Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 14.5.
Bonifác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
jitřeňák
(muž)
Občasný
Na Totemu: 4736x
Napsat zprávu

Jsem (ne)obyčejný kluk, co rád čte a ještě radši píše. Studuji žurnalistiku, mám doma dvě kočky a (zatím) žádnou přitelkyni. Možná tady nějakou najdu. Na porno se fakt nekoukám!!!

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Y todle vihraje
jitřeňák (Občasný) - 21.3.2007 > Oceňuji, že Ógyst dal na mé doporučení a jal se tvořit i animovaná díla. Je dobře, že Ógyst nezůstává u jedné formy, ale hledá, je to důkaz toho, že ještě nedospěl vrcholu své um. tvorby, což je ten nejlepší příslib do budoucna.
U příspěvku:Todle uš nemá šancy vihrát anep co sem nesťych
jitřeňák (Občasný) - 21.3.2007 > Vskutku dechberoucí, zvládnutá technika se zde snoubí motivickou šíří, kterou by Ógystovi mohl závidět nejeden surrealista. Na prvním obrázku pozorujeme, proč se penisu říká pták - opravdu ho totiž připomíná (pták, co sedí na vejcích), viz. stín kuřete. Třetí obrázek zase v sobě má dimenzi unikajícího fantasmatu - žalud ořova údu je kdesi v hlubině, což lze symbolicky interpretovat jako vyjádření myšlenky, že to podstatné na naší touze je vždy nezjevné, vždy unikavé a nepřístupné našemu vlastnímu pohledu. Falický šnorchl a harpuna jsou nad hladinou a jsou tedy zjevné, což nepřekvapuje, protože jde o pouhé nástroje libida, zatímco orgán rozkoše sám skrývá své tajemství.
U příspěvku:Todle taki vihraje
jitřeňák (Občasný) - 21.3.2007 > Oligofrenní zpustlé kuře předstírá, že zamyká oře v sauně a přitom provádí odbornou felaci kliky? Vidíme, že kuře vyměňuje jeden objekt orální slasti (cigaretu) za jiný (klika), až se mu z toho nadouvají tvářičky.
U příspěvku:Todle bi mohlo vihrát
jitřeňák (Občasný) - 21.3.2007 > Prostě geniální, nalité významy ógystův pyj krví; symbolickou funkci dekapitovaného fritovaného kuřete již odhalil čtenář, na druhou stranu zde nápadně chybí materiální zobrazení gramatického vzoru "stavení" - je tedy nasnadě, nicméně při pozorném pohledu uvidíme ve zlatém řezu v levé dolní části grafiky scénu zobrazující rozkuřování neboli stavění - a jsem doma. Wollen Sie Vogel rauchen? Ach ja, das macht mir SpaB.
U příspěvku:!!!
jitřeňák (Občasný) - 12.1.2007 > Je to krásný, PFka jakbysmet, takové nakouknutí do umělcova příbytku, rozebírat to nebudu. Ohledně té latiny, mělo by to být "post fellationem" (akuzativ), podobně jako je třeba "post mortem" a nikoli "post mors".
U příspěvku:Tesarska tuzka na krabici od pici
jitřeňák (Občasný) - 21.12.2006 > Dnes se omezím na několikaslovní komentář: tužka jako falus, rýha, minimalismus, piliny - někdo hobloval, kdo koho? Ógyst vládu (jebe na ně), Jirka s Mirkem prožívají zrcadlovou fázi
U příspěvku:Nenafoceno
jitřeňák (Občasný) - 10.12.2006 > Ógyst Pisoár> Tak to také má být, umělec tvoří v záchvatu inspirace, je médiem vyšších uměleckých cílů, které je potom třeba interpretovat. I když v tvém případě si bohatě vystačím s psychoanalýzou a to jsem ještě na tvé dílo nepoužil Lacana!
U příspěvku:Nenafoceno
jitřeňák (Občasný) - 9.12.2006 > Registrujeme návrat k původní Ógystově technice, který s sebou rovněž nese staré osvědčené motivy, jako je např. bederní rouška, dlouhý visící penis, oligofrenní zlomyslné slunce a samozřejmě nefotopiče. Na druhou stranu je zde zřetelný tematický posun a prohloubení významové roviny. Na prvním obrázku, Nefotospalky, pozorujeme jakési kubistické ztvárnění okna ve tvaru nefotopiče, které má o jednu vertikálu navíc a nabízí se tak vysvětlení, že jde o nahlížení jednoho objektu ze dvou různých perspektiv najednou. Pokoj má zároveň trojúhelníkovitý bokorys a z čelního pohledu tak jednoznačně evokuje symbolické ztvárnění boží trojjedinosti - trojúhelník tvoří stěna pokoje, oko tvoří nefotopiča a vycházející paprsky coby prkna, resp. pubické ochlupení. V centru pozornosti, tj. ve zlatém řezu však stojí člověk, který má ospalky jak špunty a je celý takový metafyzicky smutný, byť jsa obklopen boží přítomností. Tento metafyzický, bacořku transcendentní, rozměr nacházíme v jasné mytické aluzi ve druhém díle, nefotosudu. Marná snaha v podobě valení sudu (chléb náš vezdejší), jenž se v očekávání rýsuje jako žejdlík piva, koresponduje s marnou snahu dovléct ochablý penis do nefotopiče, jejíž stín vrhá sám nefotosysifos - zde se spojují dva klasické umělecké motivy: nemožnost uniknout, dohnat a předehnat stín sebe sama a zároveň androgynní povahu každého subjektu - oligofrenní slunce vytváří na trávě průmět Ógystovy animy, zatímco jeho tělo, fyzický animus, strká neutěšeně svůj sud vzhůru. Panoptikální orgie Nefotoplesu jsou pak jakýmsi dionýsovským průlomem do vlastního nevědomí, kde temně rudé závesy s neurčitými otvory symbolizují prostor id. A pak že Ógystovy kresby nejsou naplněny významem.
U příspěvku:Nefotografujte pičoviny! Nebo vás porota dojebe
jitřeňák (Občasný) - 12.11.2006 > Zatím jednoznačně vrchol Ógystovy tvorby.
U příspěvku:Neosahávejte siamské nefotopiče
jitřeňák (Občasný) - 6.11.2006 > Coby tichý odborník na Ógystovu tvorbu sleduji poslední dobou přechod od zřetelně polarizovaných maskulinních a femininních motivů (např. velké údy, velká prsa, olbřímí vagíny) ke směšování ve formě androgynních objektů (spojují vnější znaky obou pohlaví, kontrasy mezi oblými ženskými křivkami a příkrými falickými vertikálami) - např. "sdt ytvwaet" nebo tato vzácná plastika se řadí mezi díla tzv. přechodného období. Tento přechod nepochybně reflektuje autorovo nahlédnutí nasmyslnosti příkrých genderových rozlišení, popř. se skrze tato díla vyrovnává se svou dvojjakou sexualitou.
U příspěvku:Den před odjezdem
jitřeňák (Občasný) - 28.9.2006 > Že tys tenhle obrázek poslal do soutěže o "výtvarné dílo s největším počtem falických a obecně genitálních motivů na centimetr čtvereční"... Když na sobě chvíli zapracuješ, tak trumfneš i Dalího z období falických chlebů, bobů a berlí.
U příspěvku:Neautorizovaný neautoportrét neznámého nefotografa
jitřeňák (Občasný) - 8.9.2006 > Zdá se, že mistr dospěl k abstraktnímu období. To se stává každému velkému duchu, třeba Dalího v pozdějších letech chytl křesťanský fanatismus a místo Galina holého zadku kreslil kříže.
U příspěvku:Důkaz č.3
jitřeňák (Občasný) - 22.8.2006 > Právě jsem se vrátil z konference "Perverse Art and its impact on the everyday reception of porn" pořádané každoročně ve Vatikánu, kde jsem mimochodem doporučoval Ógystovo dílo pozornosti předním britským kurátorům, a přestože jsem u sebe zrovna neměl Ógystovo portfolio, jeho umělecké jméno je zaujalo natolik, že mi slíbili hovno.


Teď ale k věci: vidím, že Ógyst předvedl další tři důkazy. Zde jsme svědky jakési surrealistické fantazie za bílého dne. Zasněný výraz hlavního protagonisty naznačuje snovou povahu všech těch divoženek, jejichž velké vnady jsou znakem hyperbolizovaného ženství tak typického pro mužské erotické sny. Usměvavé obličeje obdařených ženštin svědčí o dobrém stavu Ógystovy animy (ženská stránka mužského nevědomí - cf. Collected Works of C.G. Jung Vol.9, Part 2), což je hlavním důvodem, proč hrdina bere svou erektilní dysfunkci s nadhledem a naváhá se s ní veřejně vypořádat prostřednictvím umění.


Zároveň je třeba poznamenat, že Ógystovi důkazy z Kundárů nastolují závažnou otázku po rozdílu mezi zdáním a skutečnosti, známou již od Platóna. Skutečnost že Ógyst zachycuje pouze momenty v grafické podobě mu umožňuje tvořit ambivalentní díla, která nutí diváka zaujmout jednu ze dvou nabízených interpretací: (1) stojí mu, (2) nestojí mu, jen vlaje. Tím diváka vtahuje do svéh díla a ten se tak stává spolutvůrcem významu. Otázkou je, zda by se Ógystovi podařilo navodit podobně ambivalentní situaci i kdyby použil techniku uomžňující zachycení delší temporální extense (tj. video, animace). Poslední poznámku lze rovněž chápat jako nenápadný podnět k další umělecké tvorbě.
U příspěvku:Důkaz č.1
jitřeňák (Občasný) - 15.8.2006 > To vadilo jenom jedné?
U příspěvku:Ógyst a jeho ultrazoom(y)
jitřeňák (Občasný) - 15.8.2006 > Sledujeme nárůst chlupů na pyji i příslušných glandulách, dále mírně zamračený výraz naznačující pravé intelektuálně-umělecké zapálení do focení, a v neposlední řadě perverzní výraz oligofrenního sluníčka. Technické detaily, např. vymakané stínování na barevné verzi, opomíjím.
U příspěvku:Důkaz č.1
jitřeňák (Občasný) - 15.8.2006 > A přece stojí! Koukám, že ses přestal vyholovat...
U příspěvku:Poprvé na prkně
jitřeňák (Občasný) - 13.8.2006 > Ach ano, bicepsy jsem trestuhodně opominul, ale to pravděpodobně proto, že freudovská psychoanalýza jim nevěnuje příliš velkou pozornost. Vysvětlení, že nechceš aby se ti úd motal mezi nohama při surfování je jen snahou odvést řeč od skutečného problému. Jak správně poznamenal Karhaj, překřížené nohy jsou další známkou "nepohody"; možnost že se ti chce úpěnlivě na záchod vylučuji, neboť bys moč samosebou do moře vyloučil, byla-li by chuť.
U příspěvku:Poprvé na prkně
jitřeňák (Občasný) - 13.8.2006 > Registrujeme nový motiv v Ógystově díle. Zdá se, že autor má problém s erekcí, jenž projikuje do své tvorby: hlavní postava zdánlivě navozuje atmosféru pohody, užívání si a uvolněnosti, avšak úd jest uměle udržován ztopořený tím, že je chycen pod šňůrkou od bederní roušky. Přihlížející slunce je tak ambivalentní: na jednu stranu se obdivuje velikosti údu, pročež lascivně vysouvá jazyk a olizuje se, na stranu druhou se směje surfařově dysfunkci.
U příspěvku:Nespokojený pacient
jitřeňák (Občasný) - 7.8.2006 > S tím souhlasím; jen mi přišlo, že psychoanalýza je "univerzálnější" než třeba jiné interpretační modely, ale nejspíš opravdu cokoli, co lze nazvat interpretačním modelem, aspiruje na univerzální platnost. Až na dekonstrukci, možná ;) Každopádně je ale třeba rozlišit interpretaci od interpretačního modelu, první univerzální být nemůže (je totiž z podstaty aplikací modelu na konkrétní dílo), zatímco druhé ano. Viz. tvé "Proto mi přišlo tvrzení, že nějaká interpretace je univerzální jako pleonastické." Ale nejspíš jsi to tak stejně myslel(a), takže to beru. Dík za upozornění.
U příspěvku:Ógyst ví, co je dobré
jitřeňák (Občasný) - 7.8.2006 > Kromě klasických Ógystových motivů si povšimněme v pravém dolním rohu rozcapeného dekapitovaného kuřete, které zaujímá nápadně podobnou pozici jako hlavní postava.
U příspěvku:Nespokojený pacient
jitřeňák (Občasný) - 7.8.2006 > To je zajímavý názor, proč je to pleonasmus? Mělo by to stejný smysl, kdybych napsal jen "univerzalitu"? Já myslím, že ne, neboť pak by to naznačovalo, že věřím v univerzální platnost principů psychoanalýzy, zatímco takhle naznačuju, že psychoanalýza poskytuje univerzální interpretační rámec (doufám, že tohle není pleonasmus ;), tj. smysluplně aplikovatelný na jakýkoli kulturně podmíněný výtvor. Osvětli mi to, prosím.
U příspěvku:Nemocnice na kraji prdele
jitřeňák (Občasný) - 31.7.2006 > Ógyst se ve své tvorbě zřejmě inspiroval mladým Jarrym, jehož slavné "gruvno" přenesl do výtvarné podoby. Je jen otázkou času, kdy tento věhlasný umělec zpracuje Jarryho "Krále Ubu" do komiksové podoby.
U příspěvku:Nespokojený pacient
jitřeňák (Občasný) - 31.7.2006 > Zde vidíme příhodnou ilustraci ke kastračnímu komplexu (Freud, 1913). Žena se vysmíva dehonestovanému, vykastrovanému muži, jehož genitál byl přemístěn přímo doprostřed obličeje, kde však přestává být funkční, neboť do nosu nelze zabudovat topořivá tělíska. Muž tak nosí stigma své impotence přímo před očima a stává se jakýmsi fackovacím panákem žen, které samy od dětství trpí závistí penisu (Freud 1905) a touží po svém otci. Otevřená ústa ve tvaru vulvy jsou pak jasnou aluzí na "absenci" jako charakter ženské sexuality (žena musí být vyplněna, musí přijímat do prázdného prostoru své vaginy, což platí i o ústech, která přijímají potravu). Freudova psychoanalýza tak opět dokládá svou interpretační univerzalitu.
U příspěvku:Dilema
jitřeňák (Občasný) - 26.7.2006 > (průvodce Ógystovými obrazy po galerii) Ta rouška vypadá spíš jako zástěra; rovněž nutno jest podotknouti, že cesta do prdele je velmi dlouhá a jako jediná nese kilometráž - symptomatické. Dále si prosím povšimněme, že loket pravé paže a cedule Do Bohnic tvoří tzv. signum vaginae, což se zdá naznačovat, že hrdina volí buď cestu za kurvama a nebo za kurvama do Bohnic. Z historického hlediska řadíme toto dílo do Ógystovy pozdní tvorby, k čemuž jsme motivováni především zvládnutou techniku kresby genitálu a rovněž charakteristické čárky tvořící pozadí, která v jeho raných dílech chyběla. Nějaké dotazy?
U příspěvku:Trenink
jitřeňák (Občasný) - 27.6.2006 > Hotovej Rabelais, jen by se mi víc líbilo, kdyby to bylo dvojznačné - kdyby ty postavy vypadaly, že vypadávají, tj. že jsou káleny psem.
U příspěvku:Bonzačka
jitřeňák (Občasný) - 24.6.2006 > Tu už jsi vydal knihu o kresbě kundy? Odborná publikace... škoda, že Totem není impaktovanej časopis, hned by se ti zvýšil citační index.
U příspěvku:Internet warrior
jitřeňák (Občasný) - 16.6.2006 > ten text jsi určitě vobšlehl z nějakýho zdejšího fóra...
U příspěvku:Jdu po smyslu surrealismu a jsem v tom lepší než David Lynch
jitřeňák (Občasný) - 16.6.2006 > A které jsou to ty dvě povídky, s nimiž jsi spokojený? Zajímá mě to proto, že se mi také zdálo, že některé jsou povedenější než jiné, takže si chci jen ověřit, zda se to kryje.


Časem se na to kouknu podrobněji a něco ti k tomu teda napíšu, už proto, že by byla velká škoda, aby takovéhle dílo na Totemu zaniklo. Za to málo reakcí může nepochybně délka - tohle málokdo na netu přečte. Pro začátek jen poznamenám, že jsem v žádném případě nemyslel, že by ty myšlenky samy vedly k tomu intelektuálnímu kýči - to mohou myšlenky (jako čisté "obsahy") vlastně jen těžko. Problém je v té formě, sám jsi to říkal. Takže na tu formu se zaměřím a pak ti to sem napíšu.

(btw: máš pravdu, ve svých reakcích se nepochybně předvádím... vedlejší a nežádoucí efekt vzdělání)
U příspěvku:Jdu po smyslu surrealismu a jsem v tom lepší než David Lynch
jitřeňák (Občasný) - 13.6.2006 > Ech, to je teda divná směsice metafyziky a noetického mýtu. Borges z těchto surovin dělal lepší koktejly, ale zase kdo se s ním může poměřovat, že.

Se surrealismem to má podle mne málo společného, kromě té explicitně vyjevené snovosti, která je stejně příliš racionální a podřízená struktuře artikulovaného smyslu. Lynch je můj oblíbenec, takže ti rovnou můžu říct, že lepší než on v tom nejsi :)


Z hlediska totemácké tvorby je třeba ocenit délku a snahu o propracovanější syžet, kompozici atd. To všechno je ok a za to se ti jistě dostane spousta pětek. Horší je, že ta snaha o inteligentní, nepřímočaré dílo vybízející čtenáře k nějaké své interpretaci je IMHO nezvládnutá. Dialogy jsou obtěžkané významností, jsou to jakési kondenzáty "hlubokých" filosofických myšlenek od Platona po Berkeleyho a spíše se z toho stávají karikatury těch myšlenek, než jejich věrné předvedení. "Audience u Boha" mi přijde jako průměrná variace na "coby kdyby" s Bohem, která se točí okolo starých známých logických paradoxů na téma deus omnipotens et omnisciens. Působí to tak na mě jako krátké scény sepsané za účelem předvedení zajímavých myšlenek, které jsou vzájemně poslepované jakýmsi povrchním příběhem několika postav zakotveným v idealistické/surrealistické metafyzice.

Nechci to nějak zvlášť strhat, páč to svou propracovaností a stylem předčí drtivou většinu prózy na totemu, ale zas nevím, jestli to nemá náběh na jakýsi intelektuální kýč (viz. T. Kulka).
U příspěvku:slov pár na sklonku dne a okraj života…
jitřeňák (Občasný) - 10.6.2006 > Tvá úvaha mě vedla akorát k zamyšlení, zda má smysl texty napsané v opilosti či následné kocovině opravdu publikovat na netu.
U příspěvku:Autoportrét
jitřeňák (Občasný) - 9.6.2006 > Tak se nám to tu utěšeně rozrůstá... redakce by neměla opominout množství pětek a déček a měla by co nejrychleji zařadit toto dílo do galeri nebo časopisu či jak se nazývá onen piedestal pro kusy výtvarného umění.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter