Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Limerick ostravský z kolekce Limerick
Autor: Naty (Občasný,Redaktor) - publikováno 11.10.2006 (00:00:00)
další ve sbírce>

 

 

 

Limerick ostravský

 

 

Povídala babka z Ostravy:

Už mě to s tím dědkem nebaví.

Dávno nemá sílu

fárat černou dírou,

najdu si jiného s Ostravy.

 

 

3.10.2006

 

Co je limerick



Poznámky k tomuto příspěvku
moyri (Občasný) - 11.10.2006 > to by mě taky zajímalo co je to,i experimenty s banalitou a novotvary by měly mít nějakou úrověň, sorry
Body: 2
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 11.10.2006 > moyri> Můžeš, prosím, upřesnit, co myslíš těmi "novotvary"?
<reagovat 
skold (Občasný) - 11.10.2006 > :))) trochu bych ale změnil slova na ostravský dialekt ,) ...
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 11.10.2006 > sköld> 

Významově by tomu "ostravština" jistě slušela, ale tu fakt neovládám

 

Navíc si nejsem jistá, jestli by taky slušela téhle staré klasické formě.


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 11.10.2006 > Naty> Cheche.Albiero ( Li Terra) píše limericky v hantecu.Vycházejí v jednom brněnském plátku.Ale záleží na přístupu autora.
Body: 5
<reagovat 
dadik (Občasný) - 12.10.2006 > pěkný
Body: 5
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 12.10.2006 > Tohle se mi fakt moc líbí... a jelikož mám rád Ostravu, zahrálas mi do duše...***
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 11.10.2006 >   Jenomže Tvé předcházející básně nejsou říkanky, ale skutečné básně. Takže jaký tím sleduješ smysl, když přecházíš k méně náročným věcem ?  ( Nechci říct, že by říkanky neměly svou hodnotu a náročnost, ale určitě ne takovou, jako  básně. )
Body: 3
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 12.10.2006 > Barča> 

Jsem hračička. Prostě jsem si to chtěla vyzkoušet.

Vlastně to začalo tím, že jsem objevila několik českých překladů anglických limericků, včetně těch slavných od pana Leara, a mé překladatelské srdce zaplesalo. Chtěla jsem si prověřit, jak bych se překladem do té formy strefila já.

Tohle vzniklo jen jako takové cvičení bokem.

Kromě toho, kdykoli objevím klasickou básnickou formu, v které jsem ještě nic nenapsala, nedá mi to, abych se s ní nezkusila vypořádat. Považuji to za velmi dobré a přínosné procvičování rytmu a rýmu.

Rozhodně tohle neobhajuju jako vrchol básnického umění. Pro mě osobně to má především takovou hodnotu, nakolik to po stránce obsahové a formální splňuje podmínky, kladené na limerick.


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 12.10.2006 > Naty>  V tomhle máš pravdu  ---  jako procvičování rýmu a rytmu to může být opravdu dobré. Svoji náročnost to má také, třeba jako vymýšlet jednoduché křížovky .... Teď mě ještě napadá, že možná v angličtině to zní mnohem lépe .... ne tak primitivně ..... Ta řeč, to je vždycky záhada a tvrdý oříšek ! Např. teď občas poslouchám z rádia Shakespearovy Sonety. A kupodivu se mi zdá, že v češtině znějí mnohem lépe, než v poněkud úsečné a tvrdší angličtině ....( On je ale recituje výborně Pavel Soukup ! )
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 14.10.2006 > to si napsala ty? To je super... mám kamaráda, co je sbírá, mohu mu to poslat?
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 14.10.2006 > jo ale máš tam překlep, tedy v prvním verši ti z Ostravy vypadlo "s"
Body: 5
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 14.10.2006 > Přeslička> 

Jé, dík, překlep opraven.

Poslat to, samozřejmě, můžeš.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter