Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 16.5.
Přemysl
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proč bránit český jazyk? z kolekce Dnešek
Autor: vabartos (Občasný) - publikováno 7.9.2005 (14:21:23)


 g morr (Občasný) - 8.9.2005 > vabartos> 

čeština je stará spoň tisíc let. Nic na tom nemění, že by jí dnes málokdo rozuměl. Stejně jako to, že dnes málokterý Angličan může porozumět Shakespearovi nic nemění na tom, že ten pán psal anglicky. Vědomí nepřerušnosti toho vývoje (byť u těch obrozenců to udělalo maličkou smyčku; přesto ale vývoj zůstal nepřerušený, česky se nikdy mluvit a psát nepřestalo, ani v "době temna") a vědomí, že tohle kulturní dědictví nás nějak zavazuje, by mělo být jedním z hlavních argumentů každého pořádného "obranáře".

 

Mimochodem... obávám se, že bez problémů neškolený čtenář nebude i u těch obrozenců. To že jsou jazyky v čase proměnlivé, je postřeh banální.

 

Psaním a čtením se na jazyce mnoho nezachrání. K tomu je potřeba užívat ho promyšleně ve všech situacích. A zejména v jakémkoli veřejném projevu. A z nich pak samozřejmě nejvíce v takových, co mají vliv na největší masu. Další věcí je školní výchova. A asi je to ta věc nejpodstatnější.

 

Každopádně sloveso bránit má třojí vazbu: někdo brání něco proti něčemu / před něčím. Před čím že to máme tu češtinu bránit? Obávám se, že tenhle text se zkrátka nepovedl.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli g morr
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter