|
U příspěvku:081714 |
xmark (Občasný) - 24.9.2014 > Čtvercový výřez z náhledu bych hodnotil lépe než širší verzi v příspěvku. Jsou to především úplně jiné fotky s úplně jinými příběhy, ta v náhledu je - pro mne -tajemnější, nechává mi více prostoru k vlastní imaginaci. |
U příspěvku:bez názvu |
xmark (Občasný) - 6.12.2013 > iggi> Legálně asi ne.
Ale jezdí sem spousta Rusů a co asi tak mají po kapsách? Tedy, jako nekuřák si alespoň myslím, že když kuřák někam cestuje, tak si veze cigára s sebou. |
U příspěvku:Motejl |
xmark (Občasný) - 15.10.2013 > Nemůžu jinak :-) |
U příspěvku:Hurá do skal! |
xmark (Občasný) - 24.9.2013 > popleta79> Nahoře přes odkaz "další v kolekci" - klasické totemácké cestování časem. :-) |
U příspěvku:Hurá do skal! |
xmark (Občasný) - 12.9.2013 > Tahle fotka má už alespoň nějaký prostor a náznak kompozice, je to jistý pokrok proti těm předchozím. |
U příspěvku:Kontakt |
xmark (Občasný) - 12.9.2013 > .. |
U příspěvku:Housecké vrchy po druhé, tentokrát v zimě. |
xmark (Občasný) - 29.3.2013 > Krajina krásná, fotka řemeslně podprůměr.
+
výběr motivu, místa, sněhový poprašek na kopci
-
uřízlé koruny bříz v popředí, nudná obloha, příliš tmavé popředí vs. světlá obloha - pokud se bavíme o krajinářské fotografii, evidentně chybí přechodový filtr, hodil by se i polarizák, vzdálený kopec by s ním snad byl prokreslenější, obecně to celé postrádá jiskru, kontrast v detailech, zřejmě i otázka použité techniky a postprocesingu |
U příspěvku:prosinec'12 |
xmark (Občasný) - 20.12.2012 > .. |
U příspěvku:stehlik |
xmark (Občasný) - 3.11.2012 > .. |
U příspěvku:Památník v Chodkových sadech. |
xmark (Občasný) - 3.11.2012 > čtenář> Chotkovy sady! |
U příspěvku:Parabola |
xmark (Občasný) - 24.8.2012 > Dobrá trefa :-) |
U příspěvku:přichází déšť |
xmark (Občasný) - 13.8.2012 > Jak má vypadat HDR fotka?
V první řadě to musí být dobrá fotka. Takže objekt, kompozice, světlo... Nejde začít s něčím, co je totální chaos, a nasadit na to HDR a očekávat něco koukatelného. Základem kvalitního jídla jsou kvalitní suroviny a s fotkou je to totéž. Jakákoli výtvarná technika (HDR, lomo, hrátky v temné komoře atd.) musí mít základ v kvalitní práci fotografa před tím, než zmačkl spoušť.
Řadě fotek může umírněné použití HDR pomoci, protože digitální zobrazovací řetězec prostě nemá DR lidského oka, viz. odkazovaný článek, a pak jsou scény, které se bez použití HDR prostě vyfotit nedají, a to ani s přechodovým filtrem...
Výsledek samozřejmě bude vždy otázkou kvality algoritmů použitého sw, hlavně ve fázi převodu HDR dat do zobrazitelného souboru, a estetického cítění fotografa, který s tím softem pracuje. A v neposlední řadě jde o souznění vkusu mezi fotografem a divákem. |
U příspěvku:přichází déšť |
xmark (Občasný) - 13.8.2012 > Cyberian> Není to úplně o HDR, ale tenkrát mi to přišlo zajímavé, tak jsem si založil tenhle článek - http://www.dpreview.com/news/2009/3/18/apical. |
U příspěvku:kostivalový |
xmark (Občasný) - 9.8.2012 > jaxxana> Nejsou u nás zase tak vzácní. Křivoklátsko, Posázaví, tam jsem je viděl ve větších počtech, jinak na řadě stepních a lesostepních lokalit středních Čech, jižní Moravy... Ideálně na přelomu července a srpna. |
U příspěvku:květelový |
xmark (Občasný) - 18.7.2012 > Janie> :-) Někdy je to docela přetahovaná a někteří při tom zvládnou i poletovat. Už jsem též viděl samičku, jak přímo při aktu znuděně ucucávala nektar... |
U příspěvku:jetelový |
xmark (Občasný) - 12.7.2012 > Vyhaslá> Modrá je třeba tady - http://motyli.kolas.cz/modras/11522454.htm ;-) |
U příspěvku:čárkovaný |
xmark (Občasný) - 3.7.2012 > Vyhaslá> Díky, to jsem rád. |
U příspěvku:Studie |
xmark (Občasný) - 14.6.2012 > Thumb> Mezikroužky pomáhají k dosažení většího zvětšení. Hloubku ostrosti zvětší jedině přiclonění.
U makra lze použít focus stacking (popis třeba zde: http://www.macrophotography.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=105%3Askladani-fotografii-1-ast&catid=45%3Ajak-fotografovat&Itemid=2&lang=cs). Ale pouze pro statické objekty... |
U příspěvku:První sníh |
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > .. |
U příspěvku:Studie |
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > Thumb> Mezikroužky k větší HO nepomohou a TK spíše naopak, jsou totiž pouze 3 faktory - ohnisková vzdálenost, clona a poměr zobrazení (jak na čipu, tak potom na výslednou velikost prezentace). |
U příspěvku:Studie |
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > P.S. Šířku příspěvku jsem upravil, aby se to vlezlo na monitor. |
U příspěvku:Studie |
xmark (Občasný) - 12.6.2012 > Thumb> Soumračník rezavý Ochlodes sylvanus. Ve starší literatuře jako O. venatus. Venatus byl popsán ve východní Asii, sylvanus v Evropě, časem se přišlo na to, že to je stejný motýl, tak dostal přednost dříve publikovaný název O. venatus. Až teprve koncem 20. století molekulární biologové přišli s tím, že asijský a evropský soumračník jsou různé druhy, takže teď v Evropě zase létá sylvanus a v Asii původní venatus. Pěkný motýl se zajímavou historií. A pěkné fotky. |
U příspěvku:zlatožlutý |
xmark (Občasný) - 3.6.2012 > Cyberian> Idaea aureolaria taky přes hrdlo neleze úplně hladce, ono není zvykem, aby v jednom slově byly všechny samohlásky. |
U příspěvku:.oOo.. |
xmark (Občasný) - 21.5.2012 > Jak jseš si sama vědoma, námět není originální, ale to samo o sobě není chyba. Jen prostě z těch všech kapek na listech, co jsem už viděl, tyhle nijak nevybočují, takže do týdne už nebudu vědět, že jsem tu něco psal.
Souhlas s J&mesem, při tomhle seskupení ve stylu filmového pásu bych byl pro jednotný formát. |
U příspěvku:fenyklový |
xmark (Občasný) - 21.5.2012 > Cyberian> Pěkné portfolio, díky za odkaz. Tím "tvorba jako" myslíš obsahově (pavouci), nebo technicky (extrémní zvětšení)?
Do pavouků se moc nehrnu, i když si občas nějakého pěkného vyfotím, no a výbavu na makro jsem v zimě rozšířil právě směrem k fotkám cca 3:1, momentálně se s tím učím pracovat :-) |
U příspěvku:pappiorama 5 |
xmark (Občasný) - 12.5.2012 > Světlo na pytel, chtělo by to odraznou desku nebo alespoň blesk. |
U příspěvku:fenyklový |
xmark (Občasný) - 11.5.2012 > tarsan> Souhlas, kouzlo starých litografií je nedostižné. A to se netýká jen zpodobňování hmyzu a jiných přírodnin. Tak nějak to platí i obecně, máme hypermoderní technologie a materiály, ale vytratil se duch poctivé lidské práce, který dřív býval i v úplně obyčejných věcech. Třeba když srovnám dřevěné autíčko po tátovi, se kterým jsem si jako malý hrával u babičky, s dnešními plastovými "bouráky" made in China... |
U příspěvku:fenyklový |
xmark (Občasný) - 5.5.2012 > tarsan> Těší mě, že fotka vyznívá tak, jak byla myšlena. Jestli někoho k něčemu navíc inspiruje, tím lépe... Myslím, že tvou výzvu skvěle naplňuje třeba takový Martin Pustelník, jestli se přidá někdo tady na Totemu, nevím. |
U příspěvku:fenyklový |
xmark (Občasný) - 5.5.2012 > Díky všem za zastavení a reakce, jednoho to potěší ;-) |
U příspěvku:bodláková |
xmark (Občasný) - 17.4.2012 > neandrtalec> Kopčem rád |
U příspěvku:červenooký |
xmark (Občasný) - 4.4.2012 > kayman> Reintrodukce ze Slovenska v 80. letech. |