Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:2 črty z Itálie
Lin Sien Ti (Občasný) - 31.8.2010 > Právě jsem trávil dva týdny v i-tálii, tak sem se šíleně pobavil tímhlemctím!
U příspěvku:podběl
Lin Sien Ti (Občasný) - 24.1.2010 > Moc pěkný.
U příspěvku:Sněhový vodník
Lin Sien Ti (Občasný) - 20.1.2010 > Tvrdý, ten život - samsára. Zkoušky - očisty, jedna za druhou, poslední dobou obzvlášť.
U příspěvku:Sešité
Lin Sien Ti (Občasný) - 11.1.2010 > HanaKonvesz> odkudpak?
U příspěvku:Rozloučení s Felipem
Lin Sien Ti (Občasný) - 11.1.2010 >
U příspěvku:deinkarnace
Lin Sien Ti (Občasný) - 4.1.2010 > Ještě zbývá dodat další dva zákony u této básně: zákon o zachování energie a zákon o zachování prázdného objevování a mizení myšlenek. Pak vyjde najevo, že vše je transformace bez počátku a konce - a je klid.
U příspěvku:Na prahu
Lin Sien Ti (Občasný) - 4.1.2010 > germanica> 
U příspěvku:Celistvé na části
Lin Sien Ti (Občasný) - 12.5.2009 > ariel> Díky, Arieli. Hlubší věcné kritiky si vážím, je na totemu vzácná.
U příspěvku:Bílá
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.3.2009 >

                        

U příspěvku:Větru poslušna
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.3.2009 > Zeanddrich E.> 

No, z buddhistického pohledu nemají věci ani bytosti žádnou trvalou podstatu, tedy ani písek. Říká se, že jejich podstata je "prázdná", nebo že prostě nemají nezávislou existenci. To ale neznamená, že se "neprojevují". Není to jednoduchý, tohle vysvětlit.

U příspěvku:Z.
Lin Sien Ti (Občasný) - 5.3.2009 >  Docela úderná..., vzpoměl jsem si některé texty expresionistů.
U příspěvku:Paže přes tři roky
Lin Sien Ti (Občasný) - 5.2.2009 > "Stál jsi na břehu/ - a vodník čeřil hladinu / tvého bývalého domu". To je pro mě moc hezký obraz. Celé mě to oslovilo, moc fajn text.
U příspěvku:Snídaně v šachovnici
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2009 >
U příspěvku:K ledu s Tebou!
Lin Sien Ti (Občasný) - 23.1.2009 >

Tahle mě zaujala. pěkná.

U příspěvku:Vodníkovi
Lin Sien Ti (Občasný) - 15.1.2009 >
U příspěvku:O lovení (večeře)
Lin Sien Ti (Občasný) - 14.1.2009 >

*

U příspěvku:Největším rizikem je sexuální styk z cizinci
Lin Sien Ti (Občasný) - 13.1.2009 >
U příspěvku:V skrytém doteku
Lin Sien Ti (Občasný) - 13.1.2009 > čtenář> 

Vida, "čtenář" se nám opět probral k aktivitě, tentokrát zřejmě z útrob Ústavu pro českou literatutu nebo z nějaké katedry českého jazyka při Filozofické fakultě. Přišel poučit kdo co ví a neví, proč je/není básníkem, o čem je co v literární teorii, ale hlavně... co VÍ on sám.

Je to tak komické, jak se snaží... rozhodovat, soudit, poučovat. Počkám si na jeho vlastní tvorbu, bude to myslím velmi přínosné a poučné.

U příspěvku:Zase
Lin Sien Ti (Občasný) - 12.1.2009 > Kdyby...(chyby) v té básni chyběl první a poslední verš, mně by se líbila. No, ale je to tvůj text, tvé vnímání.
U příspěvku:V skrytém doteku
Lin Sien Ti (Občasný) - 12.1.2009 > kolohnát> No, dobře, tak jsou pro tebe ty, kolohnáte, ty stránky hloupé, mně to nijak nevadí. Možná sis mohl přečíst, že jde o blog "autorské tvorby", tedy ne literární teorie či kritiky. Vzmach je prostě také třeba "autorský", něco jako "tvůrčí nastartování, impuls". Na označení až tak nesejde. Je zbytečné tu mluvit o teorii, kde žádná není. Je to prostě setkání autorských příspěvků + třeba několik děl od autorů minulosti. Takže: teorie ten blog nenese.
U příspěvku:V skrytém doteku
Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> Aha, no vidíš, zrovna se chystám súfíjce víc studovat, tak díky. Jsem rád, že jsi mě na něj upozornil.
U příspěvku:V skrytém doteku
Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> Ne, myslím to vážně, neznám ho...
U příspěvku:V skrytém doteku
Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> No co já vím? Quašarjího jsem neptkal, kdo to byl či je?
U příspěvku:V skrytém doteku
Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> "Vzmach" je prostě něco jako impuls, aktivita, zasažení vedoucí k tvůrčímu projevu. Vždy je tu pro nějaký symbol, nějaký archetyp,obraz -  ale prostě projeví se ve vědomí "nárazem". Je to pro mě podobné, jako když se spustí rychle snový proces. Sny nejsou bezcenné, pokud chápeme, že je to naše mysl, která jimi něco sděluje. Není zde nic nesmyslného, jen "my", kteří nerozumíme sdělení. Právě tak je vzmach něco jako "zasažení symbolem", které spustí tvůrčí proces. Takže trošku kostrbatě vyjádřeno, tak to vnímám.
U příspěvku:Větru poslušna
Lin Sien Ti (Občasný) - 8.1.2009 >  Možná, že prázdnou podstatou písku je přesypávání.
U příspěvku:Pochopení
Lin Sien Ti (Občasný) - 8.1.2009 > Džajata> Neměla. Ale i tak se na ni asi dá dívat. Vlastně... kus humoru v tom je, když třeba něčí život od dětství zdobí krycí "deštník" proti něčemu, co nechápe. A přijde mu, že se vylodil na místě plném agrese, neporozumění a divných her. Je to ale vlastně o jeho "nepochopitelné" obraně, bázni, neotevření se "světu", jak je. Ano, vlastně je to z odstupu i humorné.  
U příspěvku:Memorandum o Buddhově kosti
Lin Sien Ti (Občasný) - 3.1.2009 > Lei> 

Aha, tak je mi to trošku jasnější. No, mně byli Konfuciánci vždycky cizí a celkem se mi líbily žerty na jejich účet v některých textech spojených s Mistrem Čuangem. Jen jsem nějak nepochopil ten " doklad vztahu velkých osobností konfucianizmu k buddhizmu", to si budu muset víc načíst, o těchhle vzájemných vztazích vím velmi málo.

Díky moc. Kdybys měl nějaké kratší překlady (hlavně básnické, ale nejen) - a líbil se ti můj nový blog, budu za poskytnutí překladů rád.

Když už mi "konkurence" tento překlad vyfoukla.

Viz. www.cchi-lin.blogspot.com .Chtěl bych z toho "blogu" udělat spíš něco jako místo setkávání.

U příspěvku:Memorandum o Buddhově kosti
Lin Sien Ti (Občasný) - 3.1.2009 > Lei> 

Však jo, Lei. Mě by celkem zajímalo, čeho to byl "mistr", ten autor, esejista. Konfuciánec? Zdá se mi skvělé, že takto překládáš. Oghledně autora - zajímá mě to proto, že mi trošku unikla motivace toho autora, jen z toho koukalo, že poklonkoval (jak bylo v Číně i jinde na Východě před autoritou zvykem) a nepřál si šíření buddhismu. Ovšem (bohužel) krom pověstí, dohadů a drbů toho argumentačně moc neshromáždil.

Lidová recepce a praxe jakéhokoliv náboženství a duchovní cesty je vždy adekvátní představám vzniklým na dané úrovni inteligence, intuice a pochopení. Proto se dějí excesy. Kdyby měli pozdější vyznavači Kristova učení jeho úroveň "duchovního pochopení", nemohli by se dodnes někteří dobrovolně masochisticky přibíjet na kříž atd. Našli by si vyšší cestu, jak se Kristovovu učení přiblížit.

Mám jen otázku: když píšeš, že je známo, že Chan Jü buddhismu nerozuměl, jakou hodnotu ohledně "buddhismu"(krom literárně archivní) ten článek má? Jako svědectví doby? Pak jsou tu totiž pomatenci, co buddhismu nerozumí, nezajímá je, ale jaksi jim vadí - nevědí o něm ani tolik, co Chan Jü, ale budou tohle vydávat za směrodatný pohled.  Tedy tím nechci zpochybňovat, jak to někdy bylo v praxi, jen říct to, že pro povrchní všeználky-neználky je to vodítko, aby hlásali hlouposti (čemuž ovšem samozřejmě nelze bránit).

Nicméně nebudu dál k tomu plkat: tobě díky za skvělý překlad zajímavého textu. Kéž je jich víc.

U příspěvku:Memorandum o Buddhově kosti
Lin Sien Ti (Občasný) - 3.1.2009 > Jo, ještě body za překlad.
U příspěvku:Memorandum o Buddhově kosti
Lin Sien Ti (Občasný) - 3.1.2009 >

Překlad je fajn, obsahově je text zavádějící, spíše komický , než věcně chápající. U samotného autora je vidět, že mu "buddhismus" prostě vadil, takže jakápak věcná polemika. Je to podobně jako u nejmenovaného zdejšího "křesťana", který se snaží spíš zesměšňovat, co nechápe, než se vzdělat v tom, s čím vede polemiku. Autora článku jak vidno zajímali viditelně vnější stránky a drby (říká se). Pokud by buddhismus měl být považován za učení barbarský národů, pak by za ně musel být považována třeba taková Indie Véd a Upanišád, což vyznívá dost legračně. Všichni, kdo mají základní povědomí ohledně buddhismu ví, že "Buddhovi nikdy nikdo nesloužil", on sám nikdy po nikom nechtěl, aby ho uctíval a vše co si někteří lidé sami později o něm obřadně "zdůvodnily" bylo u takovýchto dáno úrovní jejich mysli a náhledu na Buddhovo učení, a jejich vlastním převědčením, nikoli samotnou naukou. Dodnes jsou různé úrovně - někdo chce požehnání skrze šál kolem krku, někdo chápe, že důležitější je sama Budhova nauka. V tom je rozdílnost mysli u lidí všude. Buddha po svém "probuzení" předával nauky (ne své ostatky) těm, kdo prostě měli zájem jít cestou k vysvobození ze světa plného utrpení. Nejde tedy o žádné "vnější náboženství",  a pokud byly v nižších stupních Théravády uznávány později sochy Buddhy, tak ne k jejich uctívání, ale podobně jako v křesťanství jako symbol "duchovního stavu", v tomto případě stavu, který překračuje smrtelnost světa. Ohledně stravy se ví, že Buddha sám se vzdal při své duchovní cestě askeze a pochopil že střední, vyvážená cesta vede k cíli, nikoli umrtvování těla. Jinak je v textu cítit spíš samolibost a poklonkování autora textu, viz.Poníženě jsem si myslel, že Vaše nejosvícenější kulturní i bojovné císařské Veličenstvo za poslední tisíce a stovky let nemělo sobě rovného, pokud jde o mohutnost ducha či o vynikající udatnost. Nejdřív, když jste nastoupil na trůn, nepovoloval jste, aby se lidé dávali na dráhu buddhistických či taoistických mnichů a rovněž jste nedovoloval výstavbu nových klášterů. Stále jsem si myslel, že Kao-cuovy záměry budou bezpochyby dovedeny do konce Vašima rukama. Ale i kdyby nebyly, cožpak je možno naopak dovolit, aby se situace zcela obrátila a ještě přispět k rozkvětu oněch učení?  

Relikvie Buddhových kostí je spojena hlavně s náhledem již zmíněné Théravády, že i v tom, co zůstane po "osvíceném", který uskutečnil poznání prázdnoty jsou "stopy a aspekt moudrosti" v tom, co ještě zůstalo na úrovni těla. V Buddhově nauce, ani v podějších navazujících textech nic o klanění se tělu a jeho ostatkům není, ve všem (tedy i v tělesném projevu), je viděna úroveň moudrosti "toho, co překračuje veškeré pomyšlení", stavu "za", čehož esencí je plodivá prázdnota, matka všech věcí. Mezi ní a absolutnem Jedinosti není rozdílu. Je tudíž naprostá hloupost si myslet, že by se v "buddhismu" uctívalo samo tělo či "samy ostatky", ať kohokoliv. Jsou to jen projevy, stopy, stejně jako myšlenky. Důležité je pouze to, co člověka sám na cestě k poznání realizuje. Nač by to také bylo, když základním náhledem je "neexistence stálé tělesné či psychické neměnné podstaty" ve smyslu stálé věci a to, že matkou zrodu bytostí je shluk jejich karmických příčin z lůna prázdnoty. U autora článku je až komické, jak haní učení buddhismu ve prospěch nezřetelné a neurčité "přízně osudu", a velmi určité a jasné přízně svého Nebeského panovníka a vládce. Jistě, že buddhismus byl nebezpečím, protože rozhodně takovéto světské vnější uctívání moci nepodporoval.

Ohledně lámání kostí a řezání si masa z těla  - hmm, to bych rád viděl, kde se takhle pomýleně v rámci buddhistické sanghy chovali. Pokud tomu někde přece v dávné minulosti bylo, je to naprosté nepochopení Buddhova učení. Rozhodně to patří k minoritním excesům a nemá to žádnou oporu v Buddhově nauce. Nejlepší je, jak byl Buddha barbarského původu - v tom je zas vidět ta panovačnost tehdejších Číňanů. Kdepak nějaká Indie. Všichni za jejich hranicí byli v podstatě barbary, pokud jim ve válce neukázali, že jsou schopni se s nimi měřit.  Inu Podnebesí.

U příspěvku:Brousím si nože
Lin Sien Ti (Občasný) - 30.12.2008 >

Nejlepčí je náhodou celozrnný croissant s ghí a švestkovými povidly (teda pro mě).

Moc fajn text, s průhledy.

 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter