|
U příspěvku:Léto s Magorem |
PUDr. (Občasný) - 7.10.2011 > Moc pěkný, jen ten předčítač by měl trochu zhubnout. :) |
U příspěvku:řeč očí |
PUDr. (Občasný) - 7.10.2011 > Krásné zachycení rozhodujícího okamžiku. Ve výrazu očí vidím namíchanou ublíženost, vztek i překvapení. Černé panenky hezky dávájí fotce nejen potřebný jasový kontrast, kterého je ve zbytku snímku minimum, ale i barevně se zdají být mimo sépiovou škálu.
Přestože nejsem zastáncem velkých retuší, tak ale tady bych se určitě pokusil odretušovat kromě toho tmavého fleku vlevo za hlavou i autorčin stín, který tonalitou i mírou rozostření dost splývá s postavičkou dítěte a ještě se dotýká okraje snímku. |
U příspěvku:Na pouti |
PUDr. (Občasný) - 5.10.2011 > wizigot> Připojuji se k názoru huwik/y na tuhle sérii fotek. Přestože opakování motivu, které spojuje 1. a 3. fotku je zajímavé, tak z těchto "produktových" fotografií na mě žádná atmosféra ani pouťová nálada nečiší. To byl, dle vlastních slov autorky, záměr při focení a toho podle mě nedosáhla. Přestože něktěří hodnotitelé ji tam objevili, tak napr. IAN HEROICKY je evidentně ovlivněn vztahem k objektu, který je předmětem fotografie č.2 a vlastními nostalgickými vzpomínkami. Proto se domnívám, že si tu atmosféru "dotvořil" při vzpomínce na své zážitky místo toho, aby ji hledal ve fotkách. |
U příspěvku:Kočičková II. a III. |
PUDr. (Občasný) - 5.10.2011 > |
U příspěvku:Kočičková II. a III. |
PUDr. (Občasný) - 5.10.2011 > Taky se mi líbí zejména ta první. Zkoušel jsem schválně na ni zapomenout při prohlížení toho detailu květu, ale to kontrastní pozadí a viditelnější přirozené nerovnoměrné (téměř bodové) nasvícení mě zaujalo více. Osobně bych asi nahoře a vpravo přiříznul, ale to už je čistě subjektivní pocit. |
U příspěvku:"... "předělový", ryze soukromý rozhovor" |
PUDr. (Občasný) - 19.8.2011 > bohužel, Google vůz by to cvaknul stejně dobře.
Pro srovnání posílám odkaz na ztvárnění podobné pražské reálie:
http://www.pavelpola.cz/foto/pismenkovy-pan/ |
U příspěvku:Kapka v mracích |
PUDr. (Občasný) - 19.8.2011 > je mi líto, takový záznam reality se dá pořídit v kteroukoli denní dobu na jakémkoli rybníce čí tůni. Navíc ty zdrclé chuchvalce čehosi na mě působí vyloženě odpudivě. v době analogové bych tipoval, že autor nosil negativ měsíc zabalený v kapesníku, než z něj zhotovil fotku. |
U příspěvku:... |
PUDr. (Občasný) - 18.8.2011 > Hezká fotka. V tomto případě mi ani nevadí "jen tak trochu" nakolněný horizont. Ale ta přidaná vinětace mi přijde už přehnaná. Ubraním vinětace by se zviditelnil i vetší kus kytky dole - zesvětlení pozadí za kytkou by mohlo pomoci tomu, aby květ přestal přitahovat zbytečnou pzornost diváka - nyní není jasné, co to vlastně je. |
U příspěvku:nevlídno :-( |
PUDr. (Občasný) - 16.8.2011 > hezká fotka. možná by se daly oříznout i ty strany až do kinofilmového poměru stran. pak by to horní oříznutí nebylo tak nápadné. |
U příspěvku:*prej nemáte rádi kočky ? * |
PUDr. (Občasný) - 16.8.2011 > povedená provokace, která se snaží potvrdit averzi vůči fotkám domácích mazlíčků, jejichž majitelé potřebují sdílet své city s ostatními aniž by tušili, že i to vyžaduje něco umět.
rozhodně u mě aspiruje na vrchol nevkusu a na dno žumpy pod domkem v němž přebývá fotografie.
Nejsem si jistý do jaké rubriky by se to vešlo. |
U příspěvku:... |
PUDr. (Občasný) - 16.8.2011 > Jako ilustrace k básni by se hodila. Bohužel technická kvalita - barevý šum a trochu nelogicky ostré konce některých větviček - mi dojem kazí. Převod do ČB by fotce dle mého názoru pomohl. |
U příspěvku:Poselství XX. století |
PUDr. (Občasný) - 16.8.2011 > Nejtěžší součástí publikace fotky bylo vymýšlení názvu. První nápad - "Kamufláž XX. století" - by obsah degradoval na pouhé skrvny. Další ekologicky laděné nápady jako "Ropná krize", "Ropná eroze" by zas příliš přímočaře odkazovaly na materiálový obsah.
Protože abstraktní fotka konkretní obsah vlastně nemá, tak jsem ho nechtěl předem nikomu podsouvat.
Souhlasím s názorem, že fotka má mluvit sama za sebe.
Fotka není nijak počítačově manipulována kromě bežných úprav kontrastu a ostrosti. |