Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 2.11.
Památka
zesnulých
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 23.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:v mezerách II
Lin Sien Ti (Občasný) - 27.2.2006 > ****
U příspěvku:Chyba nevyslovení
Lin Sien Ti (Občasný) - 27.2.2006 > Opíječ tchýní> Takové charakteristice nezbývá než se zeširoka usmát. Duševně buddhistickej styl? To se raději ani neptat, kdes ho v textu či v autorovi našel a co si pod tím lze představit :-) No a Himálaje, to bude taky asi nejspíš nějaké tvé podvědomí, ne? Lidi, co věští z textu bez opory (alspoň té křišťálové koule):-) vyjádřeného, to je radost.
Tak, jak říkáš: nechtěl jsi říct nic určitého a také jsi neřekl. :-)
Vždycky mi přišlo komické, když někdo autora básně vymezoval náboženskými parametry. No a parametry psychologické nejsou o moc lepší.
U příspěvku:Intimní
Lin Sien Ti (Občasný) - 23.2.2006 > Naty, myslím, že nejde o žádný návrat, když nikdo nikam neodešel. :-)
U příspěvku:Intimní
Lin Sien Ti (Občasný) - 17.2.2006 > čtenář> Obdivuji, jak přesně víš, co je na obzoru a co tam není. :-)
Tvrzení, že báseň je cestička vyrúbaná...slovem do skály - to je zajímavý příměr. nemám zapotřebí rubat do skály, raději vším procházím volně jako větřík, plynu s vlnami a omývám něčí břehy. Každý dle svého. :-)Slabší čajík, skála, cestička - to by stálo za to spojit. Díky za názor.
U příspěvku:Během putování
Lin Sien Ti (Občasný) - 23.8.2004 > drfaust> O tom není pochyb, já však ještě, zdá se, žiju. :)
U příspěvku:Kaligrafie v nehybnosti
Lin Sien Ti (Občasný) - 24.3.2004 > vacan> Á jé, samosebou překlepy. Díky za upozornění, omluva.
U příspěvku:Stejné a nové
Lin Sien Ti (Občasný) - 11.3.2004 > HACKMAN> Diky. Mně se zase líbí, že někoho někomu připomínám, byť mne žádný básník, ani styl neinspiruje :-) Píšu jak mi obraz ze srdce vystupuje... :-) nebo se o to, alespoň snažím...
U příspěvku:Z odstupu
Lin Sien Ti (Občasný) - 2.3.2004 > Díky za tvůj pohled... ouvej :-) (Obě chyby opraveny)
U příspěvku:Pevná zem
Lin Sien Ti (Občasný) - 25.2.2004 > zmichaela> Ambivalentní pocity... jsou chvíle, kdy námi zacloumají nejednoznačné pocity, jakási nesourodá přelévající se směs... a ta má vliv i na myšlenky, na chování...hledáme, čeho se máme držet...
U příspěvku:Očekávání
Lin Sien Ti (Občasný) - 23.2.2004 > stanislav> Díky. :-)
U příspěvku:Slunný den
Lin Sien Ti (Občasný) - 20.2.2004 > Mázek sem mázek tam... třeba se neleknou... i tak...
:-))
U příspěvku:Slunný den
Lin Sien Ti (Občasný) - 20.2.2004 > g morr> Děkuji, zrcadlo... ale patří to co tu píšeš nějak do vztahu k této mé básni? :-) žbluňk a moudrost je pryč...
U příspěvku:Slunný den
Lin Sien Ti (Občasný) - 20.2.2004 > g morr> Jsem občas špatně chápající... Dobře že se bavíš. Nevypadá to ale, že bys měl zvlášť vlídnou náladu. Přístupy máme tedy odlišné. Text, který je napsán, žije "svým životem" v těch, kdo jej k sobě pustí a nechají působit.
U příspěvku:Slunný den
Lin Sien Ti (Občasný) - 20.2.2004 > g morr> To že si to nedokážeš představit..., g morre, není můj problém. Jak víš, že ty stromy měly být jabloně?
Chceš od hotové básně.... aby se změnila? Mluvila jinak? g morre, jak "korespondovala" se "skutečností"? To mě pobavilo...téma báseň a skutečnost. Jako by v poezii nešlo také o mazání hranic snu a "skutečnosti".
No prostě nádherná Héra heroický heroin hermetický hermit Heuréka Théra Dhéra Nádha Sféra Ahasvéra... :-)
Upozorňuji, že "své" barvy sis tam doladil sám...
Střásat nebudu... :-)

Za obsáhlou kritiku děkuji.
U příspěvku:K obloze
Lin Sien Ti (Občasný) - 19.2.2004 > Klidně se obávej, mermane. Nešlo tu o poukázání na různorodost "úzkostí". Zástup těch (mnohých) kdož se mračí může růst i přes to, že je od jedné ženy pouštěna nit se strachy a úzkostmi jejích blízkých (nejbližších)... :-)
U příspěvku:Pevná zem
Lin Sien Ti (Občasný) - 19.2.2004 > zmichaela> Může. Nemáme stálé a jednoznačné pocity.
U příspěvku:Návrat Lin
Lin Sien Ti (Občasný) - 30.1.2004 > stanislav> Ó děkuji, kníže Stanislave.
U příspěvku:Návrat Lin
Lin Sien Ti (Občasný) - 29.1.2004 > vever> ...díky :-))
U příspěvku:Před ní
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Díky za názor na báseň.
Nebudu mluvit o něm - máš na něj svaté právo - ale o termínech tebou použitých. "Neutrální dojem" je nesmyslný výraz. Dojem může být mdlý, jak se říká "málo výrazný", ale neutrální? To je jak neutrální myšlenka, neutrální pocit - co to je???
Mé básně nejsou přímo ovlivněny poetikou žádného čínského autora. Nepíšu v čtyřverších, ale pětiverším, resp. 4 verše a samostatná (většinou) pointa.
Klasická čínská báseň "š´" používála (pokud vím) čtyřverší či osmiverší.
Mojí přirozeností projevu je experiment a samostatnost. Nepíšu dle vzoru někoho jiného.
Je možné, že vyznění není silné. Mne to ale netrápí.
Ohledně tvých textů snad jinde.
U příspěvku:Před ní
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Jakého se ti dostalo ode mne ponaučení? Bylo jen řečeno, čím je pro mne ten obraz. Ty jsi řekl své a svým způsobem. Nebylo řečeno, že používáš jen nevhodná slova.
Ano, handrkujeme se nesmyslně.
K mému dílku jsi nenapsal ani čárku, tak to nechme být. Debata o obraze už mne opravdu nebaví.
U příspěvku:Před ní
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> No, tak mám pocit, že už vím, kdo je tu zapšklý. Hodnocení píšeš hezká. Tvé morální kvality zpochybňovat rozhodně nechci, neznám tě a i kdyby, tohle tedy nemám zapotřebí....
Nemluvíš k mému dílu, tak se dá těžko o něčem diskutovat.
Úroveň dialogu je taková, jakou ji diskutující nastavují... nebo ne?
Orientalistů si vážím, nevím kde jsi vzal, že ne...
Má poznámka "orientalista" byla ke tvému výrazivu jako "ksicht" apod.
U příspěvku:Před ní
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Díky za doporučení. Ber nebo neber vážně co chceš, ale naraď mi, co mám dělat. :-))
Že bys zapšklost cítil telepaticky... no to teda nevím.
U příspěvku:Před ní
Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Lei, každý hold z obrazu chápe něco jiného. Ty, jak vidno, tělesnou krásu. Ale to není autorsky mé dílo.
Má je jen báseň. K příspěvku nepíšeš nic. No, každý hodnotí něco jiného a také: někdo máme obličej či tvář, pro někoho je to třeba ksicht. Ještěže je tu možnost výběru... Hmmm, orientalista :-))
U příspěvku:Před ní
Lin Sien Ti (Občasný) - 23.1.2004 > noa> Tento obraz (thangka) je "jen" k dokreslení.
Dal se vybrat jiný, ale jde o působení. Ano, na mne tak působí...
Šlo by to rozvádět, ale plocha básně je omezena, tak jen náznakem. Samozřejmě, že by bylo možná lepší nechat jen báseň, ať má každý svůj snivý prostor. Tentokrát je tu "doplněk" i názorným obrazem... Vyjimečně...
U příspěvku:Před ní
Lin Sien Ti (Občasný) - 23.1.2004 > Mira> ...
U příspěvku:Klášter na posvátné hoře
Lin Sien Ti (Občasný) - 22.1.2004 > Vio> Báseň je ti tedy jasná. Tobě jako čtenáři ukazuje (píšeš "ukazuje čtenáři" - předpokládám, že mluvíš jen o sobě) to, o čem píšeš.
Odpovím čistě obecně: každá báseň ukazuje nějakou cestu a každému trochu jinak. Výklady se často, byť drobně, u různých lidí liší - jistotu, že ti dají všichni stejný náhled nemáš nikdy. Absence metafor neznamená horší báseň, existují metonymie, asonance ad. prostředky a figury.
"Tolik je míst kde máme pocit čistoty" je popisnost čeho? Jaký jednoznačný výklad máš?
Báseň konstatující výjev-obraz, velmi obvyklá v básnictví "východním", není myslím o nic horší než "západní" kaskády metafor. (Když dělám pro tuto chvíli velké zjednodušení). Oboje má vyvolávat pocity různými prostředky... Každému je blízký trošku jiný styl.
Nemám ten dojem, že by básně takového LI-Po nebo Chan-Šana hýřily bohatými metaforami, ale i tak je za sebe považuji za nádherné a obrazné.



U příspěvku:Klášter na posvátné hoře
Lin Sien Ti (Občasný) - 22.1.2004 > Vio> To jsi tedy napsat měl, protože z tvé věty to vypadalo, že si chceš hrát na "literární hledisko".
Známkování nepřínosnosti je samzřejmě tvá věc.
Sice nevím, co za "novoty" je pro tvé pojetí básnictví přínosné, ale nemusím vědět všechno.
Mé dílko vyvolává neinvenčními prostředky nějaký pocit (jaký...to jsi už nenapsal):-)).
Co jsou to tedy ty tvé "invenční či neinvenční prostředky", za které dáváš dva body. To by mne docela zajímalo.
Napsal jsi dva komentáře a ani v jednom nic konkrétního. Jen skrývačka za "abstraktní literární škatulky".
U příspěvku:Klášter na posvátné hoře
Lin Sien Ti (Občasný) - 22.1.2004 > Vio> Pro koho? Ty jsi "literární hledisko", Vio? Nač body, když nepřínosné?
  <<< předchozí 
23.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter