Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 22.5.
Emil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nenazory
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 21.2.2002 (21:25:12)


j'en ai marre (Občasný) - 22.2.2002 > Sorry, teď je toho na mne moc, ale jedno se mi nezdá už teď: ta interpretace skeptiků. Nejsem specialista na antiku, ale už na střední nám dobrý profesor filosofie vysvětloval, že skeptici byli natolik inteligentní, že říkali pouze: epoché - zdrž se soudu.
Pokud vím, nikdo z nich neřekl, že (je pravda, že)pravda není.
Nauka o tropech (mám to v Praze, tak během týdne ti to sem dám) se snaží ukázat mezery v dogmatice poznání.
Nečetl jsem sice Popperovy Logiká zkoumání, ale ze sekundární literatury vím, že navazuje na tropus o nemožnosti dosažení dostatečného množství prvků pro índukci.

Tedy: dej mi prosím vědět, ve které učebnici jsi se setkal s touto interpretací, popřípadě zdali vycházíš z nějakých primárních textů.

Během našich debat jsem pochopil, že interpretace není tvou silnou stránkou - že spíše inklinuješ k tomu "upravit" si vše tak, aby se do toho dobře střílelo (mluvím o duši, o Huxleym, o problénu pravdy v postmoderně - V.B. Krajiny a pravdy...).

V reakcích bych takové "nedotaženosti" ještě pochopil, taky se nechám unést. Ale když píšeš text, měl by sis pořádně projet podklady. S tím souvisí také to, že jestli chceš kritizovat Kratochvíla, tak by stálo zato sehnat si jeho knihu. Stačilo by ti přečíst si kapitoly 3 a 4 - já to udělal včera večer a pokusím se ti na tom vysvětlit jak je to s pravdou a světonázory. Teď ale mám nějaké ty povinnosti.

Taky ti mohu nabídnout cca sedmnáct stran o skeptické filosofii, bohužel v angličtině, teď to tisknu, abych se moh podívat na tu tvoji PODEZŘELOU interpretaci. Jak už jsem řekl, pomohl by mi text, ze kterého jsi vycházel...

Známku ti zatím dávat nebudu, ale jestli se ukáže, že opět účelově (?) nebo lajdácky (?) dezinterpretuješ, tak se to do hodnocení promítne...

Zdravím a za drsnou kritiku, která mne vyčerpává, ale inspiruje, děkuji.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j'en ai marre
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter