Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 22.5.
Emil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nenazory
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 21.2.2002 (21:25:12)


j'en ai marre (Občasný) - 23.2.2002 > Posílám ti mail s textem, který vyvrací tvou mylnou interpretaci skeptiků.

Pro zájemce:(nevím z které učebnice vychází Zefram, ale já cituji - překládám - z anglického fil. slovníku Routledge Encyklopedia of Philosophy)
Pod heslem skepticismus se dočteme mj. toto:

"Správný závěr z faktu etické rozmanitosti je, podle Sexta Empirika (pozn.Bobr: skeptik navazující na Pyrha a jeho učení o tropech), že NEMŮŽEME VĚDĚT, zda něco je nebo není dobré či zlé.
LEČ etičtí relativisté se odvolávájí na stejné příklady (jako skeptici v učení o tropech, pozn. B.), aby doložili (orig: in order to ground) JINÝ A NESLUČITELNÝ ZÁVĚR, že NIC NENÍ DOBRÉ NEBO ŠPATNÉ: prostě neexistují žádná fundamentální fakta o hodnotě.
Skeptikové (Pyrhonici) se tomuto tahu vyhýbají, ježto je to samo o sobě také druh dogmatu, ačkolivěk v negativní formě."

V textu, který ti posílám (cca 17 stran) tuto pasáž označuji tlustým písmem, pro komtrolu překladu, neboť je pravdou, že každý překlad je už výklad...

Takže jsi zase předvedl svůj obvyklý (?) argumentační postup, tak jak ho kritizuji v polemice Jak se sřílí do duše: něco sis mylně nadefinoval, trochu to překroutil a předvedl elegantní dialektiku...

Ale věřím, že to není úmysl, že jsi se in bona fide spletl v zápalu boje za logickou Pravdu a příště si dáš třeba větší pozor. Zdá se, u dogmatických zastánců vědeckého světonázoru je toto poměrně častý omyl (ano, opět narážím na šílenou vědeckou dezinterpretaci náboženství).

Zdraví a piměřenou skepsi přeje Bobr
Body: 1
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j'en ai marre
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter