Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 21.5.
Monika
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Puberťák
Autor: Vihar (Občasný) - publikováno 25.5.2006 (09:48:41)


 Vihar (Občasný) - 23.6.2006 > ztratila> Víš ztratila, já už se s Mrázem nepřu o jednu jedinou kritiku jednoho textu (naneštěstí mojho) nýbrž o obecné principy a způsoby přístupu.

Padají do fóra stížnosti, že všichni autoři píšou výhradně o několika málo tématech pořád dokola, avšak když někdo stvoří monotématického Vihara píšícího výhradně o životě mládeže okolo koní (Kdopak tady nebo vůbec na literárních serverech ještě píše/psával o koních?) a poněkud rozšíří zdejší silně omezený obzor a záběr, alespoň co do tématiky, tak je plivnuta redaktorská slina, že je to furt o tom samým, tj. o koních. Protiřečíte si. Přitom nasbíráním několika dalších desítek vyhraněných nicků z nichž každý by psal porád o tom samém z různých úhlů, by tento prostor tolik získal co do rozkošatělé bohatosti a hloubky.

Ano, Vihar píše směsice pubertálně patetických sameččích historek proložené agitkami, na veřejnost odpornými čuněčinami co působí tak vzrušivě v osamoceném polospánku, přírodovědně technickými poučkami a moralizováním. Je to špatně? Dobrá, půjdu stvořit nějaký jiný nick, nadhoď téma, o kterém, z jakého pohledu a jak by měl psát.

Věcná kritika je k věci a cílená na konkrétnosti, nikoliv obecnost typu "je tam fůra chyb, jsou tam dobrá i blbá místa". (Jaké chyby? Která místa?)

Pro psychologický typ tzv. objevovatele není pochvala oceněním, zato taková vášnivá diskuze, kde nervy i city tekouce proudem se předhánějí s logickými a věcnými argumenty.. :o)

Anonymní čtenář, to jsem byl já (což je zřejmé z textu i z dovětku). Protože musím občas i pracovat a systém mě samočinně odhlásil, věř nebo nevěř, čehož jsem si v tu chvíli nevšiml)

K délce - co bylo dřív povídkou středního rozsahu, je dnes románem a román je povětšinou zván grafomanským výlevem. Arch dopisního papíru stále zůstává mnohem větším prostorem, než obrazovečka bezdrátového radiopojítka.

Aha, už chápu, proč nebyly jisté nicky vzaty do písmácké redakce - pracovaly po dlouhé měsíce jako mravenečci v džungli, působily výchovně a kantorsky, trpělivě zasílaly autorům stránkové výčty pravopisných i stylistických chyb jejich mnohastránkových výtvorů a do omrzení pročítaly výlevy patnáctiletých holčiček i chlapců. I když se občas také zachovali proti své vůli poněkud Mrázovitě, někdy ještě hůře, byly-li štvány... V každém z nás je něco toho teritoriálně se chovajícího samce proloktovávajícího se mnoha rafinovanými způsoby skrz samčí konkurenci k říjným samicím a do samic, případně ješitné samice rvoucí se na koncertech o inseminační dávku z vajec dominantního nadsamce z bravíčka, úžasného to šperku nadsamic, který prostě musí mít :o)
(nevztahovat na sebe, jen jsem töu vsuvkou podotýkal, že vzorce našeho chování i v této diskuzi mají původ daleko v prehistorii lidského rodu a v hloubce struktur našich mozků)

Nicméně představa redaktora coby učitele a výchovného pracovníka obdařeného pedagogickými a sociálními zkušenostmi je naprosto odlišná od mezi literáty zakořeněné vize (šéf)redaktora coby nadsamce (případně nadsamice) pobuřuje-li poněkud přírodovědné názvosloví, možno užít i etnografických názvů jako náčelník/matrona.. - tj. redaktora papaláše, soudce, vůdce a cenzora.

Neodpustím si na závěr smeč:
Při psaní tvé kritiky stále platilo tvoje prohlášení:
"Já taky nejsem schopná hledat jakékoli klady v díle člověka, který se mi osobně příčí." ?

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Vihar
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter