Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 14.6.
Roland
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:jirka
zkusmo (Občasný) - 6.6.2008 > No, má to kouzlo. A přitom taková blbost. Skoro jak vodWolkera, jen bezrýmu.
U příspěvku:Dopis redakci Sueño y significancia
zkusmo (Občasný) - 6.9.2007 > Asi máš pravdu. Tohle není zrovna nejpovedenější povídka, až mě samotnýho štve, že se mi ten potenciál vlastně nepodařilo využít. A taky mě štve, že se to dá vlastně docela snadno interpretovat. Ba přímočaře. Díky za přečtení. Chápeš to zhruba tak jako já.
U příspěvku:zpátky nahoře
zkusmo (Občasný) - 13.8.2007 > ba jo, jen tak z plezíru...
U příspěvku:zpátky nahoře
zkusmo (Občasný) - 13.8.2007 > docela jsem se nasmál.
U příspěvku:Jedna holka
zkusmo (Občasný) - 12.8.2007 > při druhé sloce jsem se smíchy zhroutil ze židle, už slyším, jak to básník hřímá. Nic ve zlým, nic v dobrým.
U příspěvku:Ona
zkusmo (Občasný) - 12.8.2007 > taková blbost... a kolik to dalo práce (soudě podle překlepů a tak vůbec- zas tak moc ne)
U příspěvku:Hodiny
zkusmo (Občasný) - 12.8.2007 > ...možná to za tu námahu ani nestojí, naťukat to do počítače.
U příspěvku:durex classic
zkusmo (Občasný) - 30.5.2007 > Člověče, nezdá se ti to divný, takhle pořád obhajovat svou produkci? Dílo buď mluví samo, nebo nemluví. Ty to za něj neukecáš. :-; Polemizuješ se mnou (budiž, byl jsem příkrý), se Ztratilou, s Quotidianou, se záňadřím... asi tam něco opravdu neštimuje... nemyslíš?
U příspěvku:durex classic
zkusmo (Občasný) - 28.5.2007 > Nic tím nemyslím. Je to kritika. CO je na dvou časech banálního? No právě, je to normální, a to je trochu nuda. A předvídat čtenáře bohužel nijak zvlášť nabubřelý není, to ostatně dělá vědomky nebo nevědomky každý autor. Proč by to nedělal kritik? Ale nebudu tě popoštvávat. Myslím, že jsem tu už řekl své.

Ad přesah- povídka nemá přesah. Jen slova, slova.
U příspěvku:Beethowen!
zkusmo (Občasný) - 28.5.2007 > beat hoven
U příspěvku:Ruce
zkusmo (Občasný) - 28.5.2007 > Čili - jestli je slovo "x" otištěno ve slovníku, tak každý z jeho konců zasadíš na břehy řeky "y" (jako to dělali tataři, ty negramoti).
A dále - pokud se slovník do roka sroste dohromady, ne, pokud se ty konce slovníku do roka spletou dohromady (čili nad tou řekou), lámeš nad "tebou" srdce.

Ta logika je ujetá. Nevím, jestli má básník přiřazovat tak zásadní smysl srůstání lexikografických děl. A nevím, jestli paralelismus lámat nad někým hůl a jeho aktualizace - lámat nad někým srdce, udrží nějakou výpovědní hodnotu.

A vlastně je to šifra. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
Jenže šifra, není to málo?
Zdá se mi, že ty obrazy jsou hezké, ale stojí na hliněných nohách, protože je znásilněná obyčejná logika skutečnosti. A to nejsem její přívrženec. Jen se mi to zdá za hranicí.
U příspěvku:durex classic
zkusmo (Občasný) - 28.5.2007 > Upřímně, moc mě nenadchla. Jednak ta holka je příliš vykonstruovaná - mužským myšlením, takže myslí jako chlap. Pak z toho mám spíš pocit, že si autor řeší cosi zpackaného, a najednou ten kus nemá přesah. To rozdělení na dva časy zvýrazněný typograficky vyzní skoro banálně. Pointa, hm. Rozhodně je to pocit, žitej a opravdovej, ale na literání zpracování je to přílišná reprodukce, málo řemesla. O umění mluvit netřeba.

Čtenáři týhle povídky se budou lišit v tom, jestli mají stejný prožitek, a pak to ohodnotí vysoce. A nebo ho nemají, a pak to hodnotit buď nebudou vůbec, nebo nízce.

Máš zájem o hlubší kritiku, proto ji píšu, a věz, že nezatracuju. Jen by to chtělo víc zacházet se čtenářem než sám se sebou - pokud to má být literatura.
U příspěvku:Pryč a hvězdy (čtyři básně)
zkusmo (Občasný) - 27.5.2007 > Kritika jen k té první, ostatní se mi totiž už nechtělo číst, takže kritika už předem neoprávněná:

Strohý rytmus ve mě nic neevokuje, snad jen poučené začátečnictví. Stylová hodnota, která nahrazuje dialektiku formy a obsahu, je v podstatě impotentní, protože se drží v zajetých kolejích básnického jazyka, který byl ale aktuální zhruba před 100 lety, a to už skomíral. Jedniné, co se dá vyzdvihnout, je jednotnost, jí odpovídají i krotké symboly a motivy, které najdeš ve většině pseudointelektuálních a rádobyexistenciálních básních, a které podléhají stejné inflaci jako německá měna v roce 1931. Neznamenají už nic - ale! - to jenom pro čtenáře. Zjevně pro pisatele tohodle kusu obsah mají a tady se má kritika zastavuje, protože proti gustu žádnej dišputát. (Jen je vcelku zásadní otázka, jestli má smysl něco takovýho vokazovat veřejně).

Nabízí se ještě interpretace, že autor paroduje a shazuje básníky s touhle poetikou. Pak je to ale málo břitké a vcelku konvenční a připomíná to výstavu amerických umělců, kteří se invazi kýče brání produkcí kýče. Hezky česky- vyhánět čerta ďáblem - z louže pod okap. A tahle interpretace je vůbec málo pravděpodobná.

Má autor zájem o hlubší kritiku? Nechť píše hlubší básně.
U příspěvku:Přežije tady někdo?
zkusmo (Občasný) - 15.4.2007 > Není to špatné.
U příspěvku:sex na toaletě
zkusmo (Občasný) - 2.4.2007 > No, není to dobrý. A ta pícha a kíč - ať tak či onak - to je vysloveně trapný. Ale známkovat ti to nebudu, není důvod.
U příspěvku:Dopis redakci Sueño y significancia
zkusmo (Občasný) - 27.3.2007 > Quotidiana> Dík.
U příspěvku: DOBRODINCI A VLAK
zkusmo (Občasný) - 25.3.2007 > šmarjápanno, tys ale hračička. Rozverná hračička, holčičko. A ještě navrch se ti ta bábovička povedla.
U příspěvku:3.1.06 (otcovská)
zkusmo (Občasný) - 8.1.2007 > Je to švihlé. Poetika chudá, jediný figurální prostředek, obsahově uřvané.
U příspěvku:Složitost myšlení
zkusmo (Občasný) - 11.12.2006 > PS: Řekni to na adresu nicku Felipe (měl jsem totiž tu čest číst nějaká vaše fóra) a on tě požene rychlostí teplého větru od ostravy...
U příspěvku:Složitost myšlení
zkusmo (Občasný) - 11.12.2006 > No, ale ještě žes mi to napsala dvakrát. Něco jako když se město jmenuje Baden-Baden. Prostě člověk hned ví.

Tys redaktorka pro prózu, žeano? Mám dotaz k svojí předchozí povídce - odradí čtenáře už to, když vidí, jaká je to "masa" a když ho hned prvních řekněme 5 řádků nezaujme, nečte? Nevím, jak to tu chodí...
Díky
U příspěvku:Malý princ
zkusmo (Občasný) - 10.12.2006 > Realismus? Tý voe, to bys mohl třeba udělat, jak babička a karkulka vyskočili vlkovi z břicha... to by mělo šťávu. A taky by to bylo takový existenciální.
U příspěvku:manifest nepoesie
zkusmo (Občasný) - 10.12.2006 > potlesk, ano rozhodně! Prsa bezkřídlá, jen v podprsence
U příspěvku:JEDNÁNÍ
zkusmo (Občasný) - 9.12.2006 > Big brother is watching you!

Je to docela dobře napsané, jen ta řeč v dialozích se mi zdá trošku mrtvá. Věřím snadno tomu, že je to logicky a záměrně tak, přesto trochu odlišnosti mezi hlasem vypravěče a přímou řečí by bylo uživatelsky příjemnější.

Trošku si nevím rady s uvěřitelností, jakoby se to pohybuje na hranic sci-fi, popř. bych si to dokázal představit řekněme v Berlíně, nikoliv v Čechách.

Některé obraty mi přijdou vyloženě dobré - např. "přející a uvolněný úsměv, jako by se spolu v noci báječně vyspali". Přidávají na čtivosti.
Občas jsem měl problém jasně porozumět syntaxi, ale zřídka a nevím přesně kde. Jo - třeba na začátku - "ale slunce pomalu se soukající /.../. Působí to překombinovaně a trochu blbě se to čte.
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter