Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:"Jeseň mojimi očami"
whispermoonlite (Občasný) - 8.11.2012 > žaža> tak to jsi taky pěkná "uhorka".
U příspěvku:Epilepsie 2008; sněžna
whispermoonlite (Občasný) - 8.11.2012 > líbí se mi, jak je graficky udělaná v knize - a celkově jedna z tvých nejsilnějších. - zase zjišťuji, jak text na papíře vypadá jinak, jak se teprve "vyvrbí" - všechno tam vyleze na povrch, nic se neschová ani nepřisvítí monitorem. - a jsou to zpravidla vítězné pokusy.
U příspěvku:Polykač deště
whispermoonlite (Občasný) - 8.11.2012 > trochu se mi příčí holoubata na konci, i když s těmi poštolkami, no , ale tak okaté. - srovnávám si dojmy, tohle má u mě hlubší perspektivu než např. Jaro ve strojovnách. (které také nejsou špatné, to ne, ale v tomto je nějaké kouzlo navíc, obraz za tenkým průsvitným papírem - ne, neumím to vyjádřit :) )
U příspěvku:"Jeseň mojimi očami"
whispermoonlite (Občasný) - 8.11.2012 > žaža> myslím, že kosočtevrec vyjadřuje, že na podzim se kosí tráva, a číslice poukazuje na čtvero ročních období - v každém z nich se něco kosí. - co sis představila ty?
U příspěvku:Obvyklý deň v televíznom prijímači
whispermoonlite (Občasný) - 5.11.2012 > cit-i-zen> haha - ne, tak slovensky opravdu ještě ne. - nebo jsi myslel egila? - ať tak, nebo tak, odpovídám alespoň do zálohy.
U příspěvku:Před spaním
whispermoonlite (Občasný) - 30.3.2012 >
U příspěvku:Večer Totemu v kavárně Fra
whispermoonlite (Občasný) - 28.3.2012 >
U příspěvku:řeka; blízkost
whispermoonlite (Občasný) - 21.3.2012 >

např. "které prokousávají to stálé, staré, co jsem už dávno chtěla ..."; "ukazuje, co jsem nechala roztroušené"; "odejdu." - líbilo by se mi to víc bez "vše", které v textech často působí spíš jako "veš". - podobně slovo "celý" - také patří k hovorovým návykům. - text je do jisté míry obrazně stylizovaný, takže jazyk s vycpávkami není pro něj nejlepší řešení. - říkám s tím, že to nelze považovat za obecné pravidlo. - ale schválně si to zkus párkrát říct bez nich (případně je nahradit slovem s plným, náležitým významem - zajímalo by mě, co "vše" kořeny stromů udrží, vážně) a uvidíš, že tím jazyk neustrne a význam neutrpí. - jinak se mi tenhle žánr mezi veršem a prozaickým řádkem líbí, vnímám jeho rytmus.

U příspěvku:Nebezpečná plavba
whispermoonlite (Občasný) - 10.3.2012 > delfíni to jistěj
U příspěvku:Džin v džbánu
whispermoonlite (Občasný) - 1.3.2012 >
U příspěvku:"...jak pražský magistrát bojuje s bezdomovectvím"
whispermoonlite (Občasný) - 25.2.2012 > Zeanddrich E.> tedy beze srandy, opravdu, zazdít někoho venku je ještě větší problém, než zazdít někoho uvnitř. - těm uvnitř je to jedno, ale ti, kteří zůstali venku, bloudí.

u nás ve městě měli bezdomovci nějakou dobu, snad i pár let, k dispozici opuštěnou továrnu v centru. - tu jim pro změnu nezazdili, ale odezdili. - tedy srovnali se zemí, že tam budou stavět něco lepšího. - bohužel jsem neslyšel, že by tam měli pouštět i ty, které tím připravili alespoň o jakous takous střechu. - ale třeba se najde někde místo. - není legrace "bydlet" venku delší dobu.
U příspěvku:MŮJ ZHULENÝ PTÁK
whispermoonlite (Občasný) - 23.2.2012 > prima
U příspěvku:Na dolnom konci stola
whispermoonlite (Občasný) - 23.2.2012 > "olovo" mi vrtá v hlavě. - dobře se mi scéna vytvarovala před očima. jako bych byl uvnitř obrazu. - tím nechci zapomenout ani na prostupující dotek té události.
U příspěvku:Pospěš
whispermoonlite (Občasný) - 16.2.2012 >
U příspěvku:Labuť
whispermoonlite (Občasný) - 13.2.2012 >
U příspěvku:tonutí
whispermoonlite (Občasný) - 13.2.2012 >
U příspěvku:tygr nad králičí norou
whispermoonlite (Občasný) - 4.2.2012 > stanislav> ne, to je změna pořádku slov oproti běžně pociťovanému pořádku v mluvené řeči většinou. - v básních se to tak dělá kvůli napětí a rytmu. - ovšem ze jmen "Simonová Chladil" mám pocit určité mlhy :) - ovšem tu jsem tam dodal až svým přirovnáním.
U příspěvku:Evolution
whispermoonlite (Občasný) - 2.2.2012 > P. Šrut někde říkal, že písňový text by měl být na první uchopení, a tohle mi svou projasněností a racionálním uspořádáním takové přijde. - někdy stačí udržet souvislou myšlenku na několika nápadech. - i bez hudby.
U příspěvku:TAJEMSTVÍ OBSIDIÁNU
whispermoonlite (Občasný) - 3.1.2012 >
U příspěvku:Opět kráčíš sama tmou
whispermoonlite (Občasný) - 2.1.2012 >
U příspěvku:Fondánová loutna
whispermoonlite (Občasný) - 1.1.2012 >

nevšední rozložení rýmů musí zaujmout. i mikrodrama vpletené do obrazů: ovíjení - Okružní třída, odkvétání - odnášení krabic, podtrženo ročním obdobím, zjemněno hudebními motivy (slavíci vs. loutna), k tomu blouznivci, poéti a fondán (!) - první dvě slova možná kýčovitě dokreslují, ale to třetí vidím v básni prvně.

na to, jak se motivy doplňují a kříží, je báseň i pěkně přehledná. - téma samo je spíš tradiční a zápletka nepřekvapí, ovšem provedení v dílčích krocích je oživující - a na nich báseň stojí.

U příspěvku:Pohádky by se měly zakázat
whispermoonlite (Občasný) - 31.12.2011 > existují psychoanalytické výklady pohádek, které ukazují, jak jejich symbolika nevyhnutně souvisí s antropologickými univerzáliemi. - takže zakázat pohádky by znamenalo zakázat člověka. - všechny ty proměny, úrazy, tresty a úkoly mají svůj smysl.

ovšem v poezii platí slova jinak než ve vědeckém pojednání, takže tady mi ta výzva nepřijde bezobsažná.
U příspěvku:začátek
whispermoonlite (Občasný) - 31.12.2011 >
U příspěvku:Muj les predstav
whispermoonlite (Občasný) - 30.12.2011 > ano, takhle si to také představuji v nějakém dubovo-habrovo-bukovém lese. - dokonce celou naučnou stezku, nebo "Braunův Betlém" na tento způsob.
U příspěvku:posledne
whispermoonlite (Občasný) - 28.12.2011 >
U příspěvku:PRVNÍ DEN SMUTKU
whispermoonlite (Občasný) - 28.12.2011 >
U příspěvku:Vánoční motiv 2011
whispermoonlite (Občasný) - 28.12.2011 >
U příspěvku::-(
whispermoonlite (Občasný) - 28.12.2011 >
U příspěvku:PF
whispermoonlite (Občasný) - 28.12.2011 >
U příspěvku:A to tak, že všem :-)
whispermoonlite (Občasný) - 28.12.2011 > pěkné zátiší
U příspěvku:Zlomky
whispermoonlite (Občasný) - 22.12.2011 > Valerie> haha - snad se tedy potkáme. - a když ne u šišek, šišky nejsou všechno, naštěstí.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter