|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Časopisy pro ty druhé Autor: MZF (Občasný) - publikováno 17.3.2004 (18:07:42)
|
| |
Poslední dobou mám pocit, že se všechny dívky a ženy schovávají doma a nevychází. Počítám, že si pročítají ženské časopisy, což je při jejich množství na trhu téměř nadlidský úkol. Všechny tyto časopisy poučují, jak se nejlépe namalovat, jak s muži mluvit, jak se oblékat a chovat. Některé vyspělejší mají dokonce i recepty (počítají s tím, že jejich čtenářky někoho uloví a pak mu uvaří). Ale ani v jednom není návod, jak vzít za kliku a vyjít ven, kde se může žena s mužem seznámit.
Možná si mnoho žen myslí, že ten pravý by si je měl najít sám jako v pohádkách, kdy se vydává Honza hledat princeznu. A tak předpokládají, že jen stačí sedět doma a pěkně vypadat, až se jejich hrdina objeví ve dveřích.
Nebo jsou ovlivněny reklamami, ve kterých muži s loutnou (popřípadě kytarou – tu je dnes snazší sehnat, byť není tak romantická) stojí pod oknem ženy a skládají jí básně. Dotyčná většinou pošle tohoto romantika k šípku. Kdyby tak ale učinila některá z čtenářek ženských časopisů, bylo by tomu poprvé a naposled, jelikož by se už takový další pomatenec v rodu mužů nenašel. Tedy pokud nemá dotyčná dívka bydlení hned vedle psychiatrické léčebny s častými útěky chovanců.
Několik vybraných ženských časopisů obsahuje i rubriku „jak si uvařit“, „ukonejši svůj žaludek“, popřípadě „mňam, aneb jak si držet linii s radostí“. Nic zajímavého jsem na těchto rádoby receptech neshledal. Rozhodně ne mňam je jeden bílý jogurt s půlkou jablka denně. Ale o víkendu vás čekají přímo hody – můžete si dopřát čtvrt kilogramu dušené zeleniny!
Také v časopise pro něžné pohlaví nesmí chybět rubrika, která se věnuje ženským hvězdám a jejich životu. Každý týden se tak dozvídáme nové stěžejní informace, jestli paní N. stále ještě chodí s panem A., nebo zda-li se paní P. už konečně domluvila se svým nakladatelem a příležitostným milencem, slovutným panem R., vydání jejího nové superalba, na kterém má spolupracovat i se slavným panem D. Když si však svéprávný člověk (což chápu, že po ženách nemohu chtít) tyto indicie poskládá za sebe jako domino, ve výsledku mu beztak vyjde, že jsou všechny tyto informace NA PRD.
Ženské časopisy vždycky obsahují rubriku křížovka o ceny. Možná namítnete, že křížovky se v dnešní době vyskytují téměř všude, ale zde mají cílené umístění. Křížovka je většinou o nějakou skvělou cenu, jako je pobyt u moře či masáž od profesionálního maséra. Celá věc je v tom, že žena v křížovce vidí příležitost, jak vybřednou z nudného soužití s přítelem, popřípadě manželem. Jak řešit partnerskou krizi však časopis neuvádí.
Proto raději časopisy přilévají oheň do lávy. Vyskytují se takzvané top žebříčky chlapských neřestí a špatností. Pravidelně se na prvních pozicích umísťuje, že muži smrdí ponožky a oblečení vůbec. Žena souhlasně při čtení přikyvuje hlavou a jako náhodou se hned pod žebříčkem vyskytuje reklama „neuvěřitelná nabídka pračky za pouhých 6990 korun“. Kdo koupi zaplatí psát raději ani nebudu, jelikož žena si na další stránce přečte článek s nadpisem „Naučte ho, ať za vás platí“.
Ale nemůžeme to mít našim jemnějším polovičkám za zlé. Jim zase přijde, že náš časopis o automobilech je pořád stejný. Neustále je tam totiž nějaká věc, která má čtyři kola a co je hlavní nedostatek, nejsou tam křížovky o ceny…
|
|
|