Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 21.5.
Monika
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Puberťák
Autor: Vihar (Občasný) - publikováno 25.5.2006 (09:48:41)


 Vihar (Občasný) - 22.6.2006 > Václav Mráz> Ejhle, první posila ti přicválala sama, nebo jsi si jí zavolal?

Mno, tak si rozeberme soudnost:
začínat kritiku typickými povýšenecky shazovacími frázemi: "je tam fůra pravopisných chyb, nechce se mi je vyjmenovávat..." mi nepřipadne příliš rozumné, když napříč servery bývá dobrým zvykem seznam pravopisných chyb poslat autorovi zprávou, zvlášť u dílek, která se nevejdou na displej mobilu a které autor nenapsal za jednu nudnou školní/pracovní hodinu.

Následují pro svou nezřetelnost a obecnost naprosto nekonstruktivní výtky, které se dají kopírovat bez úprav prakticky pod kterékoliv dílo jakékoliv úrovně. Je to dlouhý..bléé, je to nezáživný... a vo ničem..

Pak následuje reklama na dílka redaktorových oblíbenců, a jak se dozvídáme níže, tj. těch jediných zde, kteří umí psát.

a když člověk namítne, že takhle si nepředstavuje tvořivý a přínosný přístup jednoho ze všech (dvou) redaktorů, kteří zde hodnotí prózu, dostane se mu kolektivní lekce, že má šoupat nohama, sic bude postaven na hambu.


A teď si zacitujme:
Autor: blondýna Datum: 04. 06. 2006 21:08
Vašek, šašek bubeník:-) S oceněním opatrně, ve dvaceti je o své genialitě přesvědčen každý trouba. Pamatuju tu doby, kdy tenhle dnes"seriózní" redakator psával do kritik téměř každému slovo piča, či něco podobně intelektuálního.

Václav Mráz: "ona mi ani tak nevadí nízká kvalita velké části zdejších prozaických děl, vadí mi ale, že tato díla mají průměr 5:0 a x déček - chybí tam pohledy i toho druhého břehu (pro mne těch "normálních lidí"), vyjádřeny aspoň body (když už se někomu nechce pořád dokola psát patnáctiletým holkám, co konkrétně je na tom špatně - většinou se do dá shrnout, že psát neumí a umět asi ani nebudou)
chybí tady výraznější kritici - především - protože kritik literární prostředí může utvářet i ho někam směřovat"

Autor: Václav Mráz Datum: 05. 06. 2006 17:08
no dobře
ale jinak platí co jsem řekl - ono proč by sem taky kvalitní autor něco dával, když se mu nedostane relevantní odezvy? člověk, který umí psát, už potřebuje aspoň přemýšlivé čtenářské názory (když už to vzdá s očekáváním ucelenější kritiky) - aby dle toho mohl posoudit, jak a zda jeho věc funguje
tady ti "rozdávači plyšových srdíček" řeknou každému, že je to moc milé a že to funguje, a když se pak náhodou objeví normální (skutečně) dobré dílo, tak jsou z toho úplně paf (a nebo to nepoznaj)
a pak tady hromada autorů žije v takové iluzy růžového smradu, iluzy, že píšou dobře, jen prostě pro "určité publikum" a "když se ti to nelíbí, tak to nečti" a negativně hodnotící jsou "ti slepí"

Myslím, že v konečném důsledku tady ta jistá skvadra škodí nejen Totemu, ale i sobě

a bohužel, ti, kdož psát umějí, se většinou pod díly jiných neprojevují, a nebo jen minimálně (Zirael, Noa, Max, Nemocný, Petr Měrka...) - takže převažuje v hodnocení blbečkovských děl názor blbečků, když to řeknu naprosto otevřeně ;-)

Autor: Václav Mráz Datum: 05. 06. 2006 17:12
je tady hafo lidí, kteří psát neumí (těm nezbyde nic jiného, než "vzájemná výpomoc mezi sebou"), pak jsou ti, kteří už trochu psát umí, ale špatně (pozor, to není protimluv) a potom ti, kteří píší dobře (těch je méně než hrstka - Quotidiana, Ztratila plus výše jmenovaní)

a pak jsou ti relaxační (Nemocný, Back, Anah), kteří psát umí, ale zatím jedou "dle pravidel netového publikování" - takové dílo si člověk rád přečtě, ale jen těžko může tvořit zdravý protipól balastu, protože stojí trochu mimo



<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Vihar
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter