|
U příspěvku:Trpělivost došla |
měděnobradý (Občasný) - 9.7.2011 > Co já vím, někdy možná jo. Ale univerzální měřítka na to, co je umění, neexistujou. Takže tím, že ho poznám, si jistý být nemůžu. |
U příspěvku:Trpělivost došla |
měděnobradý (Občasný) - 28.6.2011 > Jasně, ale moje hyperbola nemá žádné umělecké ambice :) |
U příspěvku:Trpělivost došla |
měděnobradý (Občasný) - 27.6.2011 > "Nebo vás všechny zabiju", já ti nevím, moc extatické. Sugestivnost tam asi bude, ale čekal jsem spíš něco ve stylu biblického gnóma a nějak mě to očekávání zklamalo. Je to jen výkřik. Kdybych napsal ááááááááááááááááá tak si pod tím půlka lidí představí stejný stav :) |
U příspěvku:*ZAKLETÁ* |
měděnobradý (Občasný) - 29.9.2010 > Opravdu nápaditý a výborný tvar. |
U příspěvku:z Oravy |
měděnobradý (Občasný) - 6.9.2010 > Mima> No já taky nejsem fotograf, jenom fotí přítelkyně, tak vím, že ten polarizační filtr by tomu mohl pomoci. Toť vše. |
U příspěvku:Lechty |
měděnobradý (Občasný) - 4.9.2010 > Dát tomu jiný název a je to jako z béčkového horrorru. Holčička má sladký úsměv, ale králíček oči ala "vidím svou smrt".
Přinde mi, že kolena dobré, rámují ten výjev tak hezky. |
U příspěvku:Zimní Vršovice |
měděnobradý (Občasný) - 4.9.2010 > cvakal> :D :D :D
Komentář jasně předčil hlavní dílo. Tomu se nedá odolat. |
U příspěvku:Tango |
měděnobradý (Občasný) - 4.9.2010 > Mně se to líbí. Duchařský spolek. |
U příspěvku:A prázdný domy jsou... |
měděnobradý (Občasný) - 4.9.2010 > Mishka> Hele a tos to fotila s bleskem, že se ti okraje toho výjevu tak nápadně ztmavují, anebo je to nějaká postprodukce? |
U příspěvku:A prázdný domy jsou... |
měděnobradý (Občasný) - 4.9.2010 > Mishka> Ale tak to vždycky nějak pomačkáš a nedejboha aby ti to něco nenaostřilo :D |
U příspěvku:Křičela jsem |
měděnobradý (Občasný) - 3.9.2010 > Přetvořit? To snad ne. Ono je hodně způsobů, jak báseň interpretovat, a poté, co ji autor dopíše, žije už svým životem. Ten kumšt ale vidím v tom, jestli se autorovi přes mnohoznačnost slov a osobních referencí, zkušeností a vnímání čtenářů daří ty čtenáře směřovat tam, kam chtěl. Promiň, ale z tvého popisu stavu věcí, nad kterými báseň vznikla, mně to zrovna nepřijde. Napíná sice obrazotvornost a zvědavost čtenáře, ale dle mého názoru nevyvolává chtěný pocit ani nepřibližuje ke kýženému obrazu.
Ale je to zase můj názor, jak říkám, druhý by mohl říci, že autorský záměr neexistuje a basta a já se můžu jít klouzat (nebo se spíš začít hádat, ale nejsem Eco nebo Culler, abych ho dokázal přesvědčit ;) )
PS: taky se omlouvám za neuvěřitelně pozdní odpoveď, ale ta pošta dole, kde chodí avíza, je tak snadno přehlédnutelná...
Hezký den. |
U příspěvku:z Oravy |
měděnobradý (Občasný) - 3.9.2010 > Výborná dokumentární fotka. Kvalitou to zas takové terno není. Je to strašně přepálené nahoře, i ta voda, chtělo to nastrčit polarizák :) |
U příspěvku:A prázdný domy jsou... |
měděnobradý (Občasný) - 3.9.2010 > To muselo být asi dosti technicky náročné chytnout tak hezky všechny ty bubliny. Super je to. |
U příspěvku:milovaná II. |
měděnobradý (Občasný) - 3.9.2010 > A tohle je zas taková čistě hezká turistická. |
U příspěvku:jede se na rodiný výlet |
měděnobradý (Občasný) - 3.9.2010 > Tohle mi uniká. |
U příspěvku:tančící |
měděnobradý (Občasný) - 3.9.2010 > Tohle se mi líbí. Ačkoli je to ve výsledku čistá abstrakce, člověk z toho cítí jisté spojení s kamenným materiálem, tak v tom tak neplave. |
U příspěvku:dabl |
měděnobradý (Občasný) - 3.9.2010 > Hej dobře rozmazané stromky. A je to vlastně celé dobré. |
U příspěvku:Kresby |
měděnobradý (Občasný) - 29.8.2010 > A proč by ta figura nemohla vypadat jako dřevěná loutka? Mně se to líbí, je to neotřelé. Anatomii neposoudím, nejsem nějaký kunstspecialist. PS: ta první je lepší... |
U příspěvku:Snídaně v trávě |
měděnobradý (Občasný) - 29.8.2010 > Je to takové hezky žensky něžné. Ono je to potřeba. Líbí se mi to. |
U příspěvku:Bez cavyků |
měděnobradý (Občasný) - 25.8.2010 > Sice se moc nehodí pominout hlavní dílo, ale jako to lepší mi přijde rozhodně to v komentářích. A je to GLUM! |
U příspěvku:Makrolon IV |
měděnobradý (Občasný) - 25.8.2010 > Žralok v zaplaveném industruálním prostoru. Super |
U příspěvku:Vlnový charakter hmoty |
měděnobradý (Občasný) - 25.8.2010 > Tady je skvělé světlo. Foceno v pozdním odpoledne, že? Jó, to bývá světlo takové měkoučké :) |
U příspěvku:Paprsky |
měděnobradý (Občasný) - 25.8.2010 > Jo, to je super. Připomíná mi to ty opěrné konstrukce dnešních velkých mostů ala most na Odrou. |
U příspěvku:Doma je doma |
měděnobradý (Občasný) - 25.8.2010 > Ta spodní nezaostřená plocha mě ruší. Buď bych tam zabral jen tu jednu ďourku nebo bych to vzal z jiného úhlu. Nevím. |
U příspěvku:Obydlený ostrov |
měděnobradý (Občasný) - 25.8.2010 > Skvělá barevnost. A taky by mě zajímalo, v čem to bylo, že ta hladina má tak dobré odlesky. |
U příspěvku:alena |
měděnobradý (Občasný) - 5.8.2010 > Super. Vždycky obdivuju, jak je možné vyvolat dojem pohybu párem barevných skvrn (ta postava nalevo mi vážně připadá, jakoby se právě otočila). |
U příspěvku:Sou toto dosti poetická prsa? ;) |
měděnobradý (Občasný) - 5.8.2010 > Prsa jsou to hezký, to jo, ale nejvíc mně přitahuje ta tajemná tmavá tvář s koketně našpuleným ramenem :) |
U příspěvku:... |
měděnobradý (Občasný) - 5.8.2010 > Skvělé. V náhledu náhrdelník, po rozkliknutí jsem byl opravdu překvapen. Dokonalý efekt. |
U příspěvku:Křičela jsem |
měděnobradý (Občasný) - 17.5.2010 > Tak, přišel jsem nakouknout a nejsem spokojen.
Abych nebyl lynčován, že jen co přijdu, už plivu síru, pokusím se své stanovisko objasnit.
Střídmost, oproštěnost výrazu jeví se mi zde spíše jako negativum. Je zde patrná absence jednotící linie, přitom jednotlivé obrazy mají určitý potenciál.
Synestetické "Teď se dívá/tím svým tónem!" je v básni jako pěst na oko. Znova: neupírám tomu poetičnost, ale neorganičnost výrazu z toho dělá spíš takovou rolničku na volském povozu.
Neříkám, že báseň není evokující, ale přemýšlím nad tím, jestli v té pozitivní míře.
Jestli to není jen nekonzistetní výplod, který boří hranice "autorského směřování čtenáře".
Schválně nechci použít termín autorská intence, neb si nejsem jistý, zdali něco takového vůbec existuje, ale každý autor má tendenci do básně vložit něco, čím by své čtenáře určitým způsobem směřoval - ať vidí realitu podobně jako on, nebo naopak zastírá své vidění, aby donutil čtenáře odkrývat, uvažovat apod. Vždy se tam bije princip jakéhosi náznaku s principem utajování, principem metafor. To všechno funguje, pokud v závěru dostaneme určitý obraz nebo vytvoříme efekt, který nám dá lépe pochopit "autorův svět". Tady mi však přijde, že princip zatajování převažuje nad sdílností. A ono se pak často stává, že takovouto hříčku zaplníme vlastními fantaziemi a vyvstanuvší obrazy připisujeme imaginaci básníkově, ačkoli si v rozehrané partii už hrajeme sami se sebou. Stále se mi nechce věřit, že smrt autora je směřování poezie.
3. |
U příspěvku:Třicetosum ve stínu |
měděnobradý (Občasný) - 9.3.2010 > g morr> Aha, ok. Abych pravdu řekl, tvé osvětlení mě nijak dál neposunulo. Ale proti gustu žádný dišputát. Zabedněný nejsem. |
U příspěvku:Třicetosum ve stínu |
měděnobradý (Občasný) - 8.3.2010 > g morr> Co si pod "Odvar" mám představit? Můžeš to nějak rozvést? |