strýčků, které ti mnozí mohli závidět. Poslední dva verše mi příjdou jakoby křečovitě přilepené ve snaze.... zalíbit se? ozvláštnit to? zvýjimečnit jinak obyčejný text?

Nápad není zlý, ale zpracování mu hodně bere... právě možná patrnou snahou o líbivost.

A proč mám tohle jako reakci na Alissii:

Protože souhlasím s tím, co tu píše ona - že totiž to, co vytvořím, by mělo nějak vyjadřovat něco ze mě. Pocit, zážitek nebo snahu oslovit někoho a něco mu předat či pouhou potřebu vyslovit, co mě tíží.. Na nápady a výtvory "jen-tak-mě-to-napadlo" nevěřím. Neber to, jako že tě zařazuju mezi "klenotníky", kterých je tu na totemu dost: lidí, co, jak jsem už jednou kdesi psal, píší tak, že možná sami nerozumí, co píší, ale píší to, protože vědí, že tohle je v kurzu, nikdo tomu nebude moc rozumět a proto to jen málokdo zkritizuje.

Nerozumím ani vehemenci, s jakou se bráníš tomu, že máš co společného s obsahem básně (kromě autorství). Já ti nevím...


Body: 3
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > ALISSIE> "...ale pokud se chceš jenom někomu zalíbit, používáš líbivé fráze a snažíš se někam tím vetřít. Je to z toho hodně cítit" - hmm, mám pocit, že vidíš svět trochu v pokřiveném zrcadle. Na Totemu jsou autoři velmi různí, ale o nikom z nich bych si netroufla říct (a ani si to nemyslím), že píše proto, že se snaží někam vetřít nebo se někomu zalíbit. Kam asi by se chtěli vtírat? A zrovna probably, která má svůj vlastní styl a velmi se ho drží. Pokud by sis někdy dala tu práci, mohla by sis pod jejími dílky přečíst několik diskusí na tohle téma, kde jí čtenáři ledacos vytýkají právě kvůli jejímu způsobu pojetí poezie. Kdyby se chtěla za každou cenu zalíbit, psala by jinak, změnila by se "na přání čtenářů" - ale ona netouží být líbivá za každou cenu.
A k vyjadřování názorů a postojů - víš, ony existují věci jako básnická licence a fantazie. Představím si, že jsem mladý rozhněvaný muž a klidně můžu napsat báseň v mužském rodě - musím si snad kvůli tomu nechat změnit pohlaví? .o) chce to trochu odstupu ve vztahu autor x báseň!
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > julian> podpásovka? kde? to bych nerada, co se mi to zase snažíš přišít? ;o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > julian> Milý juliane, co se trochu zamyslet? Dále v textu se mluví o nechutných naturalistech - co kdyby s nimi měly nudné polotovary něco společného? :o)
A opět to podezírání ze snahy zalíbit se - přečti si prosím mou poznámku pro Alissii... Stejně tak vztah autorské výpovědi ke skutečnosti... Lidi, proberte se!!
A ještě "lidí, co, jak jsem už jednou kdesi psal, píší tak, že možná sami nerozumí, co píší, ale píší to, protože vědí, že tohle je v kurzu, nikdo tomu nebude moc rozumět a proto to jen málokdo zkritizuje" - z podobných názorů mi opravdu běhá mráz po zádech. Skutečně jsi schopný podezírat nějakého autora z toho, že nerozumí tomu, co sám píše? A že píše podle nějakého Totemáckého "kursu"? Prosímtě, jak se ten kurs pozná? a kolik zrovna je? chtěla bych podle něj psát, abych byla v top ten ;o)))
Já mám pořád pocit, že takhle reagujou lidi, kteří sami nerozumí a podezírají ostatní, že "tomu přece nemůže rozumět nikdo". Já ti nevím... :o/
<reagovat 
 probably (Občasný) - 5.6.2004 > julian> 

Díky.

K té obraně - nepřipadala mi až tak vehementní, jen mi vadí, že když napíšu něco takového, rázem jsem odpůrcem sexu. Co bude Alissie říkat, když se příští týden stanu nymfomankou??

Já vím (alespoň tomu věřím) poměrně dobře co píšu, proč to píšu a rozumím tomu. K tomu, zda se snažím tady někomu zalíbit, používat bez smyslu slova a spojení jen proto,že se budou líbit... Myslím, že ne. Ostatně už to řekla Kelly - mám pocit, že můj svébytný styl už překonal mnoho kritiky a pořád je jen můj bez ohledu na to,co na něj mnozí říkají.

 


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 92 92 93 95 95 96 97 98 99 100 101
102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 120 121 122 123 124 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 231 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 (298) 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter