Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 27.5.
Valdemar
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Volání divočiny
Malke (Občasný) - 25.6.2004 > To víš, já přijedu, a ty mě budeš nutit psát! Žádný takový, to by se vám hodilo...!:)
U příspěvku:Po západu slunce
Malke (Občasný) - 22.6.2004 > Hlubší kritiky se ze zásady nedopouštím, ale dyš uš sem tu, se mi tak zazdálo, že se mi rytmus líbí (a ne málo, zvlášť u veršóv 1-3 a kontrast u 21-24). Povídám, něco na té Mary je.
U příspěvku:Witch
Malke (Občasný) - 6.5.2004 > kratas> Víš, ono když je to jediné, co si člověk pamatuje...:c)))
U příspěvku:Witch
Malke (Občasný) - 4.5.2004 > Jen že to existuje a že se ti to líbí, což jsi měl pravdu, mně taky:c))
(Toho si netřeba všímat - svou nepaměť na jména, čísla a tváře mám kompenzovánu tím, že si pamatuju vcelku nepodstatné poznámky, takže ještě po letech jsem schopna rekonstruovat některé hovory, k malé radosti všech zúčastněných:c)) Tohle bylo v řešení u ulíty na Nudě... Ale nedivím se, že si nevzpomínáš:))) )
U příspěvku:Witch
Malke (Občasný) - 4.5.2004 > Á, tak to je vona:)) Jo, všichni jsme moderní umjelci:) Tuhle jsem našla sestřiny malůvky na počálu - teda, ono v "malování" jako vždycky nic moc, ale ta kompozice...! A ty názvy! Neměla jsem to mazat, neměla... Holka má talent, jednou jsem to mohla draho prodat.
Je skutečně tak úžasný, jak jsi pravil:)))
U příspěvku:Blouznění dobrovolného nedárce II.
Malke (Občasný) - 22.4.2004 > :))))) Jsem si tak vzpomněla na jednu oblíbenou scénku ...a my chlapi si vypijem:))))))))
U příspěvku:Mým nádorům
Malke (Občasný) - 21.4.2004 > Milé děti, chcete slyšet pohádku o-chrkrach-milé děti, chcete slyšet pohádku o -
:)))
Dobrá tedy, splním ti tvou dětskou touhu stát se námořníkem (nebo v tomto případě spíš křižníkem;)) ) Ale já zas chci fotku...:)))
U příspěvku:Mým nádorům
Malke (Občasný) - 21.4.2004 > Jednou (a taky až ho vyperu) fakt zapůjčím tričko pruhované, to bude teprv psychedelie...:))))
U příspěvku:Jsem majitelem nože
Malke (Občasný) - 2.4.2004 > Kelly> Něco jako flaška rumu a čisté šatstvo ponechané v opuštěné chajdě kradačům?;))
U příspěvku:SMS
Malke (Občasný) - 1.4.2004 > Klapklapklapk-ejch, spadla mi podkůfka. Suicide is the only self-defence? Joj! To se ani kopýtkem v hřívě nepoškrábu...
U příspěvku:Jsem majitelem nože
Malke (Občasný) - 1.4.2004 > Vjac situač, než že bych blažená byla, ale tohle si (bez dovolení;) )... že někdy je slunce oprátka na kohouta číhající (mňam, mlask, eště za druhym uchem se voblíznout!:)) )!
U příspěvku:Instantní odklad
Malke (Občasný) - 31.3.2004 > Za co, soudruzi, za co... (To máte za Sudety.)

že Kdybych tě křičel... a Šeptej do mě svůj stín... JOJ! (Nálada furt stejná:c)) ) A pak jedna z těch rybiček zvedla hlavu nad hladinu a řekla - proboha, už DOST!:)))

Kost - clavicula (?) - clave - llave. Komu, čemu, to už si každý musí (i umět:c)) ) vybrat sám:)
U příspěvku:Noc starých mužů
Malke (Občasný) - 20.3.2004 > Ve vlasech chová si / kohoutí zpívání / blouznivost slípek / s vajíčky skrytými / v kořenech švestky / u kuní stezky // A stařec sleduje / jak lýtka sousedky / tak jak se napíná / když věší cíchy / házejí prasátka / do jeho oken / Dnes bude krásně

To sa mi páči dost, inak.. mno, já nevim. Tak trochu mi hrá na obecně přijímané, vínko, svíčka, husí brky... Tož tak.

U příspěvku:Časopisy pro ty druhé
Malke (Občasný) - 18.3.2004 > Ti druzí... Huh, připadám si jak vetřelec:))) Já nevim, co máte proti ženskejm časopisum... U nás sa tomu hovorí "obrázkový časopis" a čtem to, bo je to dost velká prča... Něco jako poslední díl telenovely, kterou jste celou minuli(fakt, když to náhodou chytnu, jsem blažená! ). Jako Harlequinky a Doktor v domě z IŽ nakládané (aspoň myslím, že se to tak jmenovalo). Doprčic, šag je to tak hezký, že vona je krásná a nedoceněná, strašně ho nesnáší, a pak DYCINKY pochopí, že ho vlastně míluje a von jedinej ji docení! Ech, vy chlapi jste naprosto děsný, tomu přece KAŽDEJ musí rozumět!!!
(A nebo jsem zvrhlá...:)))) )

(Mimochodem, docela hezounká mi přijde myšlénka, že pračku za 6 nebo kolik muší zaplatit chlap, páč já celý den dřepím na gauči a listuji ženskými časopisy, tudíž nevydělávám... Nebo za ně utratím celou vejplatu:)))) )

U příspěvku:popele
Malke (Občasný) - 26.2.2004 > jak ty to činíš, že mi dycinky z toho nějak do modrava a vůbec ne do vesela. Aha, to patrně nebude tebou:c) I když daleko do kopretin... Zatracen modelový čtenář!(Aneb jak říkával Ota Pavel, co jsem si na to onehdá vzpomněla, Dej si rybu, prdelko, to tě poveselí. Eště že má mamička ve špajzu volejofka:) )
*
U příspěvku:tekuté písky
Malke (Občasný) - 23.2.2004 > ;)
(Ále, houbičky, já jak se rozvášnim... neznám meze:c)) A okrem toho jsem akurát narážela na to, že dyž sem byla mladá, krásná a všemu sem tak rozuměla... Eště dneska rudnu studem:)))) )
U příspěvku:tekuté písky
Malke (Občasný) - 22.2.2004 > (Šma, to je dlouuhýý... prepáčte!)
U příspěvku:tekuté písky
Malke (Občasný) - 22.2.2004 > Lyryk: Jak jsem si včera čítala v tom tvým zimníčku, říkala jsem si, že budu držet svá nectná ústa, páč modří už vědí, že kobra se nemá dráždit bosou nohou… Ale už holt iná nebudu (von g_morr by si taky určitě poradil sám, ale... ženská, no, mi to prostě nedá).

Metafora se tak dá použít, protože je to „nad-pojem“, když řekneš, že alegorie je druh metafory, specifikuješ: metafora je (velmi cca) přirovnání na základě podobnosti, tudíž alegorie se ti tam vejde – asi jako když pravíš, že tarantule je pavouk. (Synekdocha už metafora nejni, synekdocha je podtyp metonymie, páč na základě vnitřní souvislosti. Dalo by se diskutovat o metaforika = tropy = metafora, metonymie,… V tomto smyslu ano, ale to zas nejni metafora, i dyž voni ty vědci v tom maj taky asi hokej - možná enem v těch plurálech, to bych musela mít zdokladovaný, což nemám. Furt ale zvostáváme při tom, že je to bráno jako „nadtyp“.)
Voproti tymu aliterace je prostě NA ZAČÁTKU SLOVA, nikdy (troufalá, troufalá!) to jinak nikdo neužíval. Nelze to brát jako nadtyp
(to by bylo možný, možná (???), při hodně dobré vůli, u eufonie - ohlásit aliteraci jako typ eufonie / kakofonie, podobně asonanci...?),
protože je to na začátku, na začátku, na začátku, nikdy jinak. Trocha venkovské idylky: lze říct, že kráva je čtvernohé zvíře. Lze říct, že kůň je čtvernohé zvíře. Můžeš za krásného letního dne (upocen a uondán na cestách) ukázat na opodál se pokojně pasoucí stračenu a praviti Hle, půvabný čtvernožec!, ale není možná, abys zaostřil, svou dívku kol ramen pravicí objal, levici namířil na čtvernožce se slovy Hle, drahá, jaký bujný oř! Totiž, zkusit to pochopitelně můžeš. Těžko se ovšem divit, pokud ona neřekne „Jak pozoruhodné, že jsem nikdy neučinila takovou zkušenost s používáním pojmů, to jsem se dnes zase krásně poučila“, leč hláskem poněkud udiveným doporučí ti návštěvu u očního lékaře, dívka od přírody drsnějšího založení nebude váhat a sdělí ti do očí tvrdou pravdu, že hledíte na krávu.

To totiž vůbec nejni o netoleranci, ale o pletení pojmů s dojmy (Mein Gott, dyť i já se pamatuju, a že si toho pamatuju málo, že na stejnou chybu jsem tě upozorňovala a taky jsem ti tenkrát obšírně sdělovala, páč to jsem byla eště chytrá, PROČ je to chyba). Když se tváříš vědecky a šoupneš to do teorie poezie, tak se taky nemůžeš divit, že g_morr přisolil. A vo tom to tak ňák je… že se rozčiluješ kvůli vlastní chybě. (Ale já tomu tak nerozumim, já su enem takovej pivovarskej trouba.)

Con saludos cordiales, Tacoděládovčel.
U příspěvku:Úloha sprostých slov v literatuře – úvod
Malke (Občasný) - 28.10.2003 > jakpro> Občas se dívám na hollywoodskou producción - jeden z mých oblíbených dojímavých filmů je Jentl, a v něm ob-vláště scéna, kterak ona se táže rabína
- Smím?
- Smíš.
- Myslím, smím citovat Hilela?
- Cituj, cituj... odpovídá rebe a kroutí si vous.

Tož trvej, trvej.
:) Pěkný den:c)
U příspěvku:Úloha sprostých slov v literatuře – úvod
Malke (Občasný) - 26.10.2003 > Lei> No... tak SUPER:))) Tak to se těším na pokračování, člověk se pobaví, jednovokonezůstanesuchý.

jakpro: Ale nai, kdepak já a jazykovědkyně:) Jsem akreditovaný nosič vody:)
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 24.10.2003 > Vio> No, a PŘESNĚ TAKHLE to dopadne vždycky;)))) (Btw, vzpomněla jsem si ovšem po dlouhém a perném přemýšlení, že ta procenta jsou nakonec jinak - 66 na 33 v můj prospěch, ale v absolutních číslech je to podobně nevalné:c)) )
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 24.10.2003 > Když já tak nějak doufám, že je to jako s těmi tvými zásadami;)

(Zvyšuje si čtenost...!!! Já nechci udávat, ale hlásit se to musí...)
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 24.10.2003 > A za tím účelem si pěstuješ noh-sleda?:c)) Dobrá, dopovíme si to jindy jinde:))) (Bez onoho výhrůžného tónu, pěkně prosím:c)) Do stádia "Tak to si, milý pane, vysvětlíme jinde" jsem /zatím? naštěstí?/ ještě nedospěla:c))) )
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 24.10.2003 > Nemá. Je to (ach, ta jazyková Ökonomie) zlidovělá podoba reklamy na čistící prostředek, užívaná hojně zejména v severních Čechách, zvláště pak v přeneseném významu jako přípitek mezi sociálně slabšími vrstvami (srv. SČFaI, výrazy jmenné, heslo iron; ironie < z pův. "iron myje!", ekvivalent "ta píše!").

P.S.: Ale já jsem to myslela úplně vážně... Hlava študovaná...!
U příspěvku:Úloha sprostých slov v literatuře – úvod
Malke (Občasný) - 24.10.2003 > Já se hlavně obávám, že jsi poněkud příliš zmatený a zmatečný, mícháš japka s růžkama... Už to, že v tej práci mluvíš o "hovorovém jazyku", čímž míníš jazyk nespisovný, ačkoliv tomu tak nie je; když mluvíš o vulgarismech, pleteš si je se slovy - řekněme - tabuizovanými... A tak by se dalo pokračovat do Hallelujah.
Takhle ta práce dobrá není. A říkám-li Studuj, pak bádej, vím, proč tak činím - na druhé straně, čiň, kterak uznáš za vhodné, chceš sn(ý/í)st rizoto a la blamáge, tvá věc:)
Pěkný den:)
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 24.10.2003 > Vio> Ty jsi TAK chytrý...!!!;)
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 24.10.2003 > Nechtěla jsem tě dohnat tak daleko...;)))
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 23.10.2003 > Tý, já ti nechci radit, ale nevybírej ženy podle toho, zda jsou schopny mě zmlátit... Není to... ehm... nejvhodnější kritérium, řekněme. Soustřeď se na to, jestli umí vařit, a já slibuju, že už to neudělám... Dobby je zlý, Dobby je STRAŠNĚ ŠPATNÝ skřítek, pane Harry...!!:)))
U příspěvku:Svítiblín
Malke (Občasný) - 23.10.2003 > Známkovat ti to nebudu, to doufám nečekáš, dyk to už by bylo skoro jako kritika;))) *
U příspěvku:Úloha sprostých slov v literatuře – úvod
Malke (Občasný) - 21.10.2003 > Ne, prostě ne. Nicméně tu první (a důležitější a vůbec heščí) polovinu máš tu:c))
U příspěvku:Úloha sprostých slov v literatuře – úvod
Malke (Občasný) - 21.10.2003 > Ono toho zase tolik není;)
Mluvený jazyk skutečně nelze v jeho autentické podobě přenést do literatury, vždycky je nutná určitá stylizace, totě, o čem mluvil g_morr. Pokud se podíváš na přepisy mluvených textů, bude ti jasné, proč (i když jako pokus by to jistě nebylo bez zajímavosti) - už jenom těch hezitačních zvuků, že eeeeeeeee. To, o čem mluvíš ty, je "plukovníky" (tedy oficiální vědou, mluvili jsme o hodnocení) uznáno už dávno, mluvit teď o jakémsi průniku "mluvené" řeči do literatury znamená chodit s křížkem po velmi dávném pohřbu.:c))
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter