|
U příspěvku:Poušť ukradla mi kus srdce |
kulamyl (Občasný) - 22.5.2008 > ariel> Dobře, vezmu to teda za autorku. Ta podstata bytí je tam jako pěst na voko... Fakt nevím, co se ti na ní líbí. |
U příspěvku:Ze životů |
kulamyl (Občasný) - 22.5.2008 > šedé> No, kdybychom chtěli být hodně, ale opravdu hodně polopatičtí, tak asi ano. Jinak je to ale s formou a obsahem dost problém, největší asi právě u poezie, u té moderní je naprosto nemožné formu a obsah oddělit (u té tvojí by to ale možná šlo:-) Ale mám docela dobrý příklad: Budovatelská poesie pravděpodobně dojímá svým obsahem, protože ten je všem "budovatelům" stejný. Proto tehdy došlo k problému s hodnocením poezie. Ano budovatelská poezie je kýč. |
U příspěvku:V lese |
kulamyl (Občasný) - 21.5.2008 > To je tak blbý, až je to dobrý. |
U příspěvku:věnováno Františkovi... |
kulamyl (Občasný) - 21.5.2008 > ... no a? |
U příspěvku:Ze životů |
kulamyl (Občasný) - 21.5.2008 > Nebudu to hodnotit, ale všimni si reakcí, prakticky každý si našel jednu, dvě, tři, které pochválil, žádná z nich v hodnocení výrazně nevyčuhuje ani na žádnou není zapomenuto. Každý si našel tu svoji. To je poměrně nezvyklé. Z nějakého důvodu jsem si přitom vzpomněl na definici kýče podle profesora Vlastimila Zuzky, který přednáší estetiku na filosofické fakultě: "Dílo je kýčem tehdy, pokud nedojímá samo sebou, ale tím, co zobrazuje." Myslím, že to stojí za zamyšlení. |
U příspěvku:Autofelace |
kulamyl (Občasný) - 27.4.2008 > Jaktože z Baudelaira se mi nezvedá kufr, ale z tohohle jo? |
U příspěvku:jaro III |
kulamyl (Občasný) - 20.4.2008 > MiKa> A jo, ty vole, jdu se zakopat... |
U příspěvku:... |
kulamyl (Občasný) - 20.4.2008 > Ta je nová, že? Cejtim tam trochu toho Hrušku, nicht war?
...a pořád přestávám kouřit. |
U příspěvku:Navzdory |
kulamyl (Občasný) - 20.4.2008 > anjelik> Nechápu ale tedy, co vlastně svou výzvou míníš? "...kdo TO vidí jinak..." Co je TO? |
U příspěvku:jaro III |
kulamyl (Občasný) - 20.4.2008 > čtenář> No... já si právě přečetl top deset a domnívám se naopak, milý totemisté, že je jaro vám vůbec nesvědčí... |
U příspěvku:Žádný příběh |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > Slovní onanie. Taky to někdy dělám. Ale nikomu to neukazuju. |
U příspěvku:na dlani nebe |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > Vyzařuje z toho silný autentický pocit, ale ten je v dlouhé básni rozmělněný. Nešlo by to nacpat do pěti řádek?
|
U příspěvku:Navzdory |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > "je to o mně... kdo to vidí jinak, ať napíše svou vlastní verzi..." Jakože ať napíše tvoji báseň jinak? Není to absurdní? |
U příspěvku:El pan,tinto e amor |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > To je překlad nějaké staré španělské básně? Španělsky neumím, ale v češtině mi to zní dost banálně. A nesouhlasím s vřes, ty rýmy tomu možná dávají oháňku navíc, ta ale rozhodně není slušivá. |
U příspěvku:Dumavá |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > Dumavá? Já teda fakt nemám o čem dumat, duše-zahrada, to je přece takové klišé... |
U příspěvku:jaro III |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > Pardon, mlčení v tvém vlčení mě pohoršuje |
U příspěvku:sluneční hádanka |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > Jo, dobrý, líbí se mi ten lapidární styl, který zajímavě kontrastuje se zvláštní fantaskností, je to opravdu
v jazyce zakletý
dvojjediný vesmír.
A nejlepčí je, že mi to nic a nikoho nepřipomíná, fakt originální. |
U příspěvku:R. |
kulamyl (Občasný) - 19.4.2008 > No já teda nevím, co se vám na tom všem tak líbí, mně to přijde docela fádní. Oceňuju alespoň, že si to na nic nehraje, ale žádní velká poezie to nebude. |
U příspěvku:etapy |
kulamyl (Občasný) - 26.2.2008 > No já nevím, mně se to zdá na poezii nějak málo, to holanovské použití předložky navzdory to nenapraví, naopak. |
U příspěvku:Krysa |
kulamyl (Občasný) - 26.2.2008 > Hu! Po pravdě už jsem dlouho neviděl takovou slátaninu. Je to jak když pejsek s kočičkou vařili dort. V první větě máš slovesa v trpném tvaru (hnán, nakopnut), které evokují takzvaný vysoký styl a vzápětí rýmuješ válet-kálet. Lahůdky sladké, bože, čekal bych jahůdky a ono najednou tělo tvé mrtvé. Brrr. A jdeš teda městem nebo trávou a lesem? A botou těžkou ses nakopnul ty sám? Nebo tvoje milenka? Nebo nějakej nácek, kterej šel zrovna kolem? A ta poslední sloka, tu raděj ani nebudu komentovat, je už na hranici trestného činu.
Promiň, ale z tebe básník nikdy nebude. A radši už to nikdy nezkoušej, citlivější povaze bys mohl ublížit. |
U příspěvku:(konzerva) |
kulamyl (Občasný) - 26.2.2008 > mně se to taky líbí |
U příspěvku:Chlap valí sud |
kulamyl (Občasný) - 12.2.2008 > Jo máš pravdu, ty tečky jsou tam nový, jsem rád, že vím, že někoho serou, takový tři malý mrchy... |
U příspěvku:Tak ještě jednou |
kulamyl (Občasný) - 11.2.2008 > Jak nádherně prosté! Líbí se mi ta mnohoznačnost a přitom prostota, člověk si do toho může vkládat vlastní významy jako do těch panenek, aniž by něco zkazil. Což je v podstatě definice žánru: Tato báseň je alegorie. |
U příspěvku:Vyznání |
kulamyl (Občasný) - 11.2.2008 > V básních a na Totemu i hovna mohou mrkat. |
U příspěvku:Chlap valí sud |
kulamyl (Občasný) - 11.2.2008 > annatar> HALUZE
Ta báseň zůstala úplně stejná, změnil se akorát název tý vesnice. |
U příspěvku:Vyznání |
kulamyl (Občasný) - 11.2.2008 > annatar> Tvé hovno...
...jako by na mě mrklo! |
U příspěvku:Chlap valí sud |
kulamyl (Občasný) - 9.2.2008 > wandalka> Sakryš, tuhle poznámku jsem nějak přehlédl:
Ne nejsem! Jsi už druhý člověk, co mě podezřívá, že tady píšu za dvě osoby. Tohle je šílený. Co vás to vůbec napadá? To si tady běžně lidi takhla hrajou,že jste tak podezřívaví?
Tohle prostředí je šílený, ten způsob komunikace, urážky, výsměch, arogance, podezřívání... (hlavně si tenhle výčet neber osobně)
Musím si od toho dát nějakej čas pauzu.
A jmenuju se Kuba.
|
U příspěvku:Vyznání |
kulamyl (Občasný) - 8.2.2008 > zase zkrvák> Tuhle jsem ale fakt vážně nemyslel... :-) |
U příspěvku:Chlap valí sud |
kulamyl (Občasný) - 7.2.2008 > zase zkrvák> ok
Já vím, že to není úplně obvyklý způsob psaní, že je to do značný míry vykonstruovaný. Nicméně tenhle text už je staršího data a je jedním z mála, za kterým si pořád stojím, a mám na něj i pozitivní ohlasy.
Chápu přitom, že každý to nemusí brát. Ale zkusme to ještě takhle: Co kdybych tomu neříkal báseň, ale veršovaná černá groteska? Přiznal bys pak tomu určitou estetickou hodnotu?
PS:Až teď jsem si pořádně přečet toho Iva Šmoldase. Je to ten týpek, co občas vystupuje v zábavných televizních pořadech, že jo? Nevěděl jsem, že píše i poezii. Je to přesně ten styl, co se mi líbí. A když už jsme se dostali z té agresivní polemiky, přiznávám, že i tvoje texty se mi líbí, tady na Totemu je to rozhodně nadprůměr. |
U příspěvku:Stařenka |
kulamyl (Občasný) - 7.2.2008 > ing. Editor> V podstatě souhlasím, myslím, že jsme došli k určitému konsenzu, což by mělo být cílem všech debat, i za cenu vyvrácení vlastních domněnek. Ne dokázat soupeři, že já jsme kápo a on je lůzr.
Takže ok. |
U příspěvku:tak podruhé....alergické blues |
kulamyl (Občasný) - 7.2.2008 > wandalka> A co když z těch pěti bude zrovna nejlepší ta třetí a já ji propásnu? Ale na tomhle už se asi neshodnem, to je prokletí internetových serverů. |