Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ČtvercujíČ
Autor: Thomas Hudson (Občasný) - publikováno 18.2.2002 (00:58:50)


Abendstern (Občasný) - 20.2.2002 > Dovolím si nesouhlasit s Rezi: dílo přece nemusí být sdělné pro průměrného čtenáře. Říkám to teď sice trochu přehnaně, ale něco na tom je. Když budeš při psaní uvažovat o tom, že to má být "sdělné pro průměrného čtenáře", tak už jenom tím sám sebe degraduješ na řemeslníka přesně ve stylu Viewegha a jemu podobných.. (myslím tím masovou literaturu se všemi jejími pozitivními i negativními - a ty drasticky převažují, stránkami).

Sdělnost přece může spočívat i v tom, že dílo sice není "pochopitelné" běžným rozumem, ale emocionálně, náladou, celkovou barevností a provokativností textu (tedy tím, že vyrážíš čtenářovi dech dosud nepoznanými obrazy a obraty, tak jej tím obohacuješ, a zároveň mu zamotáváš hlavu, že ani NEVÍ ČÍM a v tom leží přece základ většiny tajemství a extravagance) se vynořuje cosi nepojmenovatelné...
Je jasné, že surreálno není nic originálního co do formy (neboť v literatuře tu je přinejmenším už od poč. 20. století), ale jeho výhodou je, že OBSAHOVĚ SE NEVYČERPÁ NIKDY.

Je nepochybné, že tento spor (konvenčnost vs. nekonvenčnost) probíhá spíše v rovině osobního směřování každého píšícího diskutéra, takže ani jedna strana druhou nepřesvědčí.. prostě se bude stále dokola diskutovat, a to je právě to úžasný!
Výrazem "konvenční" nemyslím nic špatnýho nebo hanlivýho, rozumím tím konvenci, dohodu obecně přijatou (dlouhodobým vytvářením různých -ismů a stylů) ve většinovém proudu čtenářstva a literátstva. Že se k takové většině nechce řadit Hudson, ho v mých očích VELMI VYVYŠUJE, ale nechci tím zatracovat názory a ega páně JiKo a lsečny Rezi a dalších.. :-)))

Hudsone: myslím, že tenhle text (a já bych mu říkal povídka, byť se to asi každýmu nebudew líbit) je úplně úžasnej!! Popovídám si o něm s Tebou ale hlavně osobně, tady jsou jakýkoli neosobní hodnocení zbytečný!!
1*******
Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Abendstern
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter