Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 5.7.
Cyril a Metoděj
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Nebijte mě ! z kolekce Tajemná pondělí
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 13.10.2000 (15:20:09), v časopise 23.10.2000

Nebijte mě !
Napsáno na základě skutečné události

Pavel se zadíval na muže se zdviženýma rukama oblečeného v dlouhém bílém rouchu, kterým vítr ani nepohnul. Spolu s bráchou Honzou sem chodili ještě jako děti a hráli si na vojáky, ta kamenná postava byla jednou nepřítelem jednou jejich spojencem. Dnes byli Honza a ten kamenný muž jediné dvě bytosti, kterým Pavel mohl na světě věřit, všichni ostatní lidé se mu potajmu posmívají a najdou se dokonce tací, kteří jej špehují a chtě
jí i zabít. Strašný svět, celý se zvrhnul a nemá slitování ! V tramvaji raději na ty tváře nehledí, sedí schoulen v klubíčku s hlavou pokorně skloněnou.

O osm let dříve
Pavel běžel s Honzou do školy. Bylo dost pošmourno, naštěstí dnes mají jen čtyři hodiny, je pátek. Odpoledne pak popadnou míč a půjdou na fotbal. Po návratu domů
tu nalezli však jen otce s ubrečenýma očima. Zmateně se po sobě podívali, vždyť jej přeci nikdy brečet neviděli! Nastalo trapné ticho.
"Co je ti tati ?"
… neodpovídal.
".. a kde j
e mamka ?"
"Mamka už kluci nepřijde, dneska … " ozvalo se silné polknutí .. "dneska , nevím, co jí to popadlo, ale … skočila z Nuselského mostu."
"Co že ? To nemůže být pravda, proč by to tati dělala ?" … hlasy slábly a vytrácely se v beznaději.

Po všech
těch smutných povinnostech spolu s nešťastnou událostí spojených si všichni přáli než jedno, klid. Ten ale nepřicházel, ráno viděli mamku v kuchyni, večer ve snu šla domů s nákupem a ráno pak následovalo probuzení do prázdnoty.
Kluci začínali podávat ve škole 
horší výsledky a více zlobit. Výchovná poradkyně však otci řekla, že je to u dětí v jejich věku normální. Byli jednovaječnými dvojčaty, bylo jim shodně, třináct let. Otec se uklidnil a šel domů. Časem však začali být kluci velice nervózní a jednou se doma Pavel otci svěřil, že potkal na ulici člověka, který jej pronásledoval až domů. Zpola mu věřil, zpola nikoliv. Kluci si toho navymýšlí, proč by jej měl někdo pronásledovat ? Případy pronásledování se však zhušťovaly a tak za pomoci babičky a dědy otec nakonec oba kluky přesvědčil, aby navštívili psychiatra. Vyšetření proběhlo hladce, "chlapci jsou přecitlivělí a pořád myslí na matku, to chce čas, byla to pro ně velká rána", soustrastně pravil lékař a poslal chlapce domů. "Můžete sem ještě jestli chcete chodit na psychoterapie", nabídl se, ale koho by těšilo docházet pravidelně na psychiatrická oddělení ? Všichni si začali postupně na bujarou až podívínskou změnu v chování obou kluků pomalu přivykat, oba byli následně přijati do učení. Vše se dalo strpět až do doby, kdy pomalu přestávali dbát na své hygienické návyky, otec už danou situaci nevydržel a od kluků odešel. Ti zůstali posléze v opatrovnictví své babičky a dědy.
"Oba můžete za smrt mamky", povídá najednou Honza při večeři.
"Proč prosím Tě ? Co to poví
dáš, že Ti jazyk neupadne.", vypadla lžíce z ruky babičce.
Více slov nepadlo, ale postupem času začali oba kluci z nevysvětlitelných příčin své prarodiče nenávidět. 
Jednou šla babička na návštěvu ke svému známému, panu W, aby se se svými problémy svěřila. Vzpomněla si totiž, že přes časem vyprávěl o podobném případu svého kamaráda.
"Dobře Mařenko, je toho koukám na Tebe hodně, vem příští neděli s sebou kluky a zajedeme za Karlem. Stejně jsem už zapomněl, jak vypadá, alespoň zase hodíme řeč."
Kamarád pana W byl evangelický duchovní a psychiatr zároveň. Jeho syn trpí podobnými obtížemi, s pochopením babičku vyslechl a kluky prohlédl.

"Mám pro Vás paní Pěnková špatnou zprávu. Nic není jisté, ale s velkou pravděpodobností musím konstatovat, že oba kluci trpí pokročilým stadiem schizofrenie. Teď už nemůžeme nic dělat. Choroba se měla zjistit a léčit dříve, to by šla ještě potlačit léky, ale dnes v t
éto chvíli,  nelze nic dělat. Můj kluk je také schizofrenik, vím, co to je ...", povzdechl si lékař a vedl babičku ke dveřím. Nasadíme léky, které trochu pomohou, snad jednou něco věda vymyslí.

Dnes žijí oba kluci v opatrovnictví své babičky a dědy. Večeře probíhají odděleně, děda s babičkou kluky milují, - jsou jediní, kdo jim zbyl. Oni však před jejich zraky unikají, seč mohou.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Majka (Občasný) - 23.10.2000 > Příběh sice smutný,ale citlivě a hezky napsaný.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 23.10.2000 > Tak už chápu Tvůj komentář k mému Útěku.
Moc hezké. :-))
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 23.10.2000 > MOC SE MI TO LIBILO.NENI K TOMU CO DODAT.LILI
Body: 5
<reagovat 
origo (Občasný) - 24.10.2000 > Já se taky musím přiznat, že se mi to moc líbilo.. znám totiž taky dva kluky - schizofreniky.. je to strašná choroba.. mají poněkud jiné příznaky.. jsou v pohodě do té doby, než je to popadne a zavřou se do pokoje, kde jsou třeba pár týdnů v izolaci a probíhají stavy agrese atd.. Nejsou z ČR, tak předpokládám, že jim tímto nijak neublížím, že bych to o nich tady řekla.. a tak jsem si na ně vzpomněla při této Tvojí pěkně napsané povídce a musela jsem si zaplakat:)))
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 26.10.2000 > Martine tak dobrej námět a tak blbě napsaná povídka. To je vyprávění, které mi můžeš říct u stolu, ale není to povídka Je to strašně rozvleklé i když práce se slovy tam určitě je a vůbec není špatná. Ale rámec to nemá. Já bych tio napsal ještě jednou, pokud nebyl záměr napsat slohovou práci.
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 26.10.2000 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 8 8 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter